НЕВЕРОВАТНО ОТКРИЋЕ: Истраживачи пронашли остатке ихтиосауруса, старе око 250 милиона година

Срна

15. 03. 2023. у 07:24

ИСТРАЖИВАЧИ су пронашли остатке најранијег познатог ихтиосауруса, који је живео отприлике два милиона година након најгорег масовног изумирања на Земљи које је окончало пермски период, збрисавши отприлике 90 одсто врста на планети.

Фото: Принтскрин/Јутјутб

Пронађено је 11 репних пршљенова који указују да је животиња била дуга око три метра.

Многи ихтиосауруси су изгледали као делфини, други су личили на велике китове. Јели су рибу и лигње. Пронађени фосили показују да су рађали живе младунце.

Фосилизовани остаци стари око 250 милиона година пронађени су у забаченом делу острва Шпитсберген на Арктику на територији Норвешке. Попут китова, који су сисари, и разних других лоза рептила који су насељавали Земљине океане, ихтиосауруси су еволуирали од предака који су ходали копном и прошли прелаз са копна у море.

Истраживачи су закључили да је пронађени фосил прилично анатомски узнапредовао.

- Право изненађење је било да се након низа геохемијских, компјутеризованих микротомографских и микроструктурних анализа костију, испоставило да су ово пршљенови веома напредног, брзорастућег, вероватно топлокрвног крупног тела или организма, дугачког око три метра и да је то у потпуности океански ихтиосаурус - рекао је Бењамин Кер, кустос одељења палеонтологије кичмењака у Музеју еволуције Универзитета Упсала у Шведској.

Кер, главни аутор истраживања објављеног у часопису "Актуелна биологија", додао је да су импликације овог открића вишеструке.

У светлу овог открића, може бити да су преци ихтиосауруса настањивали Земљу и 20 милиона година пре масовног изумирања.

Тријаски период који је уследио након масовног изумирања био је почетак доба диносауруса, иако су се најстарији познати диносауруси појавили тек пре 230 милиона година.

Фосили су откривени дуж речног канала, који сече слојеве стена, а које су некада биле муљ на дну мора.

БОНУС ВИДЕО: ПРЕЛЕПА СЛИКА ИЗ КАЗАХСТАНА: На стотине фламингоса "обојили" језеро Каракол у ружицасто

КНАУС: Француска и Немачка блокирају гласање о Приштини у Савету Европе, Вучић ефектно апеловао на Макрона

ЏЕРАЛД Кнаус, шеф ЕСИ института и главни протагониста и менаџер кампање Аљбина Куртија, рекао је да постоји неколико држава чланица Савета Европе које се спремају да блокирају гласање за пријем тзв. Косова у Комитет министара, где помиње и две савезничке државе лажне државе - Француску и Немачку.

04. 05. 2024. у 12:59

ЈОШ ЈЕДАН ПРЕДСЕДНИК НА ПОТЕРНИЦИ РУСИЈЕ: После Зеленског, Москва сада тражи њега

МИНИСТАРСТВО унутрашњих послова Русије ставило је на потерницу бившег председника Украјине Петра Порошенка, а одговарајућа потерница се појавила у бази података ресора.

04. 05. 2024. у 15:20