КОМПАНИЈЕ О ОВОМЕ НЕ ПРИЧАЈУ: Аутономна возила ипак нису сасвим самостална
ИАКО роботаксији већ превозе путнике у неким америчким градовима, постоји једна ствар коју компаније које управљају таксијима не спомињу често.
Прошле недеље у медијима је објављен чланак о једној софтверској инжењерки која је добила промо код за вожњу с роботаксијем па се шест и по сати возила по Сан Франциску, све док батерија на возилу није пала на црвено. Међу занимљивостима које је навела у својој вишесатној вожњи споменула је нешто о чему се не говори превише када су у питању роботаксији - удаљену асистенцију запослених у компанији Wayma.
Наиме, када дође до неких проблема и ситуација које рачунар у аутомобилу не може да реши, попут нпр. препрека на путу или неке потпуно нове ситуације, оно контактира са удаљеним асистентима који онда узимају ствари у своје руке и помажу аутомобилу да савлада те препреке. Иако такав облик асистенције постоји од кад је и роботаксија, о њему се не прича толико, те многи и не знају да проблеме које не може да реши аутономна технологија, на крају решавају - људи.
Како су у једном недавном чланку открили новинари Њујорк тајмса, компаније које развијају аутономну технологију и роботаксије имају “војску инжењера” која аутомобилима помаже сваки пут када запну у вожњи.
Треба нагласити како та “војска инжењера” не седи испред рачунара и константно прати шта се догађа на екранима и шта раде роботаксији на путу, већ су они у приправности у случају да им роботакси упути позив. Када до тога дође, на екрану се појави видео из аутомобила, заједно са свим информацијама сензора из тог возила и његове околине и на темељу свих тих података запослени треба да пронађу решење - нпр. нову руту којом возило треба да се креће да се извуче из гужве, односно како да заобиђе препреке и слично.
Ми немамо потпуну контролу над возилом. Ми пружамо смернице, објаснио је новинарима један од техничара Амазон Zoox-a, компаније која такође развија своја аутономна возила, преноси портал Зимо.
С обзиром на то да се о удаљеној асистенцији скоро па уопште не говори, створила се илузија потпуне аутономије аутомобила, а све како би се привукла пажња на технологију, али и како би се утицало на фондове ризичног капитала на инвестирање милијарди долара потребних за развој и градњу аутономних возила, објаснио је за медије Гари Маркус, предузетник и професор на Универзитету Њујорк, који је специјализован управо за АИ и аутономна возила.
(sputnikportal.rs)
БОНУС ВИДЕО - РУСИЈА ЛАНСИРАЛА РАКЕТУ: Погледајте тренутак лансирања
Препоручујемо
РОБОТИ У ПОШТАМА У СРБИЈИ ДО КРАЈА ГОДИНЕ: Шта ће бити с пакетима, а шта с писмима
17. 10. 2024. у 01:20
ТАЈНА ЈЕ У ПАТИКАМА: Представљен најбржи на свету хуманоидни робот (ВИДЕО)
20. 10. 2024. у 23:23
И МУЗИЧАРИ ПРОТИВ ВЕШТАЧКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЕ: Протест због злоупотреба АИ
23. 10. 2024. у 22:00
ВУЧИЋ ОТКРИО ШТА МУ ЈЕ ПУТИН РЕКАО: "Украјинци би да бомбардују Москву, али на Западу имају другачији план"
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић говорио је о развоју ситуације на украјинском ратишту.
26. 10. 2024. у 10:58
ИМАЛА ЈЕ САМО 33 ГОДИНЕ, ПРЕМИНУЛА ШАМПИОНКА ''СЛАГАЛИЦЕ'': Од Биљане Малиновић се опраштају пријатељи и љубитељи култног квиза
ШАМПИОНКА 156. циклус квиза Слагалица, Биљана Малиновић, преминула је данас у 33. години живота.
23. 10. 2024. у 17:23
ХОЋЕТЕ ЛИ ЈЕ ПОНОВО КУПИТИ? Шта уносите у организам када једете супу из кесице
САМО 15 процената потрошача редовно обраћа пажњу на састав производа.
27. 10. 2024. у 10:47
Коментари (0)