ВОЗАЧИ НЕ ИГНОРИШИТЕ ОВАЈ СИГНАЛ: Лампица упозорава на озбиљан квар
ЗА МНОГЕ возаче, светлосна сигнализација на инструмент-табли остаје мистерија све док не затрепери нешто црвено, као што је лампица за притисак уља.

Фото: Shutterstock
У том тренутку, паника је честа реакција, али и погрешне одлуке. Многи помисле: "Могу још неколико километара до пумпе", не знајући да су управо ти километри често последњи које ће њихов мотор издржати без трајног оштећења.
Зашто је притисак уља кључан за здравље мотора?
Подмазивање мотора није луксуз – то је његов крвоток. Када систем за подмазивање не функционише како треба, витални делови мотора остају без заштите, што убрзава хабање и може довести до потпуног квара. Лампица која сигнализира низак притисак уља није упозорење које смете игнорисати – она значи да треба одмах да зауставите возило, угасите мотор и не покрећете га док не откријете узрок.
Чак и најкраћа вожња без довољног притиска уља може довести до оштећења лежајева радилице, клипних прстенова, цилиндара и других кључних компоненти.
Технологија "мокрог каиша"
Нарочито ризични су аутомобили са моторима који користе технологију тзв. мокрог зупчастог каиша. Код ових мотора, каиш се налази у контакту са уљем, а током времена долази до његовог хабања. Ситне честице које се одвајају услед абразије доспевају у уљни систем, где могу запушити филтере и канале.
Резултат? Критични делови остају без уља, а возач тога није ни свестан – све док мотор не почне да се "гуши" и док не буде касно.
Проверите ниво уља
Ако немате мотор са поменутим типом каиша, прва и најједноставнија ствар коју треба да проверите јесте ниво моторног уља. То можете учинити уз помоћ мерне шипке. Ако је ниво испод ознаке „МИН“, то је јасан знак да треба долити уље до ознаке „МАX“.
Немојте правити честу грешку и возити аутомобил са упаљеном лампицом до прве пумпе. Тиме додатно ризикујете оштећење мотора. Уместо тога, увек имајте литар одговарајућег моторног уља у пртљажнику, то је мали трошак који може спречити велики квар.
Када позвати помоћ на путу?
Ако немате уље при руци, и не можете да га набавите без покретања возила – не палите мотор. У том случају, најбоља одлука је да позовете помоћ на путу. Стручњаци ће доћи, допунити уље или превести аутомобил до сервиса без додатног ризика.
Упаљена лампица за уље није знак да „може још мало“. То је знак да је нешто озбиљно пошло по злу. Свака секунда рада мотора без довољног подмазивања повећава ризик од трајног оштећења. Чувајте свој мотор – будите припремљени и реагујте одговорно. Јер кад је уље у питању, боље је стати него жалити.
(Курир)
Препоручујемо

ХРВАТ, СЛОВЕНАЦ И ИТАЛИЈАН ТУКЛИ СРПСКЕ ПОЛИЦАЈЦЕ: Ево ко су страни држављани ухапшени у насилним блокадерским протестима
МИНИСТАР унутрашњих послова Ивица Дачић изјавио је данас да је током синоћњих протеста повређено 75 полицајаца, а приведено 114 лица од којих 3 страна држављанина.
15. 08. 2025. у 12:21

ТРАМП У ОГРОМНОМ ПРОБЛЕМУ: Велики пех пред састанак са Путином на Аљасци
ПРЕДСТОЈЕЋИ састанак између председника САД Доналда Трампа и руског председника Владимира Путина у петак на Аљасци долази у време када у америчкој администрацији готово да нема искусних стручњака за Русију, пише Фајненшел тајмс.
13. 08. 2025. у 11:24

ЦИФРА - БОЛИ ГЛАВА: Колику пензију прима Берчек? Сваког месеца на рачун му лежу ДВЕ СУМЕ
МНОГИ кажу да је Александар Берчек један од највећих глумаца на овим просторима, а он је свој таленат доказивао идући из улоге у улогу, и изнова показујући чари свог глумачког умећа.
15. 08. 2025. у 13:20
Коментари (0)