ДРУГИ ЖИВОТ МиГ-35: Зашто Русија поново покреће производњу овог борбеног авиона, науштрб супериорног Су-75

П. З. С. /bulgarianmilitary.com

19. 02. 2023. у 16:18

РУСИЈА је објавила да Микојан МиГ-35 Фулкрум-Ф улази у серијску производњу. Нова серија ће бити произведена у наредним годинама.

ДРУГИ ЖИВОТ МиГ-35: Зашто Русија поново покреће производњу овог борбеног авиона, науштрб супериорног Су-75

В.Н.


Ваздушно-космичке снаге Русије (ВКС) тренутно имају осам МиГ-35 – шест серијски произведених и два пробна.

Многи руски стручњаци претпостављају да ће МиГ-35 одложити производњу Су-75. У последње две године Москва је Су-75 Шах-мат називала „супериорним“. Међутим, Су-75 је још увек у процесу производње првих прототипова. Нема тестова на земљи, а камоли тестирања лета, што је разумљиво немогуће у овој фази.

Анализа BulgarianMilitary.com да Су-75 највероватније неће бити у производњи могла би да се обистини. Мултифункционалне машине поново долазе у први план. Што више њих – такође. Бар за руски ВКС. Поготово у светлу конфронтације у Европи сада.

ЗАШТО ЈЕ МИГ-35 ЗАУСТАВЉЕН 2016. ГОДИНЕ?

Уједињена авио-компанија (УАЦ) није дала детаље о предстојећој производњи МиГ-35. Али сама вест о тој могућности изазива дискусију. Русија је 2016. године избацила МиГ-35. Много разлога је било онда. Прво - повећани трошкови, друго - ослобађање од условне "разноликости" у ВКС. Треће – недостатак нултог уједињења између породица Сухој и Михојан. Четврто – сложена логистика.

Фото: Министарство одбране Републике Србије

Неки руски стручњаци су 2016. сматрали да је исправно дизајнирати нове борбене авионе. Тако се рађа конкуренција. Чак и ако дизајн није добар, нови производ се може родити из нових и старих дизајна.

Али данас је Русија у другачијој економској ситуацији. Много је сложеније и одлука Москве да обнови производњу МиГ-35 је можда исправна. Боље се фокусирати на једну ствар, кажу руски медији.


НЕШТО ПОЗИТИВНО

Али мора да има неких позитивних ствари у МиГ-у пошто је одлучено да му се врати? И заправо, има их доста. Од редизајнираног и озбиљно побољшаног оквира авиона до потпуно нове електронике и отворене архитектуре. Ово решење омогућава да се у најкраћем могућем року прилагоде сва нова оружја која ловац може да преузме.

Али главна карактеристика се често назива ажурирани радар Жук-А са АФАР-ом. Тренутно је кључан за руску авијацију. Конкретно, овај радар се не може похвалити карактеристикама високих перформанси. Међутим, његове могућности су у границама сличне станице као код америчког Ф-16. тј. ограничење радне удаљености од око 200 километара.

Поред тога, МиГ-35 је јефтин за одржавање, и то у великој серији. Неки стручњаци сматрају да руско ваздухопловство треба да се састоји од једне трећине тешких авиона и две трећине лаких авиона. Са таквим односом постиже се максимална ефикасност. А данас ће за Русију управо ови елементи бити суштински и играти главну улогу.


НА СЦЕНУ СТУПА СУ-75

На сцени се појављује још један вишенаменски ловац, који може озбиљно да парира „тридесет петом“ – Су-75. Има већу листу предности. На пример, шема са једним мотором. Да, поузданост опада и овај приступ је напуштен још 1990-их. Међутим, Русија схвата да уз правилно одржавање недостатак другог мотора није проблем.

Истовремено, цена Су-75 у целини је озбиљно смањена, његово одржавање је поједностављено, итд. По већини карактеристика приближио се МиГ-35. И то у недостатку другог мотора. Прво, Су-75 је борбени стелт авион. Стелт је предност у односу на застареле противваздушне системе и њихове радаре. Друго, у случају наруџбе за ВКС, главни „чип“ може бити радар Белка. Тврди се да има ненадмашне карактеристике.

Фото: Профимедиа

Поређења ради – Жук-А види мету величине 5 квадратних метара са удаљености од 200 километара. Али Белка може да открије пет пута мањи објекат са удаљености до 400 километара. Вишеструка повећања способности успешно су демонстрирана током правих ваздушних борби, где је Су-57 користио Р-37М са максималне удаљености од 400 км.
Чак и ако Су-75 мора да преполови своје могућности због величине и других нијанси, ипак ће бити бољи од Жук-А. Трећа и не мање важна тачка је максимално уједињење са постојећом флотом. Ово утиче на многе горе описане тачке, чији је кључ цена.

ЗАКЉУЧАК

Су-75 је веома, веома перспективна машина у смислу масовне производње. Међутим, МиГ-35 има кључну предност – већ је у серији и усвојен је у индустрији, што може да игра кључну улогу.

Још увек нема једнозначног мишљења о Су-75 јер ниједан прототип још није поетео. Русија се нада масовној производњи Су-75 до краја ове деценије.

По свему судећи, до тада је МиГ-35 компромисна опција. Живећемо и видети, али шансе да Су-75 уопште крене у серијску производњу се смањују сваким даном.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (8)

КОНКУРС ЗА МАЛЕ ДОМАЋЕ ПРОИЗВОЂАЧЕ: Mercator-S вас позива да постанете део бренда „укуси мога краја“