НЕВИЂЕНИ ПРОПУСТИ КОМПАНИЈЕ "ОШЕНГЕЈТ": Нови извештај открио како је дошло до имплозије подморнице која је однела пет живота

Ђорђе Грмуша
Ђорђе Грмуша

05. 08. 2025. у 15:33

СТОКОШ Раш, извршни директор компаније "Ошенгејт", који је погинуо заједно са још четири особе у подморници "Титан", игнорисао је кључне податке који су указивали на опасност непосредно пре имплозије пловила у јуну 2023. године, наводи се у новом извештају америчке Обалске страже.

НЕВИЂЕНИ ПРОПУСТИ КОМПАНИЈЕ ОШЕНГЕЈТ: Нови извештај открио како је дошло до имплозије подморнице која је однела пет живота

FOTO: Tanjug/AP

У извештају на 335 страна, објављеном данас, наводи се да је компанија "Ошенгејт" имала "критично погрешне" безбедносне праксе и токсичну радну културу, као и да је Рашова "непажња" допринела смрти свих путника у подморници, пише британски "Индипендент".

"Недостатак независног надзора од стране трећих страна, као и недостатак искусних запослених у компанији 'Ошенгејт' током операција са подморницом 'Титан' у 2023. години, омогућили су извршном директору да у потпуности игнорише кључне инспекције, анализе података и поступке превентивног одржавања, што је на крају довело до катастрофе", наводи се у извештају.

Осам фактора довело до несреће

Обалска стража је критиковала готово сваки аспект "Ошенгејта" и начин на који је управљано овом компанијом, и навела је осам различитих фактора који су довели до имплозије "Титана".

Међутим, као главни узрочни фактор, наведено је непоштовање "утврђених инжењерских протокола" у вези са безбедношћу и тестирањем.

Подморница "Титан", као и њене претходне верзије, била је направљена од карбонских влакана - материјала који јесте јак, али никада раније није коришћен за подморнице које иду у велике дубине. Познато је да карбонска влакна нису поуздана под великим притиском, као и да њихови слојеви могу да се раздвоје у процесу који се зове деламинација, пише "Би-Би-Си".

Подморница је извела 13 успешних зарона до олупине чувеног "Титаника" током две године пре трагедије. Међутим, Обалска стража је критиковала то што је компанија наставила да користи подморницу, а да није проверавала труп пловила, упркос бројним проблемима са безбедношћу који су регистровани током надзора.

Током Зарона 80 - последњег пре фаталног инцидента - путници на броду пријавили су да су чули гласан ударац. У то време, Раш је рекао је да је тај звук само последица померања подморнице у оквиру њене конструкције. Међутим, сензори су касније показали да је заправо дошло до деламинације.

(Индепендент, ББЦ)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСКИ АВИОНИ УШЛИ У ДРЖАВУ НАТО, ЗАДРЖАЛИ СЕ 12 МИНУТА: Ово је неприхватиљво и невиђено брутално

РУСКИ АВИОНИ УШЛИ У ДРЖАВУ НАТО, ЗАДРЖАЛИ СЕ 12 МИНУТА: "Ово је неприхватиљво и невиђено брутално"

ТРИ руска борбена авиона МИГ-31 ушла су данас у естонски ваздушни простор у области острва Вајндло без дозволе и остала у естонском ваздушном простору скоро 12 минута, пренео је естонски портал "Ерр.ее".

19. 09. 2025. у 17:00

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане

ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.

25. 08. 2025. у 13:15

Коментари (0)

ЈУНАЈТЕДОВА ТРАГЕДИЈА СЕ НАСТАВЉА: Следећи који су на реду да се наплате су лондонски плавци