ГРАЂАНИ СРПСКЕ СВЕ ЧЕШЋЕ КУПУЈУ ИЗ ФОТЕЉЕ: Помама за шопингом „на клик“
ГРАЂАНИ Српске све чешће посежу за онлајн куповином, а томе сведочи и податак Управе за индиректно опорезивање (УиО) БиХ да је стигло чак 61.389. пошиљки на царинску испоставу Требиње, док је у Бањалуку стигло 51.396 пакета са популарне онлајн апликације за наручивање.

Фото АП
Председник Удружења потрошача "Топер" из Добоја Снежана Шешлија истиче да су се навике потрошача последњих година промениле.
- Онлајн трговина преузима примат и то због конформизма, удобности и уштеде времена - нема изласка из куће, све купујемо из фотеље уз омиљене серије или друге садржаје. А омогућена је куповина и са радног места и све нам се доставља "на врата". Имамо далеко већи избор производа него што имамо у тржном центру, као и поређење цена. Честе су и промоције, обавештења купаца о снижењима, а повремено их награђују специјалним попустима - каже Шешлија.
Додаје да је понекад јефтинија онлајн понуда гардеробе, него што је то у бутицима, али и ако није, грађани опет посежу за таквом врстом куповине.
- Куповина гардеробе у бутицима је ствар престижа, стварање навике да је нешто што је бренд довољан квалитет да нас издваја у друштву - истиче Снежана.
Скок током пандемије
ТОКОМ пандемије короне нагло је дошло до повећања онлајн трговине. Према статистичким подацима, у Добоју је порастао број грађана који су се одлучивали за онлајн куповину за око 40 одсто, а тај се тренд задржао до данас. Удружења потрошача почињу озбиљније да се баве проблемом сигурности ове врсте трговине тек после пандемије, када се повећава и број приговора од стране потрошача, истакла је Снежана Шешлија.
Потрошачи путем интернета, уз храну, најчешће купују одевне предмете, кућне апарате...
- Према нашим сазнањима одећа и обућа чине око 30 одсто укупних онлајн трговина. Затим следи електроника и технички уређаји који чине око 20 одсто промета, а за храну и пиће немамо податке, сем чињенице да су врло популарне онлајн доставе на дневној основи из угоститељских објеката и трговина - изјавила је Шешлија.
Психолог Неда Стевановић истиче да је једна од најважнијих предности онлајн куповине економичност, посебно у погледу уштеде времена, али у њему лежи и "замка".
- У позадини психолошког феномена све чешћег посезања за онлајн куповином, посебно се помињу осећај веће контроле над целокупним чином процеса куповине због лакше доступности, бржег прегледа артикала и упређивања цена. Гледано из угла емоционалне природе човека, онлајн куповина нам пружа "инстант", тренутни осећај задовољства које нам причињава куповина "на један клик", а чија неконтролисаност може отићи и до зависности која је све чешћа - каже Неда и додаје да она ипак доноси одређене предности, али само уколико је избалансирана са стварним потребама.

НИЈЕ НИ КУПИЛА КАРТУ, НА ПЛАЖИ ЈОЈ ПОНУДИЛИ БЕСПЛАТНУ ВОЖЊУ: Нови детаљи трагичне смрти Новосађанке у Будви
ТИНЕЈЏЕРКА је, како каже њен близак пријатељ, била девојка пуна живота, имала је много планова за будућност, а тек је имала 19 година, и цео живот је био пред њом, а сада је читава њена породица завијена у црно.
30. 05. 2025. у 14:42

УКРАЈИНА ИЗВЕЛА ЈЕДАН ОД НАЈВЕЋИХ НАПАДА НА РУСИЈУ: Аеродроми у Москви затворени, уништена важна фабрика (ВИДЕО)
УКРАЈИНА је током ноћи извела један од највећих напада дроновима од почетка рата, гађајући више циљева на територији Русије. Због напада су московски аеродроми били приморани да привремено обуставе рад, што је изазвало хаос у ваздушном саобраћају.
28. 05. 2025. у 09:45

ПОСТОЈИ ДРУГИ СНИМАК Који је узрок понашања девојке страдале у Будви? Психолог објашњава: "Екстремни страх и фокус да се побегне"
"ЗА ТЕЗУ да је бег из ситуације опасне са суженом свешћу више гооври о томе да се ради о екстремногм страху који може да се протумачи као паника. Ако није долазила у такве ситуације не можемо знати да ли је склона томе ако не зна да ли има напад панике."
30. 05. 2025. у 13:33 >> 13:33
Коментари (0)