ОД ГИГАНТА НИ МРВИЦЕ: Преостали делови Краљевачке фабрике вагона у стечају продати за 498 милиона динара
КРАЉЕВАЧКА Фабрика вагона (ФВК) у стечају, са седам погона у саставу концерна - како је објавила Агенција за лиценцирање стечајних управника - продата је на јавном надметању конзорцијуму који чине компаније "Нелт" из Београда и "Први мај" из Чачка, по почетној цени од 498,6 милиона динара.
Како је саопштено, овом приликом су на продају били понуђени (пре)остали делови ФВК који обухватају вагоноградњу, друмска возила, процесну опрему, одржавање, алатницу, ливницу, као и туристичке услуге.
И, овим је - практично и дефинитивно - стављена тачка на агонију некадашњег индустријског гиганта основаног 1. априла 1936, који је после транзиционог цунамија и катастрофалне приватизације, минулих неколико година буквално постојао само на папиру.
А, као најстарија фабрика у граду на Ибру, Фабрика вагона је са око 5.000 запослених, све до почетка деведесетих година прошлог века, била симбол југословенске вагоноградње.
Хронологија њеног пропадања, међутим, не разликује се од многобројних сличних случајева широм Србије. Чинило се и да је спас краљевачким вагонџијама могла да пружи приватизација из 2006, када их је за 220.000 евра купила украјинска компанија "Азов импекс" из Доњецка, уз обавезу да током наредних пет година у модернизацију уложи 6,5 милиона евра. Од тога, међутим, није било ништа и само четири године касније, због непоштовања купопродајног уговора, та приватизација је поништена, а фабрика је, до нове продаје, враћена на старање држави.
Тако је, до половине прошле деценије, и број запослених "спао" на само неколико стотина, а потом и на неколико десетина радника, све док и они нису напустили Фабрику потресену беспарицом, штрајковима, претњама извршиоца и коначно - стечајним поступком.
- Више не може да се каже ни да је од некадашњег гиганта остало само име, јер фабрика дуже од деценије није оно што је некада била. Све је то пропало и од некадашње производње вагона за извоз широм света није остало баш ништа - каже Ненад Кочовић, некадашњи радник ФВК.
- Оно што нешто вреди је највероватније само земљиште на којем се налазе девастирани објекти и остаци производних хала.
ЗАСТАРЕЛА ТЕХНОЛОГИЈА
НАМЕРЕ новог власника још нису познате јавности, а бивши радници процењују да се евентуално покретање вагоноградње граничи са - научном фантастиком.
- У односу на оно што је остало у фабрици када сам је 2015. дефинитивно напустио, данашња технологија је напредовала неколико светлосних година, па не верујем да нови власници уопште размишљају у том правцу - каже Драган Јефтић који је у ФВК провео 32 године свог радног века.
Препоручујемо
ТАЧКА НА ВИШЕДЕЦЕНИЈСКУ АГОНИЈУ Краљевачка Фабрика вагона продата за 498 милиона динара
01. 04. 2022. у 15:42
КАНДИДАТ ЗА РУМУНСКОГ ПРЕДСЕДНИКА ЂОРЂЕСКУ: Украјина је измишљена држава, биће подељена сто посто
КАНДИДАТ за председника Румуније Калин Ђорђеску изјавио је да је Украјина „измишљена држава“ коју ће поделити суседи.
30. 01. 2025. у 13:44
БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај
ШЕФ украјинског режима Владимир Зеленски подсвесно не може да прихвати тему повлачења украјинских снага у зони борбених дејстава, изјавио је британски војни аналитичар Александар Меркурис
30. 01. 2025. у 07:58
РАСКИД ПОСЛЕ СМРТИ ПРИЈАТЕЉА: Последње појављивање Дачићевог сина са девојком
НАКОН тога Милица се углавном сама појављивала на разним догађајима, кад је и почело да се шушка да је њиховој љубави дошао крај, јер раније никада није био случај да се певачица појави сама на јавном месту.
29. 01. 2025. у 18:41
Коментари (0)