ОД ГИГАНТА НИ МРВИЦЕ: Преостали делови Краљевачке фабрике вагона у стечају продати за 498 милиона динара
КРАЉЕВАЧКА Фабрика вагона (ФВК) у стечају, са седам погона у саставу концерна - како је објавила Агенција за лиценцирање стечајних управника - продата је на јавном надметању конзорцијуму који чине компаније "Нелт" из Београда и "Први мај" из Чачка, по почетној цени од 498,6 милиона динара.
Како је саопштено, овом приликом су на продају били понуђени (пре)остали делови ФВК који обухватају вагоноградњу, друмска возила, процесну опрему, одржавање, алатницу, ливницу, као и туристичке услуге.
И, овим је - практично и дефинитивно - стављена тачка на агонију некадашњег индустријског гиганта основаног 1. априла 1936, који је после транзиционог цунамија и катастрофалне приватизације, минулих неколико година буквално постојао само на папиру.
А, као најстарија фабрика у граду на Ибру, Фабрика вагона је са око 5.000 запослених, све до почетка деведесетих година прошлог века, била симбол југословенске вагоноградње.
Хронологија њеног пропадања, међутим, не разликује се од многобројних сличних случајева широм Србије. Чинило се и да је спас краљевачким вагонџијама могла да пружи приватизација из 2006, када их је за 220.000 евра купила украјинска компанија "Азов импекс" из Доњецка, уз обавезу да током наредних пет година у модернизацију уложи 6,5 милиона евра. Од тога, међутим, није било ништа и само четири године касније, због непоштовања купопродајног уговора, та приватизација је поништена, а фабрика је, до нове продаје, враћена на старање држави.
Тако је, до половине прошле деценије, и број запослених "спао" на само неколико стотина, а потом и на неколико десетина радника, све док и они нису напустили Фабрику потресену беспарицом, штрајковима, претњама извршиоца и коначно - стечајним поступком.
- Више не може да се каже ни да је од некадашњег гиганта остало само име, јер фабрика дуже од деценије није оно што је некада била. Све је то пропало и од некадашње производње вагона за извоз широм света није остало баш ништа - каже Ненад Кочовић, некадашњи радник ФВК.
- Оно што нешто вреди је највероватније само земљиште на којем се налазе девастирани објекти и остаци производних хала.
ЗАСТАРЕЛА ТЕХНОЛОГИЈА
НАМЕРЕ новог власника још нису познате јавности, а бивши радници процењују да се евентуално покретање вагоноградње граничи са - научном фантастиком.
- У односу на оно што је остало у фабрици када сам је 2015. дефинитивно напустио, данашња технологија је напредовала неколико светлосних година, па не верујем да нови власници уопште размишљају у том правцу - каже Драган Јефтић који је у ФВК провео 32 године свог радног века.
Препоручујемо
ТАЧКА НА ВИШЕДЕЦЕНИЈСКУ АГОНИЈУ Краљевачка Фабрика вагона продата за 498 милиона динара
01. 04. 2022. у 15:42
СТИГАО ЖЕСТОК ОДГОВОР ТРАМПУ ОД ПРЕДСЕДНИКА: То је наше и тако ће остати!
ПРЕДСЕДНИК Панаме Хосе Мулино поручио је да Панамски канал припада његовој држави и да око тога неће бити преговора.
23. 12. 2024. у 08:54
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
"СРЦЕ МОЈЕ, ДУШО МОЈА" Дајана грца у сузама због Жике, а он је грли: "Сетила сам се наше свадбе" (ВИДЕО)
"ЗАСЛУЖИО си да те загрлим и пољубим..."
23. 12. 2024. у 10:06
Коментари (0)