МАЊЕ ЉУДИ, ВИШЕ ВОЗИЛА: Чачак је и даље рекордер по броју регистрованих аутомобила у односу на број становника

Владимир Илић

23. 01. 2025. у 06:30

СТАТИСТИКА указује да је град на Морави и даље рекордер по броју аутомобила у односу на број становника, а податак да је лане овде било регистровано око 60.000 возила практично значи да свака породица у Чачку - у просеку - поседује бар два четвороточкаша.

МАЊЕ ЉУДИ, ВИШЕ ВОЗИЛА: Чачак је и даље рекордер по броју регистрованих аутомобила у односу на број становника

Фото В. Илић

Притом, 2011. овде је живело 114.797 људи са 26.819 регистрованих возила, а 2017. популација се свела на 111.000 са 33.000 аутомобила, па се може закључити да број житеља опада, уз истовремени пораст "моторизације". Када се томе дода чињеница да је главна Улица жупана Страцимира недавно претворена у пешачку зону, те да је на закрченим улицама свакодневно и по пар стотина таксиста, гужве су постале чачанска савкодневица, што је посебно видљиво у термину од 14 до 17 сати.

Реалност

МНОГИ тумаче да је, управо захваљујући овој "лидерској" позицији Чачка, више од 20 ауто-кућа баш овде отворило продајне салоне. Истовремено, посебно уз магистралне путеве, начичкани су плацеви на којима се продају половна возила, са асортиманом увезеним из Италије, Француске, Немачке, Швајцарске...

С друге стране, одлуком локалног парламента, од 1. фебруара цена паркинга у свим градским зонама биће већа за десет динара по сату.

Највећи проблем је, међутим, недостатак паркиралишта у центру, иако је ЈП "Паркинг сервис" знатно увећало њихов број у ужем и ширем језгру града. Тренутно, око 2.000 паркинг места која се наплаћују ни приближно не задовољава потребе Чачана, па једно од решења може бити и изградња јавне гараже са 450 места, у близини такси стајалишта.

- Прве радове очекујем почетком грађевинске сезоне и надам се да ће градња бити брза, односно технички и технолошки лако изводљива - каже градоначелник Милун Тодоровић, док многи Чачани указују на драстичан пораст броја нових зграда које немају обезбеђене паркинге, или се они додатно купују, па станари за то користе улице и тротоаре.

Један од њих, Раде Николић, верује да треба променити и навике. Каже, иако је ово мала средина и све се налази на краткој удаљености, сви су навикли да у центар одлазе аутомобилима, а са само мало више пешачења нестале би гужве у саобраћају и паркинг места било би довољно за све.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ОДРЖИВ НАЧИН ЖИВОТА: Водич ка бољој будућности