ВЕЗА ВОЈВОДИНЕ СА ЗАПАДНОМ СРБИЈОМ: Вучић данас обилази радове на мосту преко Дунава у оквиру Фрушкогорског коридора
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обићи ће данас радове на изградњи моста преко Дунава код Петроварадина који је део Фрушкогорског коридора, то јест брзе саобраћајнице од Новог Сада до Руме.

Фото: Новости
Почетак обиласка планиран је у 11.00 сати, најављено је из Председништва Србије.и
Фрушкогорски коридор у четири деонице
Фрушкогорски коридор, који треба да буде завршен 2026. године, део је путног правца Нови Сад - Рума - Шабац - Лозница - граница са БиХ. На траси ће се налазити најдужи тунел у Србији Иришки венац у дужини од 3,5 километара, као и највећи мост на Дунаву у Петроварадину од 1.663 метра.
Изградња Фрушкогорског коридора почела је 1. маја 2021, а траса је подељена на четири деонице. Укупна дужина брзе саобраћајнице Нови Сад - Рума износи 44,41 километара, од којих је деоница 1 : Петља Петроварадин Исток - Парагово са планираном трасом државног пута два А реда бр.100 од Жежељевог моста до петље Петроварадин Исток, укупне дужине 14,01 км. Деоница 2 : Парагово - почетак обилазнице око Руме, укупне дужине 16,48 км. Деоница 3: Петља "Нови Сад - Југ" - петља Петроварадин Исток, укупне дужине 3,4 км и деоница 4: Обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 км. Извођач радова је компанија Цхина Роад анд Бридге Цорпоратион, а њихов наручилац Коридори Србије.
Према подацима Коридора Србије тренутно је на радовима у оквиру Фрушкогорског коридора ангажовано 930 радника и 285 јединица механизације и опреме, од чега је на мосту ангажовано 108 радника и 54 јединице механизације и опреме. Траса се на почетку везује на постојећи ауто-пут Е-75 Београд - Нови Сад - Суботица, а на крају на новоизграђени ауто-пут Рума - Шабац и брзу саобраћајницу Шабац - Лозница као и будућу брзу саобраћајницу Слепчевић - Бадовинци, чиме повезује АП Војводину са западним и северозападним делом Србије.
Истовремено саобраћајница је повезана и са ауто-путем Е-70 и на овај начин остварена је ефикасна саобраћајна веза веома важне административне и регионалне центре као што су: Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином и Хрватском. Поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, најзначајнији ефекти реализације Фрушкогорског коридора, како наводе у Коридорима Србије огледају се у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобраћајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка "Фрушка гора" изградњом тунела Иришки венац, који ће бити најдужи тунел у Србији дужине 3,5 км. Мост преко Дунава (деоница 3) један је од кључних објеката, поред тунела "Иришки венац" на пројекту Фрушкогорског коридора и укупне је дужине 1.663 метра, док је укупна ширина моста 28 метара (главни мост) односно 25 метара прилазне конструкције. Читавом дужином моста планиране су бициклистичке стазе ширине два метра. На мосту преко Дунава у току су радови на изградњи свих елемената мостовске конструкције објекта главног моста и прилазних мостовских конструкција. Према подацима Коридора Србије до сада је укупно изведено шипова 417 / 421 (99,05 одсто), наглавних греда 76 / 78 (97,44 одсто), стубова 87 / 90 (96,67 одсто), лежишних греда 59 / 61 (96,72 одсто), произведено Т- гредних носача 383 / 414 (92,51 одсто), као и постављено Т- гредних носача 383 / 414 (92,51 одсто), плочастих ливених носача 136 / 136 м, сандучастих носача 132 / 205 (64,39 одсто), од тога 50 / 123 (40,65 одсто) сандучастих носача на главном мосту и 82 / 82 (100 одсто) на мосту преко насипа, коловозне плоче 1.638,5 / 1.958,75 м (83,65 одсто), пешачких стаза 326,7/5.462,4 (5,98 одсто) и пилона на главном мосту 100 / 100 м (100 одсто).
У првој половини новембра 2024. уграђен је први коси кабл на мосту и то на стубном месту Ц1, повезивањем пилона са сегментом 6 сандучастог носача, а 1. децембра 2024. завршен је и последњи од четири пилона појединачне висине 25 м. Косих каблова до сада укупно монтирано на Ц1 4/11, а на Ц2 3/11. У Коридорима Србије наводе и да су 15. маја 2025. почели радови на уградњи камених гранитних ивичњака на мосту и то прво на северној прилазној мостовској конструкцији. Како наглашавају за горе поменуте позиције утрошено је 81.515,77 кубних метара (м3) бетона и 9.574,51 тона (т) арматуре. Спајање мостовске конструкције очекује се почетком другог квартала 2026. године. Мост се према подацима Коридора Србије састоји од северне прилазне конструкције на каћкој страни (Л=668,62 м), главне мостовске конструкције (Л=505,75 м) и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни (Л=488,62 м). Он је са двоструким кратким пилонима правоугаоног попречног пресека, закошеним према споља и висине 25 м. Темељ главног стуба са пилонима изграђен је на шиповима као и остали стубови моста. Стубови главног распона темељени су на по 37 шипова, пречника 1,5 м и дужине око 37 м. Северна прилазна конструкција састоји се од четири дилатационе целине, укључујући целину која прелази преко северног одбрамбеног насипа, док се јужна прилазна конструкција састоји од три дилатационе целине.

Фото: Танјуг
Тунел "Иришки венац" (деоница 2) је пројектован са две одвојене тунелске цеви, сваки за један смер саобраћаја и дужина тунела леве цеви је 3.510 м, а дужина тунела по осовини десне цеви је 3.552 м. Тунел се изводи у сложеним и врло тешким геолошким условима, а масу која је предмет ископа чине органски кречњаци, брече, испуцали пешчари, оштећени и деградирани серпентининти. Радови у тунелу се изводе на четири нападна места (по два са улазне стране и излазне стране) 24 сата дневно, сваког дана. Ископ и примарна подграда завршени у укупном обиму од 6.447 метара што је 92 одсто (3.175,1 м лева цев што је 91 одсто и 3.271,9 м десна цев или 93 одсто).
(Танјуг)

ТРАМП ЖЕСТОКО УДАРИО НА ЕУ: Послао писмо Урсули фон дер Лајен, царине од 30 посто ступају на снагу 1. августа
ЦАРИНЕ од 30 одсто на сву робу која се из Мексика или земаља Европске уније увози у Сједињене Америчке Државе ступиће на снагу 1. августа, саопштио је данас амерички председник Доналд Трамп.
12. 07. 2025. у 14:55

ОТКРИВЕН УЗРОК ПАДА БОИНГА СА 260 ПУТНИКА: Аудио снимак пилота из кокпита само продубљује мистерију
ИСТРАЖИТЕЉИ су открили узнемирујуће детаље у оквиру прелиминарне истраге пада авиона компаније Air India, на лету 171, у којем је у јуну страдало 260 особа.
12. 07. 2025. у 15:36

СЛАВИМО ПЕТРОВДАН: Шта се данас не ради и шта треба умесити
СРПСКА православна црква и њени верници данас прослављају Петровдан, празник који је посвећен светим апостолима Петру и Павлу.
12. 07. 2025. у 07:34
Коментари (0)