БЕЗБЕДНИ СУ САМО УЗ ТЕЛОХРАНИТЕЉЕ: Да ли је заштита контролора у возилима ГСП утицала на број инцидената
АНГАЖОВАЊЕ радника приватног обезбеђења у јавном градском превозу летос је непријатно изненадило Београђане, али у пракси се овај потез компаније "Кенткарт" показао као добар јер је током претходних месеци број напада на контролоре у пратњи "безбедњака" - смањен.
С друге стране, када радници који контролишу путнике у возилима ГСП патролирају "соло", иницидената има знатно више, па су тако, према подацима ове компаније у 2021. години била укупно 83 напада на контролоре. Поређења ради, 2015. године "Бус плус", претходник "Кенткарта", пријавио је 52 напада, а трогодишњи просек наводно је био 100 напада.
- Ситуација на терену је на задовољавајућем нивоу тамо где нашим колегама контролорима асистира физичко-техничко обезбеђење - наводе, за "Новости" у компанији "Кенткарт".
- Тамо где га немамо, бележимо велики број вербалних, а све чешће и физичких напада путника који немају возне исправе или имају неважеће. Такође, више се ангажује комунална милиција. Уз њихове асистенције наши контролори се осећају сигурније и могу несметано да обављају свој посао.
Из "Кенткарта" кажу да тренутно раде 22 радника приватног обезбеђења. Како је овај број мали да покрије читаву престоницу, инциденти у јавном превозу између путника и контролора дешавају се свакодневно, док се поједини завршавају и физичким обрачуном.
- Број напада на контролоре варира из године у годину - истичу у "Кенткарту".
- Само у току 2021. године имали смо 57 напада где није било лекарске интервенције и изласка полиције на терен и 26 напада са тежим телесним повредама. Само присуство обезбеђења помаже, па путници када виде да имамо њихову подршку често устукну или се конверзација сведе на нормалну. Наши контролори су добро обучени да владају ситуацијом у возилу. Када она ескалира или када видимо да ће доћи до физичког обрачуна, радници обезбеђења помажу нашим контролорима тако што смирују ситуацију.
Од 1. јула прошле године први "безбедњаци" су били на терену са контролорима, када је и започео пробни период. Београђани су ову одлуку дочекали са негодовањем с обзиром на то да нису ретке ни ситуације у јавном превозу када су контролори ти који умеју да буду груби према путницима.
А такође, повела се и полемика да ли приватно обезбеђење које улази са контролорима у превоз има право да легитимише путнике или не. Како је за наш лист раније појаснио директор "Кенткарта" Вељко Влаховић, у случају физичког напада на контролора обезбеђење може да легитимише путника ради даљег процесуирања у виду кривичне пријаве која ће због тога бити поднета, али немају право да их легитимишу у сврху издавања прекршајног налога, односно када контролор издаје казну због непоседовања карте за вожњу.
НЕОПХОДНА ПОМОЋ
ПРЕМА речима директора "Кенткарта" Вељка Влаховића (на слици), због учесталих напада на контролоре у јавном градском превозу компанија је била принуђена да ангажује раднике приватног обезбеђења, који ће, како је подвукао, њиховим колегама омогућити несметан рад у смислу пружања заштите и спречавања физичких напада на њих током обављања посла.
РУСИ ОСВОЈИЛИ КУРАХОВ? Рогов: Наше трупе подигле заставу над зградом градске управе
РУСКЕ трупе заузеле су зграду градског већа у западном делу града Куракова у ДНР и подигле на њу тробојку.
14. 12. 2024. у 13:48
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи
БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.
14. 12. 2024. у 20:04
Коментари (1)