ДЕО ЛИНИЈСКОГ ПАРКА САДА БЕЗ СТАРИХ ШИНА: "Инфраструктуре Железнице Србије" уклониле колосек са станице Доњи град

А. В. В.

16. 11. 2022. у 07:45

НА простору железничке станице "Доњи град" на Дорћолу у протеклих месец дана, откада је почело уклањање железничке инфраструктуре са трасе будућег Линијског парка, демонтирани су и уклоњени колосеци и шине, односно, целокупан горњи строј пруге.

ДЕО ЛИНИЈСКОГ ПАРКА САДА БЕЗ СТАРИХ ШИНА: Инфраструктуре Железнице Србије уклониле колосек са станице Доњи град

Машине и мајстори на Дорћолу, Фото Танјуг

Екипе "Инфраструктуре железнице Србије" на овом потезу скинуле су четири станична колосека у дужини око 1.500 метара и део отворене пруге у дужини око 1.250 метара.

- Са ове локације скинуто је до сада и 2.080 бетонских прагова, који се даље транспортују у станицу Свилајнац, како би се користили за реконструкцију пруге Свилајнац - Деспотовац - истакао је јуче Ненад Станисављевић из "Инфраструктура железнице Србије".

- У Доњем граду демонтирано је и 10 скретница, а поскидани су и каблови са путног прелаза у Улици Жоржа Клемансоа односно некадашњој Француској улици.

Истовремено, према његовим речима, у железничкој станици "Дунав станица" екипе овог предузећа упослене су на демонтирању четвртог станичног колосека, као и на равнању пасареле у улици. На овој локацији у току је уклањање растиња и рашчишћавање терена, а скинути су и бетонски прагови, који ће се даље транспортовати у Ранжирну станицу "Београд центар" у Макишу.

Фото Танјуг

Подсетимо, радници "Инфраструктура железнице Србије" започели су радове на рашчишћавању старе железничке инфраструктуре на Дорћолу почетком октобра, а планирано је да се послови приведу крају за 120 дана. Радовима је обухваћено уклањање старе железничке инфраструктуре и рашчишћавање дела трасе будућег Линијског парка, на потезу од пешачке пасареле на Дорћолу, преко Дунав станице, до близине Панчевачког моста.

За ове послове ангажовано је неколико фирми, које предводи предузеће "Србијапут" из Београда. Вредност посла износи око 70 милиона динара. Када овај део трасе буде раскрчен биће ослобођено око четири и по километра земљишта у центру Београда.

Радови на изградњи Линијског парка почели су крајем јануара ове године, а прва фаза, од укупно десет, која спаја Бетон халу и Бастион светог Јакова приводи се крају. Циљ овог пројекта је урбана трансформација железничког коридора, а идеја је да се изгради јавни градски простор који повезује друге површине, као и да се понуде различити саобраћаји.

МЛАДЕ АРХИТЕКТЕ

ПОЗИВ за израду идејног решења пројекта Линијски парк расписао је градски урбаниста Марко Стојчић у сарадњи са Друштвом архитеката Београда у децембру 2019. године. На овом пројекту радиле су младе архитекте чија су разрађена решења представљала основ за израду Плана и у највећој мери постала његов саставни део. На јавном конкурсу изабрано је десет најквалитетнијих урбанистичко-архитектонских тимова, који су почетком септембра 2020. предали финална идејна решења.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (0)

СИТУАЦИЈА ЈЕ ДРАМАТИЧНА, НАЈВАЖНИЈЕ ДА СЕ НЕ ПРЕТВОРИ У ПОТПУНО ТРАГИЧНУ Застрашујуће упозорење Марије Захарове