РАСПИСАН ТЕНДЕР ЗА ДЕМОНТАЖУ ПАРКИРАЛИШТА "КАМЕНИЧКА" У КАРАЂОРЂЕВОЈ УЛИЦИ КОД АУТОБУСКЕ СТАНИЦЕ: Радови на тунелу за месец дана
ИЗГРАДЊА тунела који ће у дужини од готово два километра ићи од Економског факултета до Булевара деспота Стефана почеће у мају, најавио је главни градски урбаниста Марко Стојчић. Итовремено је објављен тендер ЈКП "Паркинг сервис" за демонтажу и транспорт паркиралишта "Каменичка" у Карађорђевој улици.
Тендером је предвиђена демнотажа и транспорт демонтираних елемената у Међународни терминал Блок 43. Укупна површина конструкције за демонтажу износи 990 квадрата осовине, а тендер је отворен до 23. априла. Демонтажа овог паркинга представља припремне радове уочи почетка градње тунела чији ће улазни портал бити управо у зони Каменичке улице, а који ће излазити код МУП у Булевару деспота Стефана. Паркиралиште се на овој локацији налазило годинама, а грађани су често истицали да монтажна конструкција ружи цео простор.
Број места у гаражи, која је имала приземље и спрат за аутомобиле је 92. Ту су се углавном паркирали они који су користили аутобуску станицу, али и њеним премештањем неће бити велике потребе за паркиралиштем на овој локацији.
- Крајем маја почећемо радове на изградњи тунела од Економског факултета до Булевара деспота Стефана - рекао је Стојчић. - Почећемо од Деспота Стефана, тунел дакле улази код Економског факултета и излази код МУП. Око два километра је дугачак и његова је улога да саобраћај са Новог Београда, који иде ка Палилули, Звездари и мостовима преко Дунава, усмери испод земље. Односно, да немамо транзитни саобраћај у центру, што ће саобраћај растеретити за петину.
Подземни пут, који ће коштати око 235 милиона евра радиће кинеска компанија "Пауер Чајна", а рок за завршетак посла је 2030. година. Уговор са кинеском фирмом потписан је крајем прошле године, а идеја о овом пројекту стара је готово пола века. Изградња тунела део је ширег пројекта који подразумева уклањање старог Савског моста и уређење новог.
Границом Плана детаљне регулације за изградњу тунела обухваћен је део територија општина Стари град, Савски венац и Палилула, потез од Карађорђеве на Савској падини до Булевара деспота Стефана са околном уличном мрежом на Дунавској падини. У обухвату се издвајају три зоне, портали тунела на Савској и Дунавској падини, као и зона тунелских (подземних) деоница. Површина обухваћена ПДР износи око 25,6 хектара.
Мост део пројекта
Део пројекта је и нови Савски мост, који је предвиђено да се гради на месту садашњег. Његова демонтажа најављивана је неколико пута, последњи пут у марту, али још нема назнака када ће она почети. Планови су да нова веза преко Саве има по две траке за возила, као и трамвајску баштицу. Ту би се налазила и пешачке и бициклистичке стазе, а вредност радова са приступним саобраћајницама била би око 100 милиона евра.
НЕОЧЕКИВАНА ИЗЈАВА БЕРБОКОВЕ О ХАРКОВСКОЈ ОБЛАСТИ: Болно признање немачке министарке
НЕМАЧКА министарка спољних послова Аналена Бербок признала је озбиљне потешкоће за Оружане снаге Украјине у Харковској области.
18. 05. 2024. у 12:12
ЗАСТРАШУЈУЋЕ УПОЗОРЕЊЕ ТРАМПА: Трећи светски рат би могао избити пре председничких избора у САД
БИВШИ амерички председник Доналд Трамп изјавио је да би за пет месеци преосталих до избора у САД могао да избије трећи светски рат због неспособности актуелног америчког руководства.
18. 05. 2024. у 09:45
КАКО ЈЕ КОСОВО И МЕТОХИЈА ДОБИЛО ИМЕ? Различито порекло и велика симболка - назив користе САМО СРБИ
КОСОВО и Метохија веома су значајан део српске историје и традиције, али ретки су они који знају како је тако важно поднебље нашег постанка и идентитета добило име. Обе речи у називу нађе јужне покрајине имају различито порекло и велику симболику.
18. 05. 2024. у 11:47
Коментари (0)