СА БАС-А ИСПРАЋЕНО 1.300 ВОЗИЛА: Нова аутобуска станица у Блоку 42 на Новом Београду пуна људи, особље помаже путницима да се снађу

С.В.

01. 10. 2024. у 15:32

СА перона Београдске аутобуске станице у новобеоградском Блоку 42 првог радног дана у недељи кренуло је око 1.300 аутобуса.

СА БАС-А ИСПРАЋЕНО 1.300 ВОЗИЛА: Нова аутобуска станица у Блоку 42 на Новом Београду пуна људи, особље помаже путницима да се снађу

Foto: I. Marinković

Људи се полако привикавају на нову локацију и главно чвориште међународних, међуградских, приградских и туристичких аутобуса које је са Савског трга пресељено на Нови Београд протеклог викенда. Да је понедељак, јуче се видело по броју путника и гужви на 12 долазних и 53 одлазна перона, колико их укупно овде има.

Према речима Жељка Павићевића, директора маркетинга БАС, људима је тренутно највећи проблем како да дођу до станице и како да се са те локације упуте до неког места у Београду.

- Осим што су наши запослени распоређени свуда по станици како би помогли путницима, ми им уз сваку купљену карту делимо флајере на којима се налази мапа градског превоза и списак линија до најважнијих тачака у граду - објашњава, за "Новости", Павићевић. - И у градском Секретаријату за јавни превоз планирају да појачају линије градског превоза које иду од и до станице, а до почетка следеће године требало би да буду још две нове линије до БАС у Блоку 42.

Пресељење није било толико компликовано, а највећи део посла подразумевао је адаптирање билетара на нове услове рада, на простор како би знали где се шта налази да би могли да усмере грађане да купе карту и на шалтеру и на картомату, прича наш саговорник. Жетони су отишли у прошлост, а сада су ту бар-кодови који се очитавају на скенеру приликом уласка на перон.

Foto: I. Marinković

Жељко Павићевић, директор маркетинга БАС

- Није било великих проблема током пресељења, ми смо наш информатички систем угасили у ноћи између суботе и недеље и после пола сата, он је почео да ради на новој локацији.

Цео комплекс БАС покривен је видео-надзором, ту су обезбеђење и полицијска станица. Грађани су потпуно сигурни, станица је ограђена и не постоји могућност да неко без перонске карте уђе на плато где стају аутобуси.

Како доћи и отићи

ОСИМ сопственим аутомобилима и таксијем, грађани до нове аутобуске станице могу да стигну трамвајемм, аутобусом или БГ возом.

0До новог БАС воде трамваји 7 од Устаничке, 9 са Бањице, 11 са Дорћола, и 13 са Бановог брда. Са Зеленог венца возе аутобуси 60, 60Л, 67, са Бановог брда 85, са Видиковца 89, са Бежаније 93, из Блока 45 возе 94 и 95, од Вуковог споменика и Белвила аутобусом ЕКО1, а линијом 600 вози до нове аутобуске станице и са аеродрома "Никола Тесла" и од железничке станице "Београд центар", односно Прокоп. Аутобусом 95, који вози од насеља Борча до БАС могу да дођу и они који крећу од Зрењанинског пута, Панчевачког моста, из Булевара деспота Стефана, са Зеленог венца, Бранковог моста. И минибус Е6 од Миријева до Блока 45 пролази поред нове аутобуске станице.

0У флајерима који се деле на новој станици објашњено је и који превоз иде до најчешће тражених одредишта у Београду. Они који иду у Клинички центар Србије користиће трамвај 9 на стајалишту "Блок 42" у Улици антифашистичке борбе. Истом линијом се иде и до Храма Светог Саве или Славије.

0До Војномедицинске академије ВМА иде 94 на стајалишту "Блок 42" у Улици Јурија Гагарина, до Палате правде вози 11 у Булевару хероја са Кошара. До Првог основног суда стиже се трамвајима 7 и 9 од стајалишта "Блок 42" у Јурија Гагарина, а на стајалишту "Старо Сајмиште" људи треба да преседну на аутобус 83 којим се возе до станице "Катанићева" у Макензијевој улици. До Зеленог венца и Теразија стиже се аутобусом 95, који путници чекају у Улици антифашистичке борбе, а путовање завршавају на станици "Зелени венац". Трамвајем 11 у Булевару хероја са Кошара стиже се до Калемегдана, Кнез Михаилове и Студентског трга.

0Долазак одређених приградских линија је померен, па неколико линија које долазе из Обреновца неће ићи до станице на Новом Београду.

- Линије 860, 860Б, Е и М, које долазе из Обреновца, не долазе на аутобуску станицу, већ преко Булевара Војводе Живојина Мишића иду до Београда на води. Линије за Сопот и Младеновац иду својом трасом. Дакле, искључују се на Газели и код Сава центра, преко Булевара Владимира Поповића довозе се до аутобуске станице - каже Павићевић.

Зграда станице и шалтери на којима се продају карте налази се прекопута некадашњег бувљака. У средини пространог објекта је 13 шалтера на којима се купују карте, а особље, од спремачица до отправника, љубазно усмерава људе и помаже им да се снађу на новом комплексу.

Перонска карта кошта 300 динара, а уместо жетона на улазу у перонски део су апарати који очитавају бар-код са карте. Од тог пункта, десно су перони са којих полазе међународни и међуградски саобраћај, док су право перони за приградске аутобусе.

Поред шалтера за продају карата, унутар привремене станичне зграде налазе се чекаоница, пекара, кафић, мењачница, продавница са опремом за мобилне телефоне и киоск. Ту су и апарати, односно картомати, на којима путници могу да купе карте платним картицама. На екрану изаберу локацију, притисну дугме "настави", у одељку "ред вожње" бирају време поласка и превозника, затим изаберу колико карата купују, плате картицом и изађе им одштампана карта. Исти поступак је и ако купују онлајн, на сајту БАС.

Станична зграда до 2027.

СТАНИЧНА зграда требало би да буде завршена до изложбе "Експо" 2027. године, а заједно са тргом заузимаће површину од готово 29.000 квадрата.

- У близини ће да се гради и зграда железничке станице Нови Београд. Оно што смо некад имали на Савском тргу имаћемо овде на Новом Београду, на много већем простору, на много бољој локацији, где ће бити мање гужве - додаје Павићевић.

Сокови у кафићу коштају 300, а у киоску 200, лимунада је 350, а цеђена поморанџа 450 динара. Еспресо, домаћа кафа и чај су 250 динара у кафићу, обична вода 250, а кисела 350. Од алкохолних пића служи се једино пиво које кошта од 320 до 400 динара. Они који нису спремили храну за пут у кафићу могу да купе крофну за 100 динара, кроасан за 180, мале пице су од 500 до 550 динара, лазања 890, а макароне 590. Колач се може купити за 350, сендвич за 390, пилећа и туна салата за 590 и 650 динара, сутлијаш за 240, чоколадни јогурт за 210, хладна кафа за 250, Флашица воде у станичном киоску је 160 динара, а газирани сокови од пола литра 200. Протеински напици су 350 динара.

Они који долазе да сачекају своје пријатеље и породицу, на долазне пероне улазе из Улице Јурија Гагарина или из Марка Христића (прекопута Белвила). Одмах иза долазних перона је и паркинг који кошта 100 динара, као и такси станица. Коришћење тоалета кошта 100 динара, а из БАС кажу да ће уложити сав труд да хигијена у тоалетима, као и у целој станици буде на највишем нивоу јер многи путници на основу тога стекну утисак о граду у који су допутовали.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШОК САЗНАЊА НА СУЂЕЊУ: Запослени у Рибникару нису пружили помоћ деци након што их је Коста упуцао?

ШОК САЗНАЊА НА СУЂЕЊУ: Запослени у "Рибникару" нису пружили помоћ деци након што их је Коста упуцао?

ИЗ СНИМАКА се види да су теткица, којој још не знамо име, разредна Драгана Томић и домар Раде Симић, након што је Коста пуцао, а пре доласка наставника географије Зорана Нишевића и полиције, били на вратима учионице историје у којој је било "VII/2" и нико од њих није ушао унутра и пружио помоћ деци.

30. 09. 2024. у 14:56

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

НАЧЕЛНИК Генералштаба Војске Србије генерал Милан Мојсиловић рекао је у емисији "Таковска 10" да Србија касни са увођењем обавезне војне обавезе. Суштина је да се изгради одбрамбени капацитет Србије, сваки дан и сваку годину коју чекамо, губимо генерације младих војника, рекао је генерал Мојсиловић. У једној класи рачунамо до 20.000 војника-регрута, на годишњем нивоу, два и по месеца по пет хиљада њих у једној класи, односно циклусу, рекао је Мојсиловић уз напомену да ће прво бити регрутовани млађи војници, почев од 2006. годишта.

25. 09. 2024. у 22:01

Коментари (0)

НОВА ПРИЛИКА ЗА МЛАДЕ У НИС-У: Пета сезона програма „NIS ENERGY”