ОКО КАМЕРЕ ПРАТИ КОМПЛЕТАН ТОК: Нова правила за технички преглед возила почињу да важе од данас

Е. Б. ТАЛИЈАН

06. 07. 2021. у 07:31

ОД данас почиње примена нових правила за оцену исправности аутомобила, а за возаче ће, практично, једина новина бити снимање прегледа камерама. То су сада обавезни да раде сви технички прегледи. Последње три године возила су фотографисана.

ОКО КАМЕРЕ ПРАТИ КОМПЛЕТАН ТОК: Нова правила за технички преглед возила почињу да важе од данас

Детаљна припрема возила за технички / Фото Н. Скендерија

Првобитно најављени оштри критеријуми из Правилника о подели моторних и прикључних возила, који се односе на мерење емисије издувних гасова и овалности кочница, одлежени су до 5. јула 2023. године. Чак и четвороточкаши који су производени са катализатором и први пут су увезени у нашу земљу до данас, а у међувремену су остали без тог уређаја, имају рок од две године да га уграде. То не важи за оне који се први пут региструју у Србији, након овог датума. Прописане вредности емисије издувних гасова нису мењане и везују се за годину производње аутомобила.

Снимање комплетног тока техничког прегледа значи да више неће бити могућности да се "гледа кроз прсте" ни за неке "ситнице" које не утичу на безбедност, као што је, на пример, комплет прве помоћи са истеклим роком трајања. Како наши репортери сазнају, будно око камере било је главни разлог што су јуче, последњег дана рада по старом систему, многи возачи похрлили да ураде оцену исправности четвороточкаша, што је довело до великих гужви на бројним станицама.

Влада Маринковић из Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП) истиче да власници који возе исправан ауто не треба да брину, јер неће имати никаквих проблема да прођу проверу.

- За возаче је све остало исто, јер мерење емисије издувних гасова и овалности кочница неће утицати на оцену испавности, то је одложено на две године - наводи Маринковић. - Те вредности ће се мерити да би власници знали које недостатке возила треба да отклоне до тренутка када ће почети примена и тих критеријума.

Новина је, како наводи, да ће сваки технички бити сниман са најмање две камере, што значи да ће се, на пример, нека оштећења и недостаци на аутомобилу боље видети, него на фотографијама. Он додаје да возачи то треба да имају у виду и да их исправе.

С друге стране, МУП и Агенција за безбедност саобраћаја саопштили су да ће видео-снимање представљати проблем само за техничке прегледе чији су контролори до сада само фотографисали возила на линији, али их нису и прегледали.

- Такви контролори немају довољно искуства у обављању техничког прегледа, тако да им вероватно неће бити довољно прописаних 30 минута да прегледају возило по свим ставкама - истичу из ових надлежних институција.

Како Маринковић објашњава, технички прегледи су обавезни да чувају снимке годину дана и да их доставе полицији уколико она жели да провери податке о техничкој исправности возила. Након прелазног периода, биће успостављен централни информациони систем који ће, како наводи, омогућити да саобраћајна полиција уживо прати ток техничког прегледа.

Из МУП и АБС наводе да је у Србији око 500 техничких прегледа у складу са новим правилником, док је још толико у процесу за добијање новог решења и моћи ће да раде све док службена лица утврде да ли испуњавају прописане услове.

РЕГИСТРОВАНИ

У Србији је регистровано око 2,5 милиона возила, а просечно, дневно, око 10.000 аутомобила обави технички преглед, односно њих 10 по једној линији. Теоретски, у једној смени може проћи 16 четвороточкаша.

Како наводе из МУП, може се догодити да власници који су чекали последњи дан да обаве проверу техничке исправности, не добију термин одмах. Зато имају рок од 30 дана пре истека регистрационе налепнице да то ураде.

СИТНА ОШТЕЋЕЊА НЕ УТИЧУ

"НОВОСТИ" су недавно писале о проблемима возача чији ауто је оцењен као неисправан због ситног оштећења на пластици "мачјег ока" и светла. МУП се тим поводом огласио и како истиче, не може се очекивати да ће контролори враћати возила са техничког због најмањих огреботина.

- Министарство унутрашњих послова је у претходном периоду у више наврата наглашавао да ситна оштећења на возилу нису разлог да се оцени као неисправно - наводе у саопштењу. - Контролори техничког прегледа, који знају свој посао, никада нису ни правили проблем ако на лимарији постоје огреботине или је стакло на светлосним групама напрсло.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.

14. 12. 2024. у 20:04

Коментари (5)

КОНКУРС ЗА МАЛЕ ДОМАЋЕ ПРОИЗВОЂАЧЕ: Mercator-S вас позива да постанете део бренда „укуси мога краја“