ЛУКСУЗ НЕ ЗНА ЗА КРИЗУ: Зарада oд познатих модних марки досегла рекордне нивое, упркос рату у Украјини и галопирајућој инфлацији

Е. Б. Т.

18. 08. 2022. у 14:00

РАТ у Украјини и галопирајућа инфлација, како се чини, засада не могу да угрозе тржиште луксузне робе.

ЛУКСУЗ НЕ ЗНА ЗА КРИЗУ: Зарада oд познатих модних марки досегла рекордне нивое,  упркос рату у Украјини и галопирајућој инфлацији

Фото Shutterstock

Како преносе западни медији, њихова продаја цвета, а зарада ове индустрије достиже нове рекордне нивое. Наши стручњаци објашњавају да тренд повећања неједнакости у развијеним привредама траје у континуитету од деведесетих година. С једне стране, повећава се слој богатих, а с друге се смањује средња класа и повећава број сиромашних.

Концерн LVMH је саопштио да су зараде њихових модних брендова, као што су "Луј Витон", "Диор" и "Фенди" досегле нове рекордне нивое. А одлично је ишла и продаја шампањца, коњака и луксузних сатова. Оперативна добит тог концерна у првих шест месеци ове године порасла је за 34 одсто, односно на више од десет милијарди евра. Њихова продаја је у том периоду имала раст од 28 одсто, односно, готово 37 милијарди евра.

Конкуренти попут "Керинга", "Хермеса" и "Праде" такође су забележили двоцифрени раст продаје и добити. Корона-криза је индустрији луксузне робе 2020. донела највећи пад у историји, али то је била прилично кратка пауза. Према студији консултантске куће "Баин", глобално тржиште луксузне робе попут одеће и накита лане је премашило ниво од пре короне и износило је 288 милијарди евра.

Фото Shutterstock

Герд Милер Томкинс, из Немачког модног института, уочава да постоји екстремна поларизација тржишта када је реч о моди. Он наводи да за неке важи што скупље то боље, а за друге што јефтиније то боље, али средина нестаје.

Бојан Станић, помоћник директора Сектора за стратешке анализе Привредне коморе Србије, наводи да у новије време стижу нови богаташи из новоиндустријализованих и земаља у развоју.

- Посебно се истичу многољудне земље, попут афричких и азијских које имају све бројнију вишу класу - објашњава Станић.

- Они воле да купују луксузне производе на западу. Што се тиче сатова и накита, треба имати у виду да се ти производи често посматрају као инвестиција.

Он додаје да се, с друге стране, смањује средња класа и повећава број сиромашних. Та разлика између богатих и сиромашних се, како истиче, константно повећава, и тај тренд постоји последњих деценија.

ВЕЋИ ПРОМЕТ

РАТ у Украјини и с њим повезана висока стопа инфлације и економски пад, до сада нису имали готово никакав утицај на луксузне марке. Ово се наводи у студији консултантске куће "Баин".

- Индустрија луксузне робе поново показује висок ниво отпорности у кризама - истакла је аналитичарка те консултантске куће Мари Терезе Марек. - Ове године укупни промет индустрије луксузне робе могао би чак и да се повећа на 320 до 330 милијарди евра, упркос рату у Украјини и инфлацији.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
НОВО РУСКО ОРУЖЈЕ НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Изазива застрашујућу штету, а има само један циљ

НОВО РУСКО ОРУЖЈЕ НА ФРОНТУ У УКРАЈИНИ: Изазива застрашујућу штету, а има само један циљ

РУСИЈА је недавно почела да производи термобаричне беспилотне летелице које ће се користити уз беспилотне летелице-мамце у Украјини, а које су у стању да нанесу озбиљну штету цивилима, открила је истрага Асошиејтед преса (АП).

16. 11. 2024. у 20:23

ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ: Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у

"ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ": Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у

ВОДИТЕЉКА Оливера Ковачевић је о својим почецима, изазовима у послу, о томе зашто понекад пожели да буде викиншка ратница, као и о свему што јој даје снагу и инспирацију.

17. 11. 2024. у 09:28

Коментари (0)

МИТРОВИЋ КРВАРИО ЗА СРБИЈУ: Још једном показао зашто је миљеник нације (ВИДЕО)