ПЉУШТЕ ЖАЛБЕ ЗБОГ КАРТИЦА: За првих девет месеци упућено 1.398 приговора на рад финансијских институција

Б. Ца.

08. 11. 2022. у 06:55

ОД почетка године, до 30. септембра, Народна банка Србије је решила 1.398 притужби корисника на рад финансијских услуга.

ПЉУШТЕ ЖАЛБЕ ЗБОГ КАРТИЦА: За првих девет месеци упућено 1.398 приговора на рад финансијских институција

Фото З. Јовановић

Највећи број жалби односио се на поступање банака. Чак 809 случајева, а углавном у вези са платним услугама, било да су у вези платних рачуна или платних картица.

На рад осталих давалаца финансијских услуга односило се 589 притужби. Највише, 581 када је реч о поступању друштава за осигурање, три притужбе на поступање платних институција, по две притужбе на поступање друштава за управљање добровољним пензијским фондовима и институције електронског новца и једна притужба на поступање даваоца финансијског лизинга.

Како у Народној банци кажу, подаци до септембра су прелиминарни, али према званично обрађеној статистици до краја јуна, решена је 561 притужба, а за четири банке је утврђено да нису поступале у складу са појединим одредбама закона којима се уређује област заштите корисника финансијских услуга.

И у овом периоду, највећи број притужби на поступање банака односио се на платне услуге - укупно 61 одсто. Од тога на платне рачуне 38 процената и платне картице 23 одсто, као и на кредите 34 процената. Међу приговорима, 1,8 одсто се односио на девизну штедњу, на ситуације са готовинским кредитима било је 99 жалби, а на позајмице укупно 189.

Незадовољство поступањем банака када су картице у питању приговорено је 129 случајева.

Од укупно 561 жалбе, утврђено је да су 197 основане.

Како у НБС кажу, клијент се прво жали финансијској установи, а давалац финансијских услуга је дужан да размотри приговор и кориснику достави јасан и разумљив одговор у писменој форми у року од 15 дана. Само у посебним случајевима, рок може бити продужен за још 15 дана.

ВРАЋЕНО 310 МИЛИОНА ДИНАРА

ЗА три године, у недавно објављеном извештају НБС, стоји да је решено 3.421 притужба, да је у 900 случајева неправилност отклоњена у току поступка по притужби. Донета су 33 решења и 75 налаза, а спроведена 21 контрола, написано девет писмених опомена и седам новчаних казни. У корист клијената враћено је 310 милиона динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио

ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.

05. 06. 2025. у 17:05

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић

ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.

07. 06. 2025. у 11:30

Коментари (0)

УКРАЈИНА ЈЕ ДАЛА ПУТИНУ ПОВОД ДА ЈЕ РАСТУРИ ОД БОМБАРДОВАЊА Трамп упозорава на жестоку ескалацију