ПЉУШТЕ ЖАЛБЕ ЗБОГ КАРТИЦА: За првих девет месеци упућено 1.398 приговора на рад финансијских институција
ОД почетка године, до 30. септембра, Народна банка Србије је решила 1.398 притужби корисника на рад финансијских услуга.

Фото З. Јовановић
Највећи број жалби односио се на поступање банака. Чак 809 случајева, а углавном у вези са платним услугама, било да су у вези платних рачуна или платних картица.
На рад осталих давалаца финансијских услуга односило се 589 притужби. Највише, 581 када је реч о поступању друштава за осигурање, три притужбе на поступање платних институција, по две притужбе на поступање друштава за управљање добровољним пензијским фондовима и институције електронског новца и једна притужба на поступање даваоца финансијског лизинга.
Како у Народној банци кажу, подаци до септембра су прелиминарни, али према званично обрађеној статистици до краја јуна, решена је 561 притужба, а за четири банке је утврђено да нису поступале у складу са појединим одредбама закона којима се уређује област заштите корисника финансијских услуга.
И у овом периоду, највећи број притужби на поступање банака односио се на платне услуге - укупно 61 одсто. Од тога на платне рачуне 38 процената и платне картице 23 одсто, као и на кредите 34 процената. Међу приговорима, 1,8 одсто се односио на девизну штедњу, на ситуације са готовинским кредитима било је 99 жалби, а на позајмице укупно 189.
Незадовољство поступањем банака када су картице у питању приговорено је 129 случајева.
Од укупно 561 жалбе, утврђено је да су 197 основане.
Како у НБС кажу, клијент се прво жали финансијској установи, а давалац финансијских услуга је дужан да размотри приговор и кориснику достави јасан и разумљив одговор у писменој форми у року од 15 дана. Само у посебним случајевима, рок може бити продужен за још 15 дана.
ВРАЋЕНО 310 МИЛИОНА ДИНАРА
ЗА три године, у недавно објављеном извештају НБС, стоји да је решено 3.421 притужба, да је у 900 случајева неправилност отклоњена у току поступка по притужби. Донета су 33 решења и 75 налаза, а спроведена 21 контрола, написано девет писмених опомена и седам новчаних казни. У корист клијената враћено је 310 милиона динара.

ПОРОДИЦЕ У ШОКУ НАКОН ШТО СУ ОТВОРИЛЕ КОВЧЕГЕ СА ТЕЛИМА: Нове бизарности након пада авиона у Индији
СИН жене која је погинула у паду авиона компаније Air India изјавио је за Би-Би-Си да су у ковчегу с телом његове мајке пронађени и „други остаци“.
23. 07. 2025. у 16:49

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)
ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.
22. 07. 2025. у 20:54

НАУЧНИЦИ У СТРАХУ - РИЗИК ОД НЕСТАНКА: Ада Бојана и Бококоторски залив у опасности - море никада није било такво
НИВО Јадранског мора ће, према пројекцијама, до краја века порасти 35 центиметара (цм), што ће угрозити обалска подручја, посебно подручје Аде Бојане и делове Бококоторског залива, наводи се у прошлогодишњем Нацрту Националног плана Црне Горе за прилагођавање на климатске промене.
25. 07. 2025. у 08:55
Коментари (0)