ПОПУСТ САМО ЗА НАЈМАЊЕ БРОЈЕВЕ: Трговци сезонско снижење користе да се реше залиха
ТРГОВЦИ се досетили како да сезонско снижење искористе да би се решили залиха и остварили добро зараду. Потрошачи се све више жале да на попусту не могу да нађу одговарајућу величину одеће, јер у понуди има само најмањих и највећих бројева, као што су ХХS, ХS, ХХL и ХL. У Националној организацији потрошача Србије (НОПС) наводе да се током снижења све више потенцирају производи који одговарају мањем броју грађана.

Фото П. Милошевић
- То су углавном веома велике или изузетно мале величине - каже за "Новости" Марко Драгић из НОПС-а. - Трговци то раде да би и даље имали велику зараду на роби који се највише продаје, а истовремено се ослободили залиха производа за којима је мања тражња. Притом, искористе и да кроз рекламу о великим попустима привику већи број потрошача.
Он објашњава да таква пракса не спада у прекршај, већ је то маркетиншки трик и мамац за купце. Како указује, потрошачи су, од 25. децембра када је кренуло сезонско снижење и током празничне шопинг грознице, највише притужби имали на то што попусти нису били реални.
- Висина снижења која је назначена није била исправно обрачуната - објашњава Драгић. - Осим тога, веома мали број производа је био на попусту који је оглашен. Најмање једна петина робе мора да буде обухваћена висином снижења која је назначена. Ако је понуђена роба у занемарљивој количини или са циљем да се потрошач наводи на куповину друге врсте производа, онда је то прекршај.
Како наводи, млађа популација има више приговора на онлајн куповину, а старија за шопинг у продајним објектима. Многе купохоличаре привукла је оглашена висина снижења, па нису водили рачуна да одаберу производ који им одговара. Читатељка "Новости" Марија Васић из Београда пазарила је ћебе у продавници, али када је дошла кући схватила је да је узела мању величину од оне која јој је потребна.
- Када сам отишла да заменим, продавачица је одбила - пожалила се Васићева. - Када сам стигла кући и отворила, одмах сам схватила да сам направила грешку и да ми треба веће ћебе. То сам и рекла продавачици, међутим она није хтела да га замени.
У НОПС-у објашњавају да трговац према закону није у обавези да замени производ нити да врати новац, ако је он исправан и без грешке, а купац то тражи због неодговорајуће боје или величине или се једноставно предомислио и жели нешто друго.
- То је питање добре воље трговца и пословне праксе компаније - прецизира Драгић. - Тако да већина њих излази у сусрет потрошачима и омогућава им да замене производ или им враћа новац. То раде у настојању да сачувају купце.
Ситуација је другачија када је у питању онлајн куповина. Уколико потрошачи пазаре путем интернета, онда имају право да одустану од куповине без икаквог образложења у року од 14 дана.
ИНСПЕКЦИЈА НЕДОВОЉНО КОНТРОЛИШЕ
ТОКОМ сезонских снижења бројне су преваре продаваца, а мало је правих попуста. Када потрошачи уоче било коју злоупотребу то могу да пријаве тржишној инспекцији или организацијама за заштиту потрошача. Како наводе у НОПС-у, инспекција недовољно контролише трговце током сезонског снижења. Није познато да је неко санкционисан због кршења прописа који се односе на попусте. Зато је савет купцима да буду опрезни како би избегли замке трговаца.

МОНСТРУОЗНО! Овај хоће да влада Србијом! Жене му криве кад их неко силује или пребије!
ВУК Нектаријевић, студент блокадер са Машинског факултета у Београду, који је тобож бициклом ишао у Стразбур, има у најмању руку проблематичне ставове.
20. 04. 2025. у 14:35

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

ОТВОРЕН ХРИСТОВ ГРОБ Ево шта су нашли: "Колена су ми клецала, нисам то очекивао - вековима је био затворен" (ВИДЕО)
"АПСОЛУТНО сам задивљен. "
19. 04. 2025. у 08:39
Коментари (0)