ОД БЕОГРАДА ДО ЉУБЉАНЕ 200 НА САТ: Део нацрта железничког Коридора 10 кроз Србију на јавном увиду

М. Н. С.

21. 08. 2024. у 11:18

МОДЕРНИЗАЦИЈОМ пруге Стара Пазова — Шид — државна граница са Хрватском, као дела железничког Коридора 10 кроз нашу земљу, који повезује Београд са Загребом и Љубљаном, предвиђене су реконструкције за брзине од 200 километара на час.

ОД БЕОГРАДА ДО ЉУБЉАНЕ 200 НА САТ: Део нацрта железничког Коридора 10 кроз Србију на јавном увиду

Фото: Танјуг

Колико ће коштати обнова ове трасе биће познато када буде завршена цела документација, али према првим проценама, износиће око 740 милиона евра.

Планирана је комплетна реконструкција 84,21 километра пруге Стара Пазова — Шид — државна граница са Хрватском, као и 4,25 километара железничке трасе Голубинци—Инђија. Према неким рачуницама, уколико не буде непредвиђених тешкоћа и новац буде благовремено обезбеђен, радови би могли да почну већ средином наредне године. Како процењују стручњаци, за извођење радова потребно је око три године, што значи да би ова траса могла да буде завршена средином 2028.

Део нацрта просторног плана ове пруге који се односи на Љуково, Сремска Митровица, Лаћарак и Шид, као и извештај о стратешкој процени његовог утицаја на животну средину на јавном увиду је до 26. августа. Тај део нацрта, како се тврди у огласу Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине, који је носилац израде овог просторног плана, претрпео је значајније измене у решењу, које су сада пред очима јавности. Нацрт просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд — Шид — граница Хрватске, деонице Стара Пазова — Голубинци — Шид и железничке пруге Инђија—Голубинци био је, иначе, представљен од 17. октобра до 15. новембра прошле године.

Реч је о магистралној, електрифицираној и двоколосечној прузи. Реконструкција и модернизација пруге обухватила би изградњу целокупне нове грађевинске и електротехничке инфраструктуре, као и уградњу најсавременије телекомуникационе и сигнално-сигурносне опреме, у складу са међународним стандардима брзих пруга за брзине од 200 километара на сат.

Пруга Стара Пазова — Шид — државна граница са Хрватском грађена је етапно од 1928. године. Поједини делови деценијама нису били реконструисани, што се одразило на брзину возова, која је у просеку сада свега 50 до 60 километара на сат. Дневно пругом Београд—Шид, преко Старе Пазове, Голубинаца, Руме и Сремске Митровице, саобраћа 11 путничких возова, од којих пет из Београд центра ка Шиду, а шест из Шида ка Београду.

Доступне јавности

Измене у решењу нацрта просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд — Шид — граница Хрватске, деонице Стара Пазова — Голубинци — Шид и железничке пруге Инђија—Голубинци и цео нацрт доступни су у дигиталном облику на интернет адреси Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине (www.екоурбапв.војводина.гов.рс) и у аналогном облику у просторијама Покрајинског секретаријата за урбанизам и заштиту животне средине, Булевар Михајла Пупина 16, у Новом Саду. На јавном увиду су у просторијама служби за послове просторног планирања и урбанизма Града Сремска Митровица и општина Инђија и Шид.

Деоница Паковраће—Пожега готова до краја ове године

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је да ће до краја 2024. бити завршени радови на деоници ауто-пута "Милош Велики" од Паковраће до Пожеге, осим тунела Муњино брдо који ће бити пробијен. Весић је рекао да је потребно око пет месеци да се тунел опреми да би био пуштен за саобраћај. Очекује да читава деоница, укључујући два тунела, буде у саобраћају до јуна наредне године, то јест за наредну летњу сезону. Говорећи о наставку градње ауто-пута до Црне Горе односно до Бољара, каже да ће изградња тећи фазно. Како је рекао, радови на првом делу од Пожеге до Дуге Пољане, уколико се приведе крају пројектна документација и обезбеде финансијска средства, могли би да крену на лето 2025. Деоница од Паковраће до Пожеге дужине 19,5 километара представља веома сложену деоницу, јер се на њој налазе два веома дугачка тунела.

То су тунел Лаз - 2.850 метара и Муњино брдо - 2.740 метара.

Тунел Лаз је пробијен и у фази је опремања, док се радови на тунелу Муњино брдо не могу у потпуности завршити до маја 2025. године, иако ће овај тунел бити пробијен до краја ове године.

- Планирано је да се у 2024. заврши цела деоница ауто-пута, осим кроз тунел Муњино брдо, односно око 16,7 километара - рекао је Весић за Танјуг.

Напоменуо је да тунел Муњино брдо има веома сложену геологију, због чега су радови непредвидиви и дуго трају.

Весић додаје да је део Пожега—Бољари подељен у две деонице, од Пожеге до Дуге Пољане и од Дуге Пољане до Бољара.

Укупна дужина деонице Пожега—Бољаре је око 107 километара.

- Тренутно се припрема план за око 20 километара прве деонице од Пожеге до Дуге Пољане и то прва и последња, десета поддеоница - рекао је Весић.

БОНУС ВИДЕО: ПРИЧА ИЗ ГАЗЕ О ЖИВОТУ И РАДУ СА ДЕЦОМ: Психотерапеут Снежана Анђелић | Није само наслов

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

НИКАДА НИЈЕ СЛАВИО РОЂЕНДАН: Живот Драгана Николића је обележила велика трагедија која се десила на тај дан