МАЛИМ ТРГОВЦИМА "ПРЕСКУПЕ" НИСКЕ ЦЕНЕ: Да ли ће велике светске продајне платформе истиснути домаће онлајн продавце

Д. Матовић

12. 09. 2024. у 18:23

НЕКАДА се говорило "Нисам довољно богат да купујем јефтине ствари", а данас једна кинеска продајна платформа која нуди огроман избор производа по врло ниским ценама, мами потрошаче својим слоганом - "Купуј као милијардер". Колико је њихова маркетиншка кампања снажна говори и податак да је готово сваки трећи пакет који се достави у Србији долази са њихове адресе.

МАЛИМ ТРГОВЦИМА ПРЕСКУПЕ НИСКЕ ЦЕНЕ: Да ли ће велике светске продајне платформе истиснути домаће онлајн продавце

FOTO: Arhiva novosti

Већина домаћих онлајн трговаца сада је у великом проблему, јер великим системима не могу на мрежи да конкуришу ни понудом, ни ценама. Посебно они који су у том послу били само препродавци и управо се на тим светским сајтовима и снабдевали својом робом и на томе добро зарађивали.

Једна од кључних предности домаћих онлајн трговаца је брзина доставе. Такође, сигурност куповине на домаћим сајтовима је често већа. Кад купују од домаћих фирми, наши потрошачи имају бољу правну заштиту, а обично је корисничка подршка приступачнија. Међународне платформе, међутим, привлаче купце изузетно ниским ценама, што често представља одлучујући фактор. Купци су спремни да сачекају дуже на испоруку ако то значи да ће платити мање.

- Одувек је било да велика привреда уништава малу привреду, тако је и у овом случају - каже Марко Драгић из Националне организације потрошача Србије, за "Новости". - Више се не исплати малим трговцима, да не кажем препродавцима да се баве тим послом. Јер, потрошачи немају интерес да купују од њих када им је доступна платформа на којој је све бар два пута јефтиније.

Иако је кинеска платформа у великој експанзији, чињеница је да тренутно успева да ремети само тржиште производа ниже класе и најнижих цена у Србији.

- Званичних података још нема - истиче Драгић. - Остао је исти број привредних друштава који посредују у продаји. А, статистика за физичка лица која се баве онлајн продајом се не води, јер је тешко утврдити колико се људи бави сивом трговином у Србији.

Камен уместо телефона

 

ДРАГИЋ саветује потрошачима да избегавају куповину скупих производа, јер није сигурно да ће добити оно што су платили:

- Пре неколико година људи су уместо мобилних телефона добијали камен или дрво. Јесте повољније кад се купује од нерегистрованог трговца, али последице могу бити много скупље. Такве преваре су се дешавале и на домаћим платформама, где су продавци физичка лица, док се није утврдило да су само оне посредници у продаји. Најпопуларније име пошиљаоца у то време је било Мики Маус.

На питање колико је поуздана куповина преко интернета, Драгић одговара:

- За робу која је купљена у Србији, примењују се наше законске одредбе. Све што се узима ван наших граница, купује се на сопствену одговорност. Постоје општи услови куповине које је сваки купац прихватио приликом регистрације. Наводно је гарантовано да ће се све рефундирати или надокнадити штета потрошачу. На тај начин се потрошач штити уколико се нађе у проблему. Међутим, када дође до проблема, тешко је утврдити кога потрошач треба да тужи, да ли платформу или продавца. Скоро је немогуће утврдити порекло производа, нити ко је продавац. Наши адвокати су заступали потрошаче чак, и кад су производе куповали у тзв. сивој зони у Србији, али у овом случају су нам руке везане. Заштита потрошача може бити изазов, због разлика у законодавствима и стандардима. Важно је да купци буду свесни својих права и да користе методе плаћања, које нуде одређену врсту заштите, као што су плаћање путем кредитних картица, које омогућавају поврат средстава у случају евентуалног проблема.

Квалитет само на фотографији

 

ВРЕДНОСТ пошиљки које стижу у Србију ретко прелазе 5.000 динара. Најчешће се поручују одећа и ствари за кућу, а честе су замерке на рачун квалитета производа, који се изгледом, материјалом и квалитетом израде разликују од фотографије у апликацији.

- Купци свакако треба да пазе на могућност да је роба упитног квалитета, јер се ради о производима који не морају да имају сертификате за увоз у нашу земљу - упозорава Драгић.

Број пакета које пристижу на адресе домаћих потрошача расте из дана у дан. Забележен је пораст броја пошиљки за чак 60 одсто, а у "Поштама Србије" очекују да ће до краја године бити више од пет милиона пакета примљених само преко кинеске платформе.

- У проблему су сви мали трговци и преподавци који су одређене производе набављали из Кине, уграђивали се у цену и продавали их - каже нам Дејан Гавриловић из удружења "Ефектива". - Велики трговци ће вероватно бити погођени у делу ситнијих уређаја, гардеробе или козметике, остало ће остати исто. Уколико се купац одлучи за куповину препознатљивих брендова или техничких уређаја, наравно, да ће се определити за провереног продавца који успешно ради на домаћем тржишту и има изграђен висок степен поверења потрошача. Јер, ниске цене не могу, а да не доведу у питање квалитет производа које апликација нуди.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи

БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.

14. 12. 2024. у 20:04

Коментари (0)

МВП Моззарт спорт: Нека ово постане традиција!