НА ОДМОРУ ДУЖЕ НЕГО У ПОГОНУ: У "Фијат Крајслер аутомобилима Србија" ове године 50 радних дана, запослени страхују за судбину фабрике

М. Л. - С. Б.

12. 11. 2020. у 11:00

ПРОИЗВОДНЕ траке у фабрици "Фијат Крајслер аутомобили Србија", у Крагујевцу, од почетка године раде по систему крени-стани. Радници у производњи аутомобила у протеклих десетак месеци имали су укупно тек мало више од 50 радних дана. Пандемија је ове године помрсила конце ауто-индустрији широм света, али крагујевачка фабрика бори се и са сопственим бољкама.

НА ОДМОРУ ДУЖЕ НЕГО У ПОГОНУ: У Фијат Крајслер аутомобилима Србија ове године 50 радних дана, запослени страхују за судбину фабрике

Погон фабрике "Фијат Крајслер аутомобили Србија"

Упућенији истичу да је вирус корона само погоршао постојеће проблеме у аутомобилском сектору. То се одразило и на нашег произвођача. Крагујевачки погон је, међутим, пандемију дочекао са производом који се све мање тражи, жели, па и продаје. Из Шумадије годинама излази исти модел за који је, очекивано, знатно пало интересовање. Производња се одвија у складу са потребама тржишта, не стварају се залихе возила. И то је разлог зашто су запослени у овој фабрици чешће на паузи него за траком.

- "Фијат Крајслер аутомобили Србија" нису толико погођени ковидом 19, колико је код њих проблем застарели тип возила - сматра економиста Иван Николић. - То је модел на заласку. Он је давно превазиђен. Он ће моћи још најдуже годину дана да гура и ту је крај. Јесте ауто-индустрија погођена пандемијом, али је код овог типа посебан проблем његова времешност. Оптимум трајања модела је пет до шест година. Истина је да је "Фијатова" политика да сваки држи дуже од конкуренције, али крагујевачки је свој врхунац доживео 2012. и 2013. године. Резултат те читаве гране поправљају комплементаши који су стигли са "Фијатом" у Србију. Захваљујући њима пад читаве области није већи.

У све чешћим обуставама рада, производни радници су на плаћеном одсуству. Званично примају 65 одсто зараде, али стрепе за судбину компаније.

- Радници нису незадовољни платама, већ су највише забринути за будућност фабрике и за своја радна места - каже Зоран Станић, председник синдиката УГС "Независност" у "ФКА Србија". - Од пословодства не добијамо никакве информације шта нас, односно фабрику, чека у неком наредном периоду. Доста радника има кредите и хипотеке за кућу или стан. Губитком посла многи од њих не би само остали без плате, већ и без крова над главом.

Производни радници су и сада на плаћеном одсуству, а траке би поново требало да буду покренуте 18. новембра. Колико ће радити, још се не зна поуздано.

СТРМОГЛАВ ПАД У АПРИЛУ

ПРОИЗВОДЊА моторних возила и приколица после потпуног застоја током пролећа, у јулу је међугодишњи пад свела на 1,5 одсто, а у септембру на 1,4 одсто. У априлу је, међутим, 84,2 одсто гори него годину пре. У том месецу је допринос ове гране у 18,7 одсто дубоком паду прерађивачке индустрије - 2,9 одсто.

- Кумулативни пад за седам месеци у производњи моторних возила и приколица износи 37,4 одсто - наводи се у "Макроекономским анализама и трендовима". - Интересантан је у томе скок производње у грани моторних возила, после нуле током претходна три месеца, у јулу пад у односу на просек 2019. године износи само два одсто.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТРАМП ОСВОЈИО 8 ДРЖАВА, ХАРИС 4: Велика борба у две кључне државе, огласили се и Руси

ТРАМП ОСВОЈИО 8 ДРЖАВА, ХАРИС 4: Велика борба у две кључне државе, огласили се и Руси

ОЧИ целог света упрте су у Америку, где ће бити изабран нови председник, али и чланови Конгреса. Камала Харис или Доналд Трамп, ко ће бити нови председник Сједињених Америчких Држава и утицати на политику целог света... Пратите америчке изборе уживо на порталу "Новости". Како тече изборни дан, као и прве резултате гласања, наши новинари пратиће из минута у минут, тако да обавезно останите уз наш портал.

05. 11. 2024. у 08:19 >> 02:09

Коментари (1)

КЛУБ ШОКИРАН СРПСКО-АЛБАНСКИМ ОДНОСИМА! Јавно признали: Не могу да верују шта се дешава у екипи!