ПАТИКЕ ОШТЕТИО ЛЕТЊИ ПЉУСАК: У “Планета спорту” одбијају рекламације на обућу тврдећи да су патике купљене у јулу "ношене у влажној средини"

Е. Б. ТАЛИЈАН

17. 12. 2020. у 11:09

НАЈВЕЋИ проблем купаца у Србији већ годинама је лош квалитет обуће, посебно спортске. Покушаји потрошача да потраже правду након одбијене рекламације због неадекватне употребе, углавном се завршавају на њихову штету.

ПАТИКЕ ОШТЕТИО ЛЕТЊИ ПЉУСАК: У “Планета спорту” одбијају рекламације на обућу тврдећи да су патике купљене у јулу ношене у влажној средини

И нове патике брзо пропадају

Они улазе у зачарани круг у покушају да докажу да је обућа оштећена због лошег квалитета, при уобичајеном ношењу, а не њиховом кривицом и обично не успевају да остваре своја права.

Редакцији "Потрошачке корпе" јавили су се читаоци који сматрају да су оштећени одбијањем рекламације.

- Купио сам патике у "Планети спорт" 10. јула и после само три месеца су почеле да се љуште - објашава нам Раде К. - Поднео сам рекламацију, али су је одбили и навели да је ношена у влажној средини. То није могло да се деси, јер је у питању летњи период и није било кише.

Он је 4. новембра упутио рекламацију продавцу, а пет дана касније је она одбијена са образложњем да захтев није оправдан, јер је установљено да су оштећења настала због неадекватног коришћења, односно боравка у влажној средини. Како су утврдили, нема пропуста произвођача, а тиме ни основа за рекламацију.

У компанији "Планета спорт" тврде да сваки рекламациони поступак пролази кроз систем провере овлашћених институција.

- Да бисмо задржали објективан приступ, којим се искључиво водимо приликом решавања рекламација, увек се ослањамо на извештаје добијене од стране нашег партнера, лабораторије "Профи лаб" која је специјализована за ту област - истиче Милица Филиповић из "Планете спорт".

Она додаје да је купац увек у могућности да обнови рекламациони поступак уколико из било ког разлога сматра да добијени одговор није прихватљив. Из "Профи лаба" нам нису одговорили на основу које методе су утврдили узрок оштећења на обући.

Младен Алфировић из Националне организације потрошача Србије истиче да је главни разлог за проблеме са обућом што приликом увоза не постоје утврђени стандарди квалитета који би били обавезујући за трговце.

- Други разлог је што у нашој земљи не постоји лабораторија која има акредитацију за контролу квалитета обуће - каже Алфировић за "Потрошачку корпу". - Поједине од тих установа које дају стручно мишљење сарађују са трговцима. Оне контролишу сву обућу које одређена компанија увози и дају оцену да ли је у складу стандардима. Затим, поново приликом рекламације, раде анализу тих истих производа. Како очекивати да ће тада дати супротно мишљење за нешто што су претходно одобрили?

Алфировић наглашава да мишљење лабораторије уопште није обавезујуће за трговца када доноси одлуку о рекламацији, а служи им да образложе своју негативну одлуку. Поступак доказивања је толико компликован да купци, како наводи, углавном одустају од борбе за своја права.

НЕ ХАЈУ ЗА КУПЦЕ

АКТУЕЛНА ситуација на тржишту једино може да се реши кроз јачање конкуренције и долазак водећих европских трговинских ланаца који имају другачију пословну културу - објашњава Младен Алфировић из НОПС-а. - Неко коме је стало до купца, а има велику мрежу и промет неће падати на тим ситницама. Њему је битније да задржи задовољног купца који ће се вратити, него да му одбије рекламацију. Наше домаће ланце баш брига шта ће потрошач да каже и тако послују годинама. Има трговинских ланаца са којима нема могућности за било какву сарадњу, јер нас потпуно игноришу.

И нове патике брзо пропадају

САМО МИ СЕ СУДИМО ЗБОГ ОБУЋЕ

НЕ постоји ниједна држава на свету где се проблеми са обућом решавају на суду - тврди Алфировић. - Када потрошач, након одбијене рекламације због неадекватног коришћења, одлучи да докаже да је за оштећење "крив" лош квалитет обуће, он може да се обрати удружењу за заштиту потрошача које преговара са трговцем и покушавају да реше проблем. За судски процес је неопходно да оштећени о свом трошку прибави анализу неке друге стручне установе. Тек уколико је њихово мишљење другачије, има основа да се води поступак.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШОК САЗНАЊА НА СУЂЕЊУ: Запослени у Рибникару нису пружили помоћ деци након што их је Коста упуцао?

ШОК САЗНАЊА НА СУЂЕЊУ: Запослени у "Рибникару" нису пружили помоћ деци након што их је Коста упуцао?

ИЗ СНИМАКА се види да су теткица, којој још не знамо име, разредна Драгана Томић и домар Раде Симић, након што је Коста пуцао, а пре доласка наставника географије Зорана Нишевића и полиције, били на вратима учионице историје у којој је било "VII/2" и нико од њих није ушао унутра и пружио помоћ деци.

30. 09. 2024. у 14:56

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

МЛАДИЋИ РОЂЕНИ ОВЕ ГОДИНЕ ЋЕ ПРВИ У ВОЈСКУ: Генерал Мојсиловић открио све детаље о служењу војног рока

НАЧЕЛНИК Генералштаба Војске Србије генерал Милан Мојсиловић рекао је у емисији "Таковска 10" да Србија касни са увођењем обавезне војне обавезе. Суштина је да се изгради одбрамбени капацитет Србије, сваки дан и сваку годину коју чекамо, губимо генерације младих војника, рекао је генерал Мојсиловић. У једној класи рачунамо до 20.000 војника-регрута, на годишњем нивоу, два и по месеца по пет хиљада њих у једној класи, односно циклусу, рекао је Мојсиловић уз напомену да ће прво бити регрутовани млађи војници, почев од 2006. годишта.

25. 09. 2024. у 22:01

Коментари (22)

СВЕТСКИ ДАН СРЦА: Активан приступ може спасити животе