КАКО ПАЛЧЕВИ ДА ПРОБУШЕ ЂОН: Београђанка С. М. одлучна да докаже да је у продавници "Aфрика" купила фаличне чизме

Б. Царановић

11. 02. 2021. у 14:21

ГОТОВО годину и по Београђанка С. М. упорно покушава да се избори са, како каже, великом потрошачком неправдом. После непуна три месеца од куповине кожних чизама, које је "папрено" платила, морала је да их рекламира због оштећења у оба унутрашња газишта.

КАКО ПАЛЧЕВИ ДА ПРОБУШЕ ЂОН: Београђанка С. М. одлучна да докаже да је у продавници Aфрика купила фаличне чизме

Приватна архива

Уместо очекиване замене, њена рекламација је дан касније одбијена са образложењем да је оштећење настало трењем њених палчева. И то на оба ђона, што јој се, вели, никад ни са једном другом обућом није догодило.

Сматрајући да је у питању још један пример када продавац игра на карту да ће купац коме преостаје само тужба и дуго повлачење по судовима брзо подвући реп, огорчена поступком трговца, С. М. је о случају обавестила ЦЕПС. Овај регионални центар за потрошаче ће покушати мирним посредовањем да дође до решења, а уколико трговац остане при свом ставу, даљи пут ће захтевати вештачење и евентуални улазак у судски поступак.

С. М. каже да је чизме у новембру 2019. на снижењу платила око 15.000 динара.

- Носила сам их десетак пута, када сам осетила како ми се са унутрашње стране цепа ђон, тачније раздваја, док споља није било трагова - прича С. М. - После неког времена, буквално су се појавиле рупе у унутрашњости чизама. Почетком марта сам их однела у радњу, очекујући да ће ми их одмах заменити. Убрзо ми је стигао одговор да је рекламација неоснована и да је оштећење механичке природе настало услед трења палчева.

У мејлу који је добила од "Африке" је писало да је њихова Комисија за рекламације на основу стручног налаза и мишљења "Профи Лаб" лабораторије, одбила рекламацију, уз образложење да при прегледу није установљена несаобразност као узрок рекламације. У одговору Корисничког сервиса "Африке", наводи се да оштећење није технолошке природе, већ настало у експлоатацији трењем палца.

БЕЗ ОДГОВОРА

ПОКУШАЛИ смо од "Африке" да добијемо и одговор на питање како да муштерија, али и јавност буду сигурни да њихова компанија нема договор или уговор са лабораторијом која је радила контролу конкретних чизама и на основу ње одбила рекламацију. Питали смо и да ли сматрају да су потрошачи данас у незавидном положају, јер да би доказивали своја права морају да покрећу судске парнице и вештачења. Занимало нас је и да ли поједини трговци иду на ту карту очекујући да је потрошачу лакше да одустане него да улази у дуготрајну борбу. На ова питања нисмо добили одговор.

- Била сам шокирана и бесна, осећала се превареном, јер палчеви нису имали никакве везе са средишњим делом ђона који је оштећен. Написала сам им још један мејл да сам незадовољна, али одговора више није било, што сам протумачила да их баш брига за незадовољне купце. Незнајући шта да урадим, обишла сам неколико обућара који су ме одбили уверавајући ме да такво општећење није могло да настане механички. На крају сам сама залепила уложак не бих ли још мало носила чизме које сам толико платила.

Наша редакција је упутила мејл корисничком центру ове трговине са молбом да нам одговоре на случај њихове муштерије која сматра да је омбанута. Захтевали смо и да нам прокоментаришу став појединих удружења за заштиту потрошача да многе компаније за продају обуће имају уговоре са лабораторијама да им се издају бланко одбијене рекламације са образложењем да је механичка повреда.

- Постоји законска процедура за рекламацију производа које се ми придржавамо - стоји у одговору "Африке". - Не може мишљење обућара бити валидније од независних установа за контролу квалитета коже и обуће. Све наше одлуке подложне су провери у одговарајућем судском поступку у ком се судске одлуке доносе на основу налаза и мишљења судских вештака, а не на основу "рекла-казала". Имајући у виду чињеницу да сте у вашем допису покушали да нас оклеветате да смо извршили обману купца, ваш допис ћемо проследити нашем правном тиму на даље поступање.

Петар Богосављевић, председник Покрета потрошача, тврди да после тако кратког времена, не би смело да дође до таквих оштећења.

- Према Закону о заштити потрошача гаранција када је обућа у питању траје две године, па саветујем све на овај начин незадовољне купце да не одустану, па чак и ако су вештачење и тужба у питању - поручује Богосављевић. - Чињеница је да су трговци свесни да је мало упорних који ће се повлачити по судовима.

ШТАНЦОВАЊЕ

ПРЕМА речима Дејана Гавриловића, из Организације потрошача "Ефектива", судећи и по ранијим притужбама које су стизале код њих, сумња да лабораторија може да обави експертизу обуће за један дан.

- Верујемо да до контроле и не долази, већ да фирме направе уговоре са лабораторијама да им раде контролу,а да се издају штанцовани налази у којима се наводно утврђује да обућа није правилно коришћена - каже Гавриловић. - Трговци знају да им Тржишна инспекција не може ништа и да је борба препуштена једино упорности купаца, уз адвокате и на суду.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
АЛАРМАНТНО! ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА: Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности

АЛАРМАНТНО! "ПРИПРЕМИТЕ ЗАЛИХЕ ЗА 72 САТА": Европа пред катастрофом, a ове земље у опасности

У ИЗВЕШТАЈУ о цивилној и војној спремности Европе, који је објављен у среду, наводи се како би становници Европске уније требало да прикупе залихе неопходних потрепштина у случају избијања рата или неке друге велике опасности, пише "Њузвик".

04. 11. 2024. у 16:15

Коментари (0)

АЛБАНЦИ ПРОВОЦИРАЈУ, А СРБИН НА ТАПЕТУ?! Скандал не јењава!