КО ГЊАВИ НЕ МОЖЕ У БРЗУ ТРАКУ: Предлог да се забрани вожња претицајном линијом са мање од 100 на сат
ВОЖЊУ претицајном траком брзином мањом од 100 или 110 километара на час требало би законом забранити.

Фото П. Милошевић
То је јуче изјавио в. д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак и најавио да ће тај предлог упутити Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а даље и Министарству унутрашњих послова, и на крају Влади Србије.
Дробњак је истакао да је кретање брзином испод 100 километара на час небезбедно колико и пребрза вожња и да поједини возачи угрожавају безбедност саобраћаја тако што возе превише споро претицајном траком на ауто-путу.
- Не воде довољно рачуна, односно не гледају у ретровизор да ли неко иде иза њих. Није ми јасно, сви мисле да је њихов ауто-пут и возе претицајном траком, не пратећи да ли неко иде иза и да ли треба да се склоне - објаснио је Дробњак на ТВ К1.
- Увек се нервирам због тога када возим, али одлучио сам да предложим ресорном министарству за саобраћај да се то и законски регулише. Сада полиција не може да заустави неког на ауто-путу и казни га зато што вози споро претицајном траком. Али, може да се донесе законска одредба и да се каже - не смеш да возиш испод 100 или 110 претицајном траком. Нисам то још предложио, али предложићу, ево, то је идеја.
Први човек "Путева" није једини којег нервирају возачи који миле у претицајној траци, а са његовим мишљењем сагласан је и професор Милан Вујанић, стручњак за безбедност саобраћаја.
- Дробњак има добре идеје и ова се може реализовати, али је за то потребно време - сматра професор Вујанић.
- Технички је та врста прописа изводљива, али је ствар законодавства. Измене су спор процес и трају дуго. Предложено решење није лоше. Најгоре за безбедност саобраћаја је када је брзина возила хетерогена.
КАМЕРЕ ЗА КАМИОНЕ НА ИБАРСКОЈ
ДИРЕКТОР "Путева" је поновио и да се разматра наплата путарине на магистралама за тешке камионе и то путем видео-надзора, а пре свега на Ибарској где је због великог броја теретњака небезбедан саобраћај.
- Наплата путарине натерала би камионе теже од 12,5 тона да користе ауто-пут. Гледамо да поставимо портале да сниме возило кад негде уђе на магистралу и где изађе. Тако ћемо да видимо колико километара је прешло и добиће фактуру да то плати - навео је Дробњак.

Зоран Дробњак, Фото Танјуг
- Тај систем се разликује од вињета, јер се путарина опет плаћа по пређеном километру.
Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја каже да ни у другим земљама не постоји забрана вожње брзином испод 100 километара на час, али напомиње да је ово питање делимично регулисано саобраћајном сигнализацијом.
- У Италији и Немачкој постоји забрана претицања за камионе, што значи да теретњаци не смеју једни друге да претичу - објашњава Божовић.
- Они значајно успоравају саобраћај и претицање некад траје километрима. Ако сте принуђени да идете иза камиона не можете кренути са 110 километара на час, јер је његова брзина 90, па ће то бити и брзина аутомобила. Има смисла да се на појединим деоницама, као у појединим земљама Европске уније, забрани претицање спорим возилима. То јесте добар предлог, јер је тамо дао резултате.
Божовић напомиње и да се иза камиона који се претичу стварају колоне возила, која по његовом повратку у десну траку покушава да се расформира и то прилично неспретно, тако да једни убрзавају већим убрзањем од других и да се они који убрзавају спорије касно враћају у десну траку, па у тој разлици у кретању настају и саобраћајне незгоде.

"ТО ЈЕ ИСТИНА" Илон Маск хитно реаговао на објаву Виктора Орбана о УСАИД-у (ВИДЕО)
МАЂАРСКИ премијер Виктор Орбан назвао је на друштвеној мрежи Икс организацију УСАИД чудовиштем створеним да сломи, сруши и нагриза слободу и независност нација, након чега је милијардер Илон Маск на то одговорио "истина".
23. 02. 2025. у 15:10

СУТРА ЋЕ БИТИ ОБЈАВЉЕНО: Највећи удар на Русију од почетка рата
БРИТАНСКИ министар спољних послова Дејвид Лами изјавио је данас да ће у понедељак објавити листу мера у оквиру новог, великог пакета санкција Русији, пренели су данас британски медији.
23. 02. 2025. у 10:05

КИНЕЗ СЕ ЗАМОНАШИО НА СВЕТОЈ ГОРИ Добио име Амфилогије и поручује: "Никада нисам био срећнији, осим можда као дете"
ЖИВОТНЕ приче које се крију иза монаха на Светој Гори представила је грчка телевизија "Скај" у емисији "ПримеТиме". Пред камерама су се нашли један Кинез који је постао монах, један студент из Солуна који је одмах након дипломе изабрао монаштво, монах који живи у самоћи последње 24 године.
23. 02. 2025. у 11:28
Коментари (1)