ПОГЛЕД ИСКОСА: Вујасиновићев јубилеј
МИЛОШ Вујасиновић (Београд, 1971) је на нашој културној сцени једна од најнеобичнијих појава.

Милош Вујасиновић "Жвакач жвакаће гуме" Фото Приватна архива
Реч је о чувеном колекционару различитих уметничких дела и предмета за сакупљање, од поштанских маркица и фотографија до наливпера. Он је, дакле, колекционар и трговац кога скоро свако зна ко се у Србији па и у Црној Гори и региону занима за уметност. Сасвим јединствено у свету сакупљача и трговаца уметнинама Вујасиновић је и ликовни уметник.
Код њега је одељено изражен моменат када живи од уметности а када за уметност. Налик свом профилу колекционара тако је и као уметник вишестран. Можда блиско духу тзв. номадске естетике у постмодерни, он се у ужој ликовној и у широј, визуелној области, креће од стварања неоавангардних концептуалних дела, визуелних експеримената и фотографија до старих, класичних медија, као што су сликарство, акварел и колаж (као сликарске технике) и скулптуре у гипсу, фигуралне и гротескне.
Започевши са сакупљањем уметничких дела и предмета од значаја још пре више деценија у Сједињеним Америчким Државама, где је дуже живео, он се на извору, у светским музејима и галеријама упознао са највишим ликовним вредностима и см поседујући нека квалитетна остварења, од слика мање познатих барбизонаца, Карла Каре до старијих америчких мајстора. Интересантно је да се у САД више цене и већу вредност постижу на тржишту дела домаћих уметника него истакнутих европских. Вујасиновић се ту заразио ликовношћу па и сада обузет уметничких стваралаштвом интегрално, у тоталу, као колекционар и стваралац, динамички сваки дан живи за њега двадесет четири сата на дан.
Почетак његовог самосталног бављења уметношћу је у 1994. години па сада слави тридесет година рада (примењена уметност, осим фотографије, га не занима). Његов најомиљенији уметник је енформелиста и сликар ташизма Жан Фотрије, а следе Винсент ван Гог, Пол Гоген и Хаим Сутин, од домаћих су то Игор Васиљев, Петар Омчикус и Божа Илић. Ово наводимо не само као личне наклоности већ и као могуће утицаје, естетске оквире у којима се креће и његово сликарство (експерименти и неоконцептуализам којима је такође наклоњен нису предмет овог текста). Очигледно да је Вујасиновићев ликовни свет у домену експресионизма, слободног стила, без утицаја одређених канона и академских правила.
Он се креће између извесног наивизма (који је често добродошао у уметности као вид искрености и некористољубља), арт брут естетике и експресионизма оригиналног, блиског међуратном а не новом, лажном, названом трансавангарда, стваралаштво "нових дивљих" и тзв. "лоше сликарство" (амерички bad painting). О том новом ескпресионизму се Доналд Каспит, највећи амерички и светски ликовни критичар, изразио као "лажном експресионизму". Уместо подгрејаних јела из домена историјских авангарди које је сервирала посебно домаћа провинцијална сцена са групом Алтер Имаго, Вујасиновић ствара изворно.

"НОВОСТИ" САЗНАЈУ: Након Литваније, још једна држава забранила прелет српског авиона до Москве
НАКОН Литваније, и летонске власти забраниле су прелет српског авиона до Москве у коме је требало да буде председник Србије Александар Вучић, сазнају "Новости".
06. 05. 2025. у 18:27

НЕБЕНЗЈА ОДУВАО ЛАЖНОГ ВИСОКОГ ПРЕДСТАВНИКА ШМИТА, ПА ИЗАШАО ИЗ САЛЕ: Нећу да те слушам, немаш право да говориш!
У САВЕТУ безбедности Уједињених нација је у току редовна полугодишња седница о ситуацији у БиХ на којој је руски амбасадор Василиј Небензја изјавио је да Кристијан Шмит нема право да говори у име међународне заједнице у Савету безбедност, а онда изашао из сале не желевши да га слуша.
06. 05. 2025. у 17:03

ОБРТ! Бастијан Швајнштајгер скинуо бурму, па поручио: "Било је лепо..."
НЕ СТИШАВАЈУ се приче о разводу Ане Ивановић и Бастијана Швајнштајгера. Иако се бивша тениска шампионка и немачки фудбалски ас годинама представљају као складан пар, друштвене мреже и медији последњих недеља брује о наводној кризи у браку и разводу.
04. 05. 2025. у 11:07 >> 11:11
Коментари (0)