ПОГЛЕД ИСКОСА: Рахман - Уметнички амбасадор, Градска библиотека Панчево, Галерија Луцида 2020.

Дејан Ђорић

01. 06. 2021. у 19:39

Недавно је један турски ликовни критичар изразио протест против западне опресије незападних интелектуалаца и уметника и немогућности да маргинализовани и морално неподобни продру на евроамеричку сцену.

ПОГЛЕД ИСКОСА: Рахман - Уметнички амбасадор, Градска библиотека Панчево, Галерија Луцида 2020.

Архива

Професор др Адел Абдел Рахман (Каиро, 1958) нема тих проблема. Током 1991-1997 студирао је у Немачкој, где је завршио и постдипломске студије. Има практично знање ликовног уметника и дизајнера као и дискурзивно. У својствима уметника и интелектуалца ради у Каиру и Европи.

Као уметник имао је пет самосталних изложби у Србији. За предмет овог текста важније је да проф. Рахман ради у области новинарства од 1995. године, те да објављује ликовне критике, истраживачке студије и критичке чланке, делујући и као критичар и историчар уметности. Његова активност на том плану развија се у штампаним и електронским новинама и часописима у скоро целој области Блиског истока. У том својству често учествује (од 2014. године) на симпозијумима у Србији. О његовом уметничком стваралаштву објављене су две књиге код америчких, енглеских и немачких издавача, а сада је у Србији изашла и прва његова књига текстова у форми између есеја и ликовне критике.

Књигу на српском и енглеском језику приредио је Љубиша Вечански, организатор међународних колонија у Панчеву, а приватна Галерија Луцида, једна од најбољих у Београду, по први пут се појављује у својству саиздавача. Књига је настала као плод десетогодишње сарадње аутора и Вечанског, који од 2008. године окупио око 400 стваралаца из двадесетак земаља.

Реч је о међународном избору уметника различитих генерација и стилске особености у овој књизи, у чијој селекцији је узео учешће, написавши и малу монографску целину о сваком појединачно. Кажу да проф. Рахман воли да пише, међутим, то само по себи не би ништа значило да његов стил не одликују јасност и језгровитост.

Он је способан да разуме различите ликовне светове српских, арапских, афричких, руских, европских, јапанских и кинеских уметника и да их текстуално представи на прави начин, објединивши их у свом виђењу. Поступак писања код њега задире и у анализу, није реч о импресионистичкој критици, слојевито обухвата историјску позадину појединих стваралаца, откривајући локалну традицију као моћно средство, упућујући на њен шири утицај, ка Европи и историји (пост)модерне уметности.

У својим текстовима наступа делимично као историчар, али више као бранилац, апологета и аналитичар који свој предмет истраживања поставља у шири контекст, крећући се индуктивно од посебног ка општем. У краткој, камерној форми, својим неоспорним знањем и умећем гледања, сажео је историју и особености појединих стилова, школа и њихових представника, представивши у малом скоро цео цео познати ликовни свет.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПУТИН НА САСТАНКУ ИЗДАО НАРЕЂЕЊЕ ВОЈСЦИ: Заробљене у Курску третирајте као терористе, хитно ослободите читаву територију!

ПУТИН НА САСТАНКУ ИЗДАО НАРЕЂЕЊЕ ВОЈСЦИ: Заробљене у Курску третирајте као терористе, хитно ослободите читаву територију!

РУСКИ председник Владимир Путин одржао је састанак на једном од командних места групе Курск, рекао је новинарима портпарол Кремља Дмитриј Песков. Он је на састанак стигао у војној униформи.

12. 03. 2025. у 20:09

ШВАЈЦАРСКИ ВЕЛТВОХЕ О ПРЕСУДИ ДОДИКУ: Шмит користи квази диктатуру да би елиминисао непожељне политичаре

ШВАЈЦАРСКИ ВЕЛТВОХЕ О ПРЕСУДИ ДОДИКУ: Шмит користи квази диктатуру да би елиминисао непожељне политичаре

ШВАЈЦАРСКИ лист Велтвохе је у оквиру текста о актуелној ситуацији у БиХ, оптужио је Немца Кристијана Шмита да користи квази диктаторску моћ да би елиминисао непожељне политичаре и упозоравају Берн каква их судбина чека ако пристану на сарадњу са ЕУ.

12. 03. 2025. у 16:03

Коментари (0)

ЉУДИ, ТО СУ ПРАВИЛА: Лука Модрић о пеналу који је дигао фудбалску јавност на ноге (ВИДЕО)