ПОГЛЕД ИСКОСА: Рахман - Уметнички амбасадор, Градска библиотека Панчево, Галерија Луцида 2020.
Недавно је један турски ликовни критичар изразио протест против западне опресије незападних интелектуалаца и уметника и немогућности да маргинализовани и морално неподобни продру на евроамеричку сцену.

Архива
Професор др Адел Абдел Рахман (Каиро, 1958) нема тих проблема. Током 1991-1997 студирао је у Немачкој, где је завршио и постдипломске студије. Има практично знање ликовног уметника и дизајнера као и дискурзивно. У својствима уметника и интелектуалца ради у Каиру и Европи.
Као уметник имао је пет самосталних изложби у Србији. За предмет овог текста важније је да проф. Рахман ради у области новинарства од 1995. године, те да објављује ликовне критике, истраживачке студије и критичке чланке, делујући и као критичар и историчар уметности. Његова активност на том плану развија се у штампаним и електронским новинама и часописима у скоро целој области Блиског истока. У том својству често учествује (од 2014. године) на симпозијумима у Србији. О његовом уметничком стваралаштву објављене су две књиге код америчких, енглеских и немачких издавача, а сада је у Србији изашла и прва његова књига текстова у форми између есеја и ликовне критике.
Књигу на српском и енглеском језику приредио је Љубиша Вечански, организатор међународних колонија у Панчеву, а приватна Галерија Луцида, једна од најбољих у Београду, по први пут се појављује у својству саиздавача. Књига је настала као плод десетогодишње сарадње аутора и Вечанског, који од 2008. године окупио око 400 стваралаца из двадесетак земаља.
Реч је о међународном избору уметника различитих генерација и стилске особености у овој књизи, у чијој селекцији је узео учешће, написавши и малу монографску целину о сваком појединачно. Кажу да проф. Рахман воли да пише, међутим, то само по себи не би ништа значило да његов стил не одликују јасност и језгровитост.
Он је способан да разуме различите ликовне светове српских, арапских, афричких, руских, европских, јапанских и кинеских уметника и да их текстуално представи на прави начин, објединивши их у свом виђењу. Поступак писања код њега задире и у анализу, није реч о импресионистичкој критици, слојевито обухвата историјску позадину појединих стваралаца, откривајући локалну традицију као моћно средство, упућујући на њен шири утицај, ка Европи и историји (пост)модерне уметности.
У својим текстовима наступа делимично као историчар, али више као бранилац, апологета и аналитичар који свој предмет истраживања поставља у шири контекст, крећући се индуктивно од посебног ка општем. У краткој, камерној форми, својим неоспорним знањем и умећем гледања, сажео је историју и особености појединих стилова, школа и њихових представника, представивши у малом скоро цео цео познати ликовни свет.
Препоручујемо

МОНСТРУОЗНО! Овај хоће да влада Србијом! Жене му криве кад их неко силује или пребије!
ВУК Нектаријевић, студент блокадер са Машинског факултета у Београду, који је тобож бициклом ишао у Стразбур, има у најмању руку проблематичне ставове.
20. 04. 2025. у 14:35

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

Халид Бешлић "тежак" 13 милиона €, а живи од кирије - "увалио" се у кредит
"САДА изнајмљујем све и живим од кирије, тако је најбоље."
21. 04. 2025. у 18:56 >> 18:56
Коментари (0)