ПРИМАДОНА БЛИСТАВЕ КАРИЈЕРЕ: Бреда Калеф о изложби у Позоришном музеју и признању своје фондације

М. Мирковић

28. 03. 2022. у 11:23

ЈЕДНОЈ од највећих, по свему јединственој звезди такозваног златног доба Београдске опере, непоновљивој уметници Бреди Калеф посвећена је поставка изложена у позоришном музеју куће уз коју је везала своју блиставу каријеру.

ПРИМАДОНА БЛИСТАВЕ КАРИЈЕРЕ: Бреда Калеф о изложби у Позоришном музеју и признању своје фондације

Фото М. Лопушина

Само неколико дана по отварању изложбе "Бреда Калеф - неуобичајена примадона", којом је, са више од годину дана закашњења (због околности у режији пандемије), обележен и њен 90. рођендан, госпођа Бреда руководила је избором и проглашењем још једне своје достојне наследнице. Наиме, Фондација "Бреда Калеф", која од 2016. додељује једину награду за мецосопран у нашој земљи, ово признање за најбоље интерпретирану мецосопранску улогу у претходној сезони на сцени Народног позоришта доделила је првакињи опере Александри Ангелов.

Ангеловљева је престижним признањем овенчана у среду, пред почетак извођења представе "Орфеј и Еуридика" - јер управо јој га је рола Орфеја у опери Kристофа Вилибалда Глука и донела, о чему је једногласну одлуку донео жири у којем су, осим госпође Калеф, били Драган Стевовић, Весна Стефановић и Мирко Леви.

- Александрин глас перфектно одговара улози Орфеја - каже нам Бреда о млађој колегиници која је понела награду са њеним именом.

- Не може сваки глас да отпева Орфеја, никако, то мора бити или мецосопран или прави алт. Сама је представа савршена, урађена до перфекције, нема нити једну једину "рупу", а Александра Ангелов ју је својим изванредно отпеваним Орфејем још додатно усавршила.

Упечатљива прича о Бреди Калеф на изложби у Позоришном музеју, Фото Народно позориште

Пратим њену каријеру одраније и примећујем да је углавном певала лирске улоге, а ово је само још један доказ да сам била у праву говорећи јој да би сада, у зрелијем добу, требало да се окрене оним драмскијим, да запева Амнерис у "Аиди" или Ацучену у "Трубадуру"...

Госпођа Калеф не крије да је очарана њој у част креираном поставком директора Музеја Народног позоришта Драгана Стевовића, која већ својим насловом и одредницом "неуобичајена примадона" говори много о заиста по много чему изузетној и посебној Бреди.

- И сама је та изложба, коју можете видети и током априла у позоришном музеју, јединствена, јер она није заиста поставка о мојој каријери, већ о мом животу - наводи њена "јунакиња", жена филмске судбине и раскошне породичне историје.

- Мене и јесу увек називали "антипримадоном", јер ме никад није одликовало оно обесно понашање примадона, онаквих каквима их многи замишљају. Много сам допринела развоју аматеризма, учествујући у бројним аматерским хоровима. Притом, увек сам се бавила спортом, била сам једина првакиња Србије у стоном тенису која није била из Војводине, већ из Београда, добила сам плакету како за допринос аматеризму тако и за развој бриџа, мисаоне игре коју обожавам и увек радо практикујем.

Александра Ангелов, Фото Никола Стојанчевић

На изложби су приказане фотографије, плакати, лични предмети, све што на неки начин може осветлити једну блиставу каријеру на сцени Народног позоришта и на гостовањима у иностранству, током које је Бреда, која је дуже од 30 година била солиста Београдске опере, заблистала у педесетак различитих рола. Врхунске фотографије комбиноване су са текстом у коме јунакиња ове изложбе у првом лицу прича своју животну повест, као Рахел Калеф. А та њена исповест је заиста вредна читања, гледања, а пре свега слушања - баш као и Бредина непоновљива појава и незаборавни глас.

Претежак живот

ЖИВОТ Бреде Калеф био је претежак. У Другом светском рату изгубила је 26 чланова породице - преживеле су само она, мајка и сестра, захваљујући искључиво чињеници да јој је мајка била Словенка удата за Јеврејина и што је променила име. То је требало прво преживети, а онда живети и борити се. Она је после дебија у Београдској опери одмах излетала у први ред оперских првака, који су певали свуда по свету и направили интернационалну каријеру. Све то смо обухватили овом изложбом која је у погледу концепта дизајна, за који је заслужан Јован Тарбук, другачија од досадашњих поставки у Музеју НП - испричао је аутор поставке Стевовић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ

О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.

15. 12. 2024. у 13:55

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (0)

ЗГРОЗИЛА ЈЕ РУСИЈУ: Управо је урадила ово на Светском првенству - и одмах ју је стигла казна