ИЗЛОЖБА САВРЕМЕНИХ СРПСКИХ ВАЈАРА У ТЕМИШВАРУ: Изазови неизвесне будућности

М.Краљ

26. 07. 2023. у 21:20

ОВОГОДИШЊА Европска престоница културе - Темишвар, домаћин је изложбе савремених српских вајара - "Без назива: скулптура после скулптуре".

ИЗЛОЖБА САВРЕМЕНИХ СРПСКИХ ВАЈАРА У  ТЕМИШВАРУ: Изазови неизвесне будућности

Фото промо

У изложбеном простору Cazarma U смештено је седам тематских целина, са делима двадесет уметника из Србије. На овој поставци, између осталих су радови Радоша Антонијевића, Мрђана Бајића, Данице Бићанић, Маје Ракочевић Цвијанов, Наде Денић, Горана Деспотовског, Татјане Димитријевић, Милоша Фата, Габријела Глида, Анђеле Грабеж, Милана Јакшића, Здравка Јоксимовића, Радомира Кнежевића, Стевана Којића, Весне Перуновић и других. У организацији Галерије "Бел Арт" из Новог Сада и Фондације Триаде из Темишвара, кустос изложбе је наш угледни ликовни критичар Сава Степанов.

Фото промо

Мрђан Бајић

На самом крају прошлог века, током фаталних деведесетих, како у пратећем тексту објашњава Степанов, у српској скулптури долази до значајних промена:

- Геополитичке поделе у свету постају све видљивије, а југословенско друштво улази у епохални кризни период када деструкцијске тенденције надјачавају и поништавају сваки облик конструктивног понашања и мишљења. Чврста форма се дезинтегрише, фрагментизује; уместо целовитог облика појављују се инсталације; долази до мешавине различитих материјала у оквиру једног дела, а појачавају се концептуална разматрања која дематеријализују биће (класичне) скулптуре и целовитог облика.

Фото промо

Габриел Глид

Упућујући румунске посматраче у генезу израза у српској скулптури, Степанов констатује да су се после 2000, унутар саме уметности, одвијали снажни транзицијски процеси:

Ветрови помахниталог света

ИЗЛОЖБА је насловљена "Без назива" јер се у поставци не фаворизују одређени садржаји или уметнички концепти - објашњава Степанов. - Истовремено, ради се о свесном избегавању наслова јер је човек данашњице увучен у мноштво најбизарнијих манипулација корумпираних политичара, великих корпоративних система и злочесто употребљаване медијализације. Појединац све мање управља својом судбином јер га носе ветрови једног помахниталог света. У том свету уметност је простор изузетности, простор у којем се расправљају егзистенцијална питања с намером да се изнађу путеви и могућности новог витализма.

- Успоставља се снажна експанзија ка новим технологијама, а нови визуелни системи и те како утичу на нову функционализацију света, а самим тим и на конституцију савремене скулптуре и њеног бића. Актуелна "Скулптура - после скулптуре" све јасније објављује човеково осећање несигурности, крхкости и фрагилности, она упозорава на изазове неизвесне будућности.

Фото промо

Петар Сибиновић

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...

„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."

НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.

22. 06. 2024. у 19:05

О ОВОМЕ СЕ НЕ ПРИЧА: Рођак Луке Модрића био мајор у Крајини - Јово сведочио у Хагу против Готовине (ФОТО)

О ОВОМЕ СЕ НЕ ПРИЧА: Рођак Луке Модрића био мајор у Крајини - Јово сведочио у Хагу против Готовине (ФОТО)

ФУДБАЛЕРЕ Хрватске неколико секунди делило је од осмине финала Европског првенства које се ове године одржава у Немачкој, али се онда све распало у осмом минуту надокнаде.

25. 06. 2024. у 20:15

Коментари (0)

СРБИ ПЕВАЛИ, А ОНДА... Онда су наишли Данци и десило се - ово! (ВИДЕО)