ПОЗОРИШНА КРИТИКА: (По)гранични случај

Драгана Бошковић

04. 12. 2023. у 08:00

СИМПАТИЧАН излет на обалу језера постаје смрто­носан, када се изненада повуче државна граница између љубавника. Свако остаје у другој држави, које и зарате због разграничења.

ПОЗОРИШНА КРИТИКА: (По)гранични случај

фото Приватна архива

Британски писац Киран Лин преиспитује границе у најширем смислу, овим поводом. Од комичне мелодраме, лагано на­стаје саспенс, и на крају, трагедија.

Редитељ Стефан Гајић је већ самом сценографијом (Марта Доган), коју чине облици из дечјег парка, учинио апсурд некако наивним, у добром сми­слу. Усмереност Граничара (Вукашин Јовановић) на заповедников глас из слушалице овде постаје готово природна, као наставак његове социјалне и емотивне недораслости и неприлагођености. И иначе, ако се изузме трагичан исход, читава представа Стефана Гајића би могла да се игра и на омладинској сцени неког дечјег театра. Оливија (Мина Обрадовић) и Артур (Драган Петровић), љубавни пар, подељен границом и различитим схватањима приоритета су динамични млади љу­ди, са дечјим нагоном за игру и кретање. Граничар је визуелно веома интересантан тип, а све троје (због много вербалне радње) су кореографисани, више него што је примерено позоришном мизан­сцену. Чак и врло ефектан сонг "Одлазим" (текст Стефан Гајић, композитор Ана Крстајић) "вуче" на омладински радио, дајући можда погрешну укупну слику, да је у основи комада младалачки проблем.

То што се повлачење давне границе преиначило у погранични инцидент од љубавног проблема, тре­бало би да буде само повод да се са сцене прого­вори о зидовима, границама, разликама, неразу­мевању, тупости војног заповедног ланца, апсурду који влада односом људи у друштвеним и политич­ким системима. Лежерност, наивност могу само да буду претња, па да се тако и схвате у позоришној игри са смртоносним исходом.

Позоришни комад популарног и ван Србије много играног писца Кирана Лина делује као вешто под­метнута једноставност у карактерни склоп модер­ног човека, који или не жели да буде упућен у по­литичка збивања, која му одређују живот (Артур), или страсно прати све што се догађа, јер жели да има став, па то ремети спонтаност (Оливија), или, пак, свој празни, не­прилагођени друштвени свет радо мења за подређени однос, у ко­ме не мора да доноси одлуке, јер то неко ("Велики брат") чини за њега (Граничар). А није нимало једноставно, па би та сложеност, раскол смисла и ситуације, као и сврху сопственог одговора на опасну ситуацију требало при­казати са више пажње, макар и на штету атрактивности, које у овој представи не недостаје.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)

ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)

МИНИСТАРСТВО културе је, припремајући се за обележавање 150 година од рођења српске научнице Милеве Ајнштајн, на аукцији аукцијске куће Кристи у Лондону купило вредну документарну грађу коју чини серија од 43 потписана аутограмска писма Алберта Ајнштајна упућена Милеви Марић, са 10 аутограмских писама које је потписала Милева, упућених Ајнштајну.

12. 12. 2024. у 13:43

Коментари (0)

ШЕШЕЉ О СЦЕНАРИЈУ КОЈИ НИКО НИЈЕ НИ САЊАО: Народ је био у заблуди (ВИДЕО)