ВЕТАР КОЈИ ОДНОСИ - ПЛАНОВЕ: Фотографски радови наших уметника у Галерији 937 у Питсбургу
ИЗЛОЖБА која од децембра прошле до марта ове године, представља фотографске радове наших уметника у Галерији 937, у америчком граду Питсбургу носи назив "Ветар се у ноћи подигао и однео нам планове" (The Wind Got Up in the Night and Took Our Plans Away).
![ВЕТАР КОЈИ ОДНОСИ - ПЛАНОВЕ: Фотографски радови наших уметника у Галерији 937 у Питсбургу ВЕТАР КОЈИ ОДНОСИ - ПЛАНОВЕ: Фотографски радови наших уметника у Галерији 937 у Питсбургу](/data/images/2024-01-18/444111_ivan-arsenijevic_fmob.jpg)
"Људи из барака", Фото Иван Арсенијевић
Преузет је из филма Срђана Кече "Музеј револуције", а исказ се односи на својевремено изјаловљен план да се, према визији великог архитекте Вјенцеслава Рихтера, 1961. изгради "Музеј револуције народа и народности Југославије", између СИВ-а и зграде ЦК.
Поставку чији су кустоси Мирослав Карић и Слађана Петровић Варагић, а организатор Рејчел Килипа, чине радови аутора и уметничих колектива, који припадају различитим генерацијама, а којима је заједнички приступ фотографији: користе је као средство истраживања комплексних друштвених и политичких феномена и културних транзиција у Србији.
![](/data/images/2024-01-18/444110_mihailo-vasiljevic_f.jpg?1705600588)
Фото Михајло Васиљевић
На изложби су се тако нашла дела са мотивима из савременог урбаног и руралног живота, али и историјски догађаји у Југославији и после њеног распада. Пре свега се то односи на радове од осамдесетих година прошлог века до данас, на којима је јасно уочљиво на који је начин фотографија одражавала промене у политичким и идеолошким системима и њихов утицај на културне вредности.
![](/data/images/2024-01-18/444108_ivan-petrovic_f.jpg?1705600398)
Фото Иван Петровић
- Такође, изложба анализира документарне праксе кроз уметничка дела која су резултат дугорочних истраживања, показујући како фотографија може да забележи и дешифрује начине на које људи перципирају променљиву стварност и са њом остварују интеракцију - објашњава Мирослав Карић. - Одабрани радови десет уметника и три колектива представљају транзицију кроз коју Србија пролази - од социјализма до капитализма - кроз личне успомене, историјски ревизионизам, индустријско наслеђе, изолацију током деведесетих, па до осврта на друштвена кретања данас у Србији.
Награђивани документарци
ИЗЛОЖБУ прати и програм српског документарних филмова у биоскопу "Харис" (Harris Theatre) на чијем репертоару су остварења редитеља млађе генерације. Обухвата осам краткометражних, средњеметражних и дугометражних документараца који су имали светске премијере, приказивања или били награђивани на најзначајнијим светским фестивалима овог жанра. Баве се темама слободе, архитектуре, културног наслеђа Србије и бројним другим питањима друштвене свакодневице. До сада су приказани "Портрет умирућег џина" Стефана Ђорђевића, "Музеј револуције" Срђана Кече, "Рампарт" Марка Грбе Синга и "Призван и позван" Луке Папића и Срђе Вуча. Предстоје пројекције филмова "Прилагођени" Дејана Петровића и "Пејзажи отпора" Марте Попиводе - 9. фебруара, односно "Центар" Ивана Марковића и "Говори да бих те видео" Марије Стојнић - 15. марта.
Овакав распон тема, према његовим речима, омогућава разноврсне погледе на фотографију и омогућава посетиоцима да упознају сложену историју Србије, истовремно наглашавајући идеју да је пејзаж људских судбина вишеслојан и да су сва места на свету у сталном стању транзиције. У том контексту у Галерији 937 изложени су радови Александрије Ајдуковић, Милана Алексића, Ивана Арсенијевића, Бориса Бурића, Горанке Матић, Весне Павловић, Ивана Петровића, Катарине Радовић, Михаила Васиљевића, Срђана Вељовића, као и колектива Belgrade Raw, "Једноставно речено" и "Камерадес".
![](/data/images/2024-01-18/444109_aleksandra-ajdukovic_f.jpg?1705600483)
Фото Александрија Ајдуковић
Део поставке је и уметничка инсталација у јавном простору колектива Belgrade Raw, и то у улици у центру Питсбурга која се зове Титов пут (Tito Wаy). Цео пројекат одвија се под окриљем Културног фонда Питсбурга, а спонзорисала га је Њујоршка фондација за уметност.
![„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли... „КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...](/data/images/2021-05-10/94398_untitled_kf.jpg?time=1719076408)
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."
НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.
22. 06. 2024. у 19:05
![ЕКСПЛОЗИЈЕ У КИЈЕВУ: Украјинци јављају да је погођена престоница, ракете су стигле са мора, а бомбардовали су и мигови ЕКСПЛОЗИЈЕ У КИЈЕВУ: Украјинци јављају да је погођена престоница, ракете су стигле са мора, а бомбардовали су и мигови](/data/images/2024-06-27/501005_rat-u-ukrajini_kf.jpg?time=1719475326)
ЕКСПЛОЗИЈЕ У КИЈЕВУ: Украјинци јављају да је погођена престоница, ракете су стигле са мора, а бомбардовали су и "мигови"
МИКОЛ Олешчук, командант Ратног ваздухопловства Украјине, на Телеграму је изнео податке о руском нападу
27. 06. 2024. у 09:15 >> 09:17
![УДАЛА СЕ КАЋА: Срце најлепше одбојкашице украо славни кошаркаш - видите само венчаницу како јој стоји (ФОТО) УДАЛА СЕ КАЋА: Срце најлепше одбојкашице украо славни кошаркаш - видите само венчаницу како јој стоји (ФОТО)](/data/images/2022-10-15/276675_katarina-lazovic-foto-n-skenderija-instagram-lazaaa7_kf.jpg?time=1719679907)
УДАЛА СЕ КАЋА: Срце најлепше одбојкашице "украо" славни кошаркаш - видите само венчаницу како јој стоји (ФОТО)
"ОД ДАНАС, уз пријатељи, браћа, додајемо и - кумови", стоји у опису фотографије са венчања.
29. 06. 2024. у 18:51
Коментари (0)