"ЈАВНО ТЕЛО", НАШЕ И СВЕТСКО: У Српском културном центру "Иво Андрић" у Пекингу, МСУ представља баштину домаће неоавангарде (ФОТО)
БЕОГРАДСКИ Музеј савремене уметности, од 4. јула у Културном центру Србије "Иво Андрић" у Пекингу, изложбом "Јавно тело", представља део своје колекције који се односи на домаћу аванградну сцену са краја шездесетих и током седамдесетих година прошлог века.
Тачније, на уметничке праксе које су се тада код нас развијале паралелно уз светске токове концептуалне уметности. Ова поставка, чији је аутор Уна Поповић, виша кустоскиња МСУ, кинеској публици представиће дела аутора који су се бавили перформансом, и то Марине Абрамовић, Каталин Ладик, Слободана Ере Миливојевића, Недељка Неше Париповића, Зорана Поповића и Балинта Сомбатија.
На изложби ће се тако наћи неки од кључних радова, који данас представљају значајно наслеђе уметности друге половине 20. века у интернационалним оквирима. То су Париповића филм "Н.П.77", видео-рад "Ослобађање меморије" Марине Абрамовић (1975), фотографије перформанса Blackshave Poemin Каталин Ладик (1978), као и фотографије перформанса Зорана Поповића "Аксиоми" (1972), Ере Миливојевића "Облепљивање уметника" (1971), Балинта Сомбатија "Лењин у Будимпешти" (1972).
- Свако од представљених уметника - било да су деловали заједно у групи (београдска неформална група шесторо концептуалних уметника подразумевала је М. Абрамовић, Е. Миливојевић, Н. Париповић, З. Поповић, Р. Тодосијевић и Г. Уркома или суботичка група Bosch + Bosch при којој су неко време били прикључени Каталин Ладик и Балинт Сомбати) или појединачно - проналазио је сопствени или себи најадекватнији начин промишљања уметности, а последично и стратегију рада са телом - пише у најави поставке. - Свако од њих је своју акцију рада са телом демонстрирао другачије, односно, свако је спроводио другачију идеју и намеру иза својих акција.
Изложба "Јавно тело" указује на две линије којима се кретала неоавангардна уметност тога времена. Једна се односи на радове унутар којих су се испољавали индивидуални погледи на социјалне теме (питање друштвеног окружења и положаја уметника у њему, проблеми у вези с позицијом жена у друштву или категорија тела), док у другу групу спадају они који су разматрали когнитивне и менталне акције појединаца, зарад преиспитивања сложеније улоге деловања унутар колектива и суживота.
Свечано отварање
ИЗЛОЖБУ је отворила Татјана Солдат, директорка Културног центра Србије "Иво Андрић" у Пекингу, Маријана Коларић, директорка Музеја савремене уметности, и Уна Поповић, кустоскиња изложбе. Поставка ће трајати до 17. јула.
- Селекцијом различитих радова у односу на субјекат и објекат уметности - "тело", изложбом се презентује скала и репертоар могућности перформанса, при чему може да се истиче место излагања, изложени објект и могућа амбијентална целина као поставка привременог или сталног карактера. Термин "јавно тело" овде сагледавамо у ширем и поливалентнијем односу, као релацију физичког деловања и јавног контекста, места града, отворене позиције галерије или саме телесне експресије која делује као "јавни медиј" кроз иступање нечега унутрашњег, мишљења или стања - закључује се у тексту који прати изложбу у Пекингу.
ЂОКОВИЋ ОТКРИО: Отровали су ме у Аустралији, имао сам висок ниво тешких метала у крви
НАЈБОЉИ српски тенисер Новак Ђоковић открио је да је пре три године када је депортован из Аустралије отрован храном у имиграционом хотелу, где је био смештен.
09. 01. 2025. у 21:40
АМЕРИКАНЦИ ОБЈАВИЛИ МАПЕ СА РАТИШТА: Русија наставља продор дубље у Украјину, враћа територију у Курској области (ФОТО)
РУСИЈА наставља да продире дубље у Украјину и враћа сопствену територију у Курској области, показују најновије мапе са украјинског ратиша које је објавио Институт за проучавање рата (ISW).
09. 01. 2025. у 20:45
ТИТОВ СИН СЕ ТУЖИ СА ХРВАТСКОМ: ОЗНА га натерала да потпише да се одриче наследства
ИМАЊЕ Јосипа Броза Тита у Самобору у Хрватској, удаљено само километар од центра града, некада је била једна од његових приватних резиденција.
12. 01. 2025. у 20:00
Коментари (0)