ODRŽIVI RAZVOJ
![ОДРЖИВ НАЧИН ЖИВОТА: Водич ка бољој будућности ОДРЖИВ НАЧИН ЖИВОТА: Водич ка бољој будућности](/data/images/2025-01-21/565398_shutterstock-2131577093_kf.jpg?time=1737465650)
ОДРЖИВ НАЧИН ЖИВОТА: Водич ка бољој будућности
У ВРЕМЕНУ када климатске промене, загађење и исцрпљивање природних ресурса представљају све веће изазове, концепт одрживог начина живота постаје кључан за опстанак планете и добробит будућих генерација.
09. 01. 2025. у 12:33УН циљ 11, 12, 13
![ЛЕПОТА У СКЛАДУ СА ПРИРОДОМ: Еco-friendly beauty производи ЛЕПОТА У СКЛАДУ СА ПРИРОДОМ: Еco-friendly beauty производи](/data/images/2025-01-21/565404_shutterstock-2426081219_kf.jpg?time=1737465742)
ЛЕПОТА У СКЛАДУ СА ПРИРОДОМ: Еco-friendly beauty производи
У ДАНАШЊЕ време, све више потрошача се окреће ка производима који не само да негују кожу, косу и тело, већ су и пријатељски настројени према животној средини.
31. 12. 2024. у 12:55УН циљ 12, 13
![АЕРОДРОМИ БУДУЋНОСТИ: Како одрживе праксе обликују ваздухопловство АЕРОДРОМИ БУДУЋНОСТИ: Како одрживе праксе обликују ваздухопловство](/data/images/2024-10-08/534032_shutterstock-1915257568_kf.jpg?time=1736759794)
АЕРОДРОМИ БУДУЋНОСТИ: Како одрживе праксе обликују ваздухопловство
СУОЧЕНИ са глобалним изазовима климатских промена, ваздухопловна индустрија се све више окреће ка одрживим праксама како би смањила свој еколошки отисак.
30. 12. 2024. у 20:57УН циљ 11, 12
![ОДРЖИВИ МАРКЕТИНГ: Пут ка будућности која брине о свима ОДРЖИВИ МАРКЕТИНГ: Пут ка будућности која брине о свима](/data/images/2025-01-09/562115_1620716096306_kf.jpg?time=1736508494)
ОДРЖИВИ МАРКЕТИНГ: Пут ка будућности која брине о свима
У САВРЕМЕНОМ друштву, тема одрживости све више прожима различите сфере наших живота. Док се често фокусирамо на одрживе изворе енергије или хране, концепт одрживог маркетинга остаје релативно непознат широј јавности, упркос његовој све већој важности.
27. 12. 2024. у 20:52УН циљ 4, 12
![НИС И СОС ДЕЧИЈА СЕЛА СРБИЈА ЗАЈЕДНО НА ОСНАЖИВАЊУ МЛАДИХ: Одржане едукативне радионице посвећене каријерној оријентацији НИС И СОС ДЕЧИЈА СЕЛА СРБИЈА ЗАЈЕДНО НА ОСНАЖИВАЊУ МЛАДИХ: Одржане едукативне радионице посвећене каријерној оријентацији](/data/images/2024-12-23/557383_nis1_kf.jpg?time=1735057690)
НИС И СОС ДЕЧИЈА СЕЛА СРБИЈА ЗАЈЕДНО НА ОСНАЖИВАЊУ МЛАДИХ: Одржане едукативне радионице посвећене каријерној оријентацији
КОМПАНИЈА НИС, Фондација СОС Дечија села Србија и њихов Центар „Јаки млади“ организовали су едукативне радионице намењене оснаживању младих које подржава ова организација, као и младих који долазе из осетљивих друштвених група, у циљу припреме за ступање на тржиште рада и подршке у проналажењу првог запослења.
23. 12. 2024. у 11:42УН циљ 4, 9
![МЕЂУНАРОДНИ ДАН СОЛИДАРНОСТИ: Кључ за одрживу будућност МЕЂУНАРОДНИ ДАН СОЛИДАРНОСТИ: Кључ за одрживу будућност](/data/images/2023-12-20/436058_naslovna12-620x330-1_kf.jpg?time=1734705776)
МЕЂУНАРОДНИ ДАН СОЛИДАРНОСТИ: Кључ за одрживу будућност
СОЛИДАРНОСТ, као израз заједништва и међусобне подршке, дубоко је укорењена у европској историји и култури. Овај појам подразумева свест о повезаности међу људима, спремност на дељење ресурса, али и одговорност према заједници.
20. 12. 2024. у 15:42УН циљ 11, 17
![Svetski dan mahunarki – 10. februar](/files/nature-general-box-feb.jpg)
Svetski dan mahunarki – 10. februar
Mahunarke postoje vekovima! Rastu skoro svugde širom sveta, daju toliko, a traže tako malo. Crvene, zelene, bele, crne, braon semenke i zrna... Ovaj dan predstavlja jedinstvenu priliku za podizanje svesti javnosti o mahunarkama i fundamentalnoj ulozi koju zrna mahunarki imaju u transformaciji ka efikasnijim, inkluzivnijim, otpornijim i održivim sistemima za poljoprivredu. Mahunarke su neophodne za povećanje raznovrsnosti poljoprivredno-prehrambenih sistema i posledično za poboljšanje njihove otpornosti. Nadovezujući se na uspeh Međunarodne godine mahunarki 2016, koju je sprovela FAO, Generalna skupština Ujedinjenih nacija je 10. februar odredila za Svetski dan mahunarki.
-
Prve uzgajane mahunarke bile su gorka grahorica, leblebija, sočivo i grašak
-
Svetska godišnja potrošnja mahunarki je u proseku 7,77 kg po glavi stanovnika, sa najvećom potrošnjom u Africi (11,46 kg po glavi stanovnika) i najmanjom potrošnjom u Evropi (2,97 kg po glavi stanovnika)
-
Grašak je najviše proizvedena mahunarka u Evropskoj uniji (1,8 miliona tona)
-
Indija je najveći proizvođač i potrošač mahunarki širom sveta
-
Kanada samo za proizvodnju sočiva posvećuje 1,7 miliona ha
-
Brazil je najveći proizvođač mahunarki u Južnoj Americi (2,8 miliona tona)
-
Nigerija je najveći proizvođač mahunarki u Africi