ODRŽIVI RAZVOJ

МЕЂУНАРОДНИ ДАН БЕЗ ПАПИРА: Прилика да се укаже на важност очувања шума

МЕЂУНАРОДНИ ДАН БЕЗ ПАПИРА: Прилика да се укаже на важност очувања шума

МЕЂУНАРОДНИ дан без папира је прилика да се укаже на потребу смањења потрошње папира и тиме допринесе очувању шума, смањењу емисије угљен-диоксида и уштеди енергије.

06. 11. 2023. у 09:00УН циљ 9, 13, 15

МЕЂУНАРОДНИ ДАН РЕЗЕРВАТА БИОСФЕРЕ: Чувари природе и биолошке разноврсности

МЕЂУНАРОДНИ ДАН РЕЗЕРВАТА БИОСФЕРЕ: Чувари природе и биолошке разноврсности

ХИТНОСТ решавања еколошких проблема постаје све јаснија: имамо само једну планету и она је у опасности. Наш однос са природом и са другим живим бићима треба радикално преиспитати и променити јер морамо да створимо истински заједнички свет.

02. 11. 2023. у 10:23УН циљ 14, 15

МЕЂУНАРОДНИ ДАН НЕГЕ И ПОДРШКЕ:  Активна брига за добробит свих људи

МЕЂУНАРОДНИ ДАН НЕГЕ И ПОДРШКЕ: Активна брига за добробит свих људи

ИМАЈУЋИ у виду потребу за улагањем у систем пружања неге и стварањем одговорних, јаких и инклузивних система који укључују пуно поштовање људских права, а са циљем признавања, вредновања, смањења и прерасподеле неплаћене неге и подршке, Генерална скупштина Уједињених нација је одлучила да 29. октобар прогласи Међународним даном неге и подршке.

30. 10. 2023. у 11:31УН циљ 3, 8, 17

ДИГИТАЛНИ СВЕТ: Глобална недеља медијске и информационе писмености

ДИГИТАЛНИ СВЕТ: Глобална недеља медијске и информационе писмености

У САВРЕМЕНОМ друштву, медији и информације играју велику улогу у обликовању нашег знања, ставова и вредности. Свакодневно смо изложени бројним медијским и дигиталним порукама које нам преносе различите информације, идеје и утицаје. Зато је важно да будемо медијски и информационо писмени, односно да имамо способност да критички анализирамо, вреднујемо и користимо медијске и информационе садржаје.

27. 10. 2023. у 10:00УН циљ 9

ИСТИНЕ И ЗАБЛУДЕ О ЗЕЛЕНОМ МАРКЕТИНГУ: Еколошка одговорност или маркетиншки трикови

ИСТИНЕ И ЗАБЛУДЕ О ЗЕЛЕНОМ МАРКЕТИНГУ: Еколошка одговорност или маркетиншки трикови

ЗЕЛЕНИ маркетинг је појам који се односи на маркетиншке активности које имају за циљ да промовишу производе или услуге који су еколошки прихватљиви или који доприносе очувању животне средине.

26. 10. 2023. у 11:25УН циљ 9, 12

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Mahunarke postoje vekovima! Rastu skoro svugde širom sveta, daju toliko, a traže tako malo. Crvene, zelene, bele, crne, braon semenke i zrna... Ovaj dan predstavlja jedinstvenu priliku za podizanje svesti javnosti o mahunarkama i fundamentalnoj ulozi koju zrna mahunarki imaju u transformaciji ka efikasnijim, inkluzivnijim, otpornijim i održivim sistemima za poljoprivredu. Mahunarke su neophodne za povećanje raznovrsnosti poljoprivredno-prehrambenih sistema i posledično za poboljšanje njihove otpornosti. Nadovezujući se na uspeh Međunarodne godine mahunarki 2016, koju je sprovela FAO, Generalna skupština Ujedinjenih nacija je 10. februar odredila za Svetski dan mahunarki.

  • Prve uzgajane mahunarke bile su gorka grahorica, leblebija, sočivo i grašak

  • Svetska godišnja potrošnja mahunarki je u proseku 7,77 kg po glavi stanovnika, sa najvećom potrošnjom u Africi (11,46 kg po glavi stanovnika) i najmanjom potrošnjom u Evropi (2,97 kg po glavi stanovnika)

  • Grašak je najviše proizvedena mahunarka u Evropskoj uniji (1,8 miliona tona)

  • Indija je najveći proizvođač i potrošač mahunarki širom sveta

  • Kanada samo za proizvodnju sočiva posvećuje 1,7 miliona ha

  • Brazil je najveći proizvođač mahunarki u Južnoj Americi (2,8 miliona tona)

  • Nigerija je najveći proizvođač mahunarki u Africi

Info tabla

01

Šta označava pojam
"Localvore"?

02

Šta znači pojam Apciklaža?

03

Investiranje
sa uticajem/društveno odgovorno investiranje

04

Šta se podrazumeva pod Zelenim obveznicama?

05

Šta je piroliza?

06

Šta podrazumeva vodeni otisak?