ODRŽIVI RAZVOJ

УЛАГАЊЕ И ПОДРШКА ЗАЈЕДНИЦИ: Велике компаније деле исте вредности и уверења са локалном заједницом, пружајући јој подршку

УЛАГАЊЕ И ПОДРШКА ЗАЈЕДНИЦИ: Велике компаније деле исте вредности и уверења са локалном заједницом, пружајући јој подршку

СПРЕЧАВАЊЕ сиромаштва, заштита климе и животне средине, као и осигурање могућности да сви људи живе у просперитету и миру, основни су мотив Циљева одрживог развоја које су дефинисале и објавиле Уједињене нације, уз глобални позив на акцију свим одговорним друштвеним актерима.

30. 06. 2023. у 14:53УН циљ 11

Запослени су највреднији ресурс

Запослени су највреднији ресурс

У модерном бизнису важи правило – запослени су највреднији ресурс сваке компаније. Због тога су напори компанија усмерени како на привлачење талената са тржишта рада, тако и на задржавање запослених са искуством и добрим пословним резултатима.

29. 06. 2023. у 14:57УН циљ 8

СИНЕРГИЈА НАУКЕ И ПРИВРЕДЕ У СРБИЈИ: Значајни и важни кораци за будућност Србије

СИНЕРГИЈА НАУКЕ И ПРИВРЕДЕ У СРБИЈИ: Значајни и важни кораци за будућност Србије

УЈЕДИЊЕНЕ нације су објављивањем Циљева одрживог развоја упутиле глобални позив на акцију свим друштвеним актерима, како би спречили сиромаштво, заштитили климу и животну средину, и осигурали просперитет и мир за све људе.

29. 06. 2023. у 14:53УН циљ 4, 8, 9

ОДРЖИВИ ТУРИЗАМ: Важан развојни концепт у савременом свету

ОДРЖИВИ ТУРИЗАМ: Важан развојни концепт у савременом свету

ОДРЖИВИ туризам се, као вид туристичког развоја који строго контролише утицај туризма на животну средину, истиче као важан развојни концепт у савременом свету. Неопходност баланса еколошке, економске и социо-културне компоненте туризма се зато све чешће истиче у плановима и стратегијама развоја туризма.

21. 06. 2023. у 15:20УН циљ 12

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Mahunarke postoje vekovima! Rastu skoro svugde širom sveta, daju toliko, a traže tako malo. Crvene, zelene, bele, crne, braon semenke i zrna... Ovaj dan predstavlja jedinstvenu priliku za podizanje svesti javnosti o mahunarkama i fundamentalnoj ulozi koju zrna mahunarki imaju u transformaciji ka efikasnijim, inkluzivnijim, otpornijim i održivim sistemima za poljoprivredu. Mahunarke su neophodne za povećanje raznovrsnosti poljoprivredno-prehrambenih sistema i posledično za poboljšanje njihove otpornosti. Nadovezujući se na uspeh Međunarodne godine mahunarki 2016, koju je sprovela FAO, Generalna skupština Ujedinjenih nacija je 10. februar odredila za Svetski dan mahunarki.

  • Prve uzgajane mahunarke bile su gorka grahorica, leblebija, sočivo i grašak

  • Svetska godišnja potrošnja mahunarki je u proseku 7,77 kg po glavi stanovnika, sa najvećom potrošnjom u Africi (11,46 kg po glavi stanovnika) i najmanjom potrošnjom u Evropi (2,97 kg po glavi stanovnika)

  • Grašak je najviše proizvedena mahunarka u Evropskoj uniji (1,8 miliona tona)

  • Indija je najveći proizvođač i potrošač mahunarki širom sveta

  • Kanada samo za proizvodnju sočiva posvećuje 1,7 miliona ha

  • Brazil je najveći proizvođač mahunarki u Južnoj Americi (2,8 miliona tona)

  • Nigerija je najveći proizvođač mahunarki u Africi

Info tabla

01

Šta označava pojam
"Localvore"?

02

Šta znači pojam Apciklaža?

03

Investiranje
sa uticajem/društveno odgovorno investiranje

04

Šta se podrazumeva pod Zelenim obveznicama?

05

Šta je piroliza?

06

Šta podrazumeva vodeni otisak?