ОТКРИВЕН ПРИМАРНИ УЗРОК ЛУПУСА, БОЛЕСТИ КОЈА ПОГАЂА ПЕТ МИЛИОНА ЉУДИ: Стручњаци тврде - постоји начин како може да се преокрене

Јована Шведић

24. 07. 2024. у 14:50

ТИМ научника из "Нортвест Медицин и Бригхам енд Вуменс Хоспитал" идентификовао је узрок лупуса, разорне аутоимуне болести која погађа 5 милиона људи широм света.

архива

Чинећи то, они такође верују да су пронашли лек, или барем софистициранији третман, и тренутно раде на развоју фармаколошке методе за испоруку потенцијалног молекула сличног леку.

Lupus erythematosus, што је пун назив ове болести, тера имуни систем да напада сопствене ћелије, изазивајући разне компликације на кожи, а такође потенцијално по живот опасна оштећења срца, бубрега и мозга.

Узрок лупуса није добро схваћен, а научници са Нортвестерна критиковали су постојеће третмане као „тупе инструменте“.

Истраживачи су прво проучавали пацијенте са лупусом и открили да они са болешћу имају више нивое протеина који се бори против инфекција званог интерферон и недовољно арил угљоводоничних рецептора (АХР), који регулише како тело реагује на инфекцију.

- Све до сада, свака терапија за лупус је налик тупом инструменту. То је широка имуносупресија - рекао је ко-кореспондент др Ђе Хјук Чој, ванредни професор дерматологије на Универзитету Нортвестерн.

- Идентификовањем узрока ове болести, пронашли смо потенцијални лек који неће имати нежељене ефекте тренутних терапија - додао је он.

Нортвест прес извештава да су, како би показали како се ово откриће може искористити за лечење, истраживачи су вратили молекуле који активирају АХР у узорке крви пацијената са лупусом.

Чинило се да је ово репрограмирало ове ћелије које изазивају лупус у врсту ћелије која може подстаћи зарастање рана од оштећења изазваних овом аутоимуном болешћу.

БОНУС ВИДЕО:

ЈАПАНСКИ НАУЧНИЦИ КРЕИРАЛИ РОБОТА: Насмејано лице од живих ћелија коже

БАЦИО НОВАЦ НА СТО И РЕКАО ОВЕ ЈЕЗИВЕ РЕЧИ: Страшни детаљи масакра у Хрватској, хицем у главу ликвидирао мајку

ТЕК НАКОН што надлежне институције објаве детаље истраге вишеструког убиства у даруварском дому за старије јавност ће отприлике знати како је тачно изгледао крвави поход бившег војног полицајца Крешимира Пахокија.

24. 07. 2024. у 16:35

ЗАСТРАШУЈУЋЕ УПОЗОРЕЊЕ ИЗ АМЕРИКЕ: Избиће велики рат, сукоб је неизбежан - биће укључени САД и Русија?

НА БЛИСКОМ истоку ће избити велики рат између Израела, Хезболаха и Ирана, који би могао да укључи чак и Русију, рекао је главни уредник Форбса Стив Форбс.

24. 07. 2024. у 07:00

МУЖА ИСПОЛИВАЛА КЉУЧАЛОМ ВОДОМ: Умро у најгорим мукама - када се открило зашто, људи тражили њено ослобађање

ИМЕ Коринe Смит многи повезују са женом која је одлучила да свесно жртвује себе због терора који су преживела њена деца, други је ипак зову бескомпромисном убицом.

22. 07. 2024. у 17:39

ЕГЗОТИЧНА ПОНУДА НА АФРИЧКОМ МЕДИТЕРАНУ: Ово не смете пропустити - цене никад ниже!