ВОЗЕ ИХ У ПОКРЕТНОМ АТОМСКОМ СКЛОНИШТУ: Службени аутомобили светских лидера праве су оклопне капсуле и луксузни тенкови

Б.Субашић

21. 06. 2024. у 11:49

Возачи кремаљске "Гараже посебне намене" пролазе ригорозну безбедносну и психофизичку селекцију, постају припадници Федералне службе безбедности (ФСБ) и пролазе тешку обуку у вожњи у екстремним условима. Припрема председничких возача траје 7 до 15 година.

ВОЗЕ ИХ У ПОКРЕТНОМ АТОМСКОМ СКЛОНИШТУ: Службени аутомобили светских лидера праве су оклопне капсуле и луксузни тенкови

vikipedija

РУСКИ председник Владимир Путин поклонио је током посете Северној Кореји њеном председнику Ким Џонг Уну службени председнички аутомобили "аурус сенат". Његова московска верзија описује се као "оклопна капсула" заштићена дебелим блиндирајућим слојем који користе војна возила, чији вишеслојни прозори издржавају директне поготке муниције великог калибра.

Руси не откривају много о председниковом "атомском склоништу на точковима", производу руске ауто-индустрије које је у службену употребу уведено 2018, али је познато да и када су му све четири гуме пробушене може да се креће још најмање 30 километара брзином од 80 км/ч, као и да поседује и извесне системе наоружања којима може да узврати напад.

Фото: Профимедиа

Владимир Путин демонстрира Ким Џонг Уну способности "Ауруса"

Путин је лично сео за управљач "ауруса" да провоза Кима и демонстрира могућности возила, а доступне информације из Федералне службе безбедности (ФСБ) која брине о транспорту највиших државних званичника Русије сугеришу да овај гест није био само показивање изузетног уважавања домаћина, већ неопходност. Јер, возилима Кремља могу да управљају само одабрани официри тајне службе после посебне вишегодишње обуке и уз непрестани тренинг. Несумљиво је да ће такве захтеве морати да испуне и возачи Кимовог "ауруса", који је покретна кацеларија председника и врховног команданта, херметички затворена капсула у којој се контролише квалитет ваздуха, што је чини отпорном на хемијске и биолошке нападе, као и на потпуно потапање. Руски председнички аутомобил поседује безбедну информатичку и сателитску комуникацију којом могу у сваком тренутку да буду активирани нуклеарни потенцијали ове земље.

vikipedija

Председнички "Аурус сенат"

Они који управљају "оклопном капсулом" долазе из кремаљске "Гараже посебне намене" у којој посао добијају само они кандидати који прођу ригорозну безбедносну и психофизичку селекцију. Они тада постају припадници ФСБ и пролазе тешку обуку у вожњи у екстремним условима. После ње добијају право да управљају возилима у оперативним јединицама ФСБ, уз даљу обуку. Када прођу ову фазу они постају возачи аутомобила за пратњу, а само најбољи међу њима могу да буду возачи председника или премијера. Све у свему, процес стицања статуса возача председника и премијера Русије траје најмање седам и највише 15 година.

vikipedija

Државно возило председника САД "Кадилак 1"

Вероватно ништа мање није потребно да се стигне до позиције возача службеног аутомобила "кадилак 1" председника САД, "луксузног тенка" који је у употребу увео Доналд Трамп, а наследио га Џозеф Бајден.

Према јавно доступним техничким перформансама ово возило, са службеним надимком "звер", тешко је осам и по тона, има оклоп дебео 13 цм и не може да се преврне у случају судара. Отпорно је на ватру, мине и хемијски напад, има сопствени резервоар кисеоника и резрве крви председникове крвне групе, за хитне случајеве. У возилу је и покретни сто, информатички систем и сателитски телефон који председнику САД омогућавају стални контакт са замеником и Пентагоном. Кевларом ојачане гуме, наводе амерички извори, могу да издрже напад пројектилима ручних бацача, али "звер" може да настави вожњу и ако су уништене. Возило поседује и сопствено наоружање, кваке које струјним ударом елиминишу потенцијалне провалнике, бацаче сузавца и систем за избацивање нафте која треба да заустави непожељну пратњу.

vikipedija

Амерички председнички аутомобил има службени надимак "Звер"

Прозори са петослојним стаклима ширине 13 цм се не отварају, осим возачевог, који може да се одшкрине осам центиметара. Службено возило председника САД може пуном брзином да се креће и по мраку, без фарова и кроз непрозирну димну завесу захваљујући посебном електронском систему. Иако "звер" покреће турбо-дизел мотор од 6.600 кубика, она због тежине не може да развије брзину већу од 100 км/ч, а на сваких 500 метара троши литар горива из резервоара отпорног на ватру.

vikipedija

Кинеска државна лимузина чије име у преводу значи "Црвена застава"

Подаци о службеном возилу кинеског председника, домаћег произвођача Хонгђи, са кодном ознаком Н701, веома су штури, осим да је непробојно и поседује заштиту од биолошког и хемијског оружја. Мало је података и о службеном возилу француског председника, који не користи лимузину, већ "ситроенов" кросовер базиран на серијском моделу DS 7 Crossback E-Tense 300, који је продужен 200 милиметатра и поседује "висок степен балистичке заштите". За немачког председника се наводи да га вози Мерцедес-Бенц С600, а канцелар Ауди А8, а оба су блинирана. У Великој британији се подигла права бура међу традиционалистима, када је пре извесног времена најављено да ће премијер уместо традиционалног домаћег "јагуара" као службено возило почети да користи "мерцедес". За утеху је да краљ Чарлс не одустаје од традиционалне, специјално прављене, британске лимузине Бентли.

vikipedija

Британски краљевски "Бентли"

Националну ауто-индустрију својим службеним возилом подржава и јапански цар Нарухито који се вози у Тојотиној лимузини Century Royal, специјалној верзији овог возила коју је јапанска фабрика направила за свог суверена пре десетак година.

ПУЦАЈУ И ПРИ ПУНОЈ БРЗИНИ

ВОЗАЧИ највиших руских државних званичника имају звање високих официра ФСБ, а до краја каријере даље морају да похађају недељне тренинге током којих губе губе два-три килограма тежине. Обавезни садржај тренажа је прецизно пуцање док возе пуном брзином и симулатор вожње преко леда, водених препрека, мина...

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...

„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."

НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.

22. 06. 2024. у 19:05

Коментари (0)

НЕЗАПАМЋЕН СКАНДАЛ: УЕФА згрозила сав нормалан свет, Убиј Србина је дозвољено певати на ЕУРО 2024!