ВОЗ ЈЕ УВЕК БРЖИ: Кампања за већу безбедност на укрштајима железничког и друмског саобраћаја на територији Крушевца
НЕДАВНЕ несреће на пружним прелазима у Србији,где годишње страда више од 20 лица, довољан су разлог да сви учесници саобраћаја више обрате пажњу на укрштаје железничког и друмског саобраћаја.
На територији Крушевца их има тачно-10(један обезбеђен браницима и полубраницима на Јасичком путу и 9 са троуглом прегледности и вертикалном сигнализацијом).
Савет за безбедност саобраћаја Крушевца и Издавачка кућа „Епоха“ покренули су кампању за повећање безбедност на пружним прелазима:на укупно пет,у наредних 20 дана поделиће се 3.000 флајера са упозорењима и саветима који се односе на сигуран прелазак пруге.Прелази ће бити и прегледани,а њихово тренутно стање,заједно са предлозима мера за побошљање безбедности- представљени до краја године.
- На срећу,немамо забележених незгода на пружним прелазима,али сваке године радимо ову кампању,како би свим учесницима у саобраћају скренули пажњу да воде рачуна, јер немају никакве шансе у контакту са возом-напомиње Драган Блажић, испред Савета за безбедност саобраћаја града Крушевца. –Мања фреквентност одређених укрштаја друмског и железничког саобраћаја не значи да се потенцијално незгоде не могу догодити. Кампању радимо на пет пружних прелаза,како би што више грађана добило информацију о свим безбедносним ризицима које носи укрштај пруге и саобраћајница.
Постављање рампи,напомиње Блажић,зависи од фреквентности и ранга железничког,односно друмског саобраћаја.
-Не постоји необезбеђен пружни прелаз,само постоје различити начини обезбеђења- подсећа Блажић.-Мање фреквентни, обележавају се троуглом безбедности, вертикалном и хоризонталном сигнализацијом, док се полубраници и бранци постављају на фреквентијим укрштајима.
Миленко Филиповић,директор ИП „Епоха“, износи да су подаци у градовима где су рађена слична истраживања указују на тренд смањења броја саобраћајних незгода и додаје да сматра како је то непосредни резултат превентивних кампања.
ШТА СЕ СМЕ, А ШТА НЕ СМЕ ПОРЕД ПРУГЕ:
НАЈВАЖНИЈИ савети отштампани на флајерима који се деле поред крушевачких прелаза:Увек када се приближавате прелазу пута преко железнике пруге, гледајте и пратите саобраћајну сигнализацију,успорите и прилагодите брзину, опрезно се приближавајте, прекините разговор са сапутницима,утишајте музику,скините слушалице,не телефонирајте(то се извесно и не сме у саобраћају),отворите прозоре и слушајте,погледајте у оба правца(воз може наићи с обе стране), станите испред прелаза и када нема знака СТОП. Ако се возите у колони,пустите возило које је пред вама да пређе пружни прелаз, како се не би догодило да морате стати на прузи услед успоравања или заустављања тог возила.Тек када и за вас има довољно места иза тог возила,стартује своје и пређите преко пруге.
Препоручујемо
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (0)