СКЛОНОСТ КА РАЗВОЈУ МУЛТИПЛА СКЛЕРОЗЕ ЗАПИСАНА У ГЕНИМА? Испитујући ДНК костију, научници дошли до занимљивих података

И. К.

05. 02. 2024. у 10:00

МЕЂУНАРОДНИ тим научника открио је, проучавајући ДНК древних зуба и костију, да гени који су штитили наше претке од животињских болести носе повећан ризик да се оболи од мултипле склерозе (МС).

Фото Shutterstock

Ово сазнање могло би да промени схватање узрочника МС-а, као и да помогне у даљем развоју лечења, преноси ББЦ.

На северозападу Европе - са Великом Британијом и Скандинавијом - бележи се дупло више случајева МС-а него на европском југу. Научници са Универзитета у Кембриџу, Копенхагену и Оксфорду провели су више од деценије проучавајући древне кости како би сазнали зашто.

Мултипла склероза настаје тако што имуне ћелије почну да нападају мозак и кичмену мождину, што доводи до симптома као што су укоченост мишића и проблеми при ходању и говору.

Научници су открили да су гени који повећавају ризик од МС-а ушли у северозападну Европу пре око 5.000 година масовним миграцијама сточарског народа Јамнаја. Народ Јамнаја стигао је са западна Русије, Украјине и Казахстана, а миграције су их одвеле на Запад Европе, пише у једном од четири рада, објављених на ову тему у научном часопису Nature.

Налази су нас "све запрепастили", рекао је доктор Вилијам Бари, аутор рада и стручњак за компјутерску анализу ДНК из древних остатака при Универзитету у Кембриџу.

У то време, варијанте гена које су носили сточари представљале су предност, штитећи их од болести оваца и говеда. Међутим, са променом људског начина живота и исхране, ове варијанте гена добиле су другачију улогу. У данашње време они значе већи ризик од развоја одређених болести, као што је МС.

СВЕ ОЧИ УПРТЕ У МОСКВУ: Орбан код Путина у изненадној посети, само неколико дана након сусрета са Зеленским

МАЂАРСКИ премијер Виктор Орбан отпутоваће сутра у Москву да се састане са руским председником Владимиром Путином, неколико дана након састанка са украјинским председником Володимиром Зеленским у Кијеву, рекао је за мађарски сервис Радија Слободна Европа извор из мађарске владе.

04. 07. 2024. у 18:44

ХИТНА ПОРУКА ЛЕ ПЕНОВЕ: Макрон хоће да изврши административни државни удар

ЛИДЕРКА француске крајње деснице Марин ле Пен оптужила је данас француског председника Емануела Макрона да жури да именује највише званичнике, што она види, како је навела, као преотимање власти.

02. 07. 2024. у 14:14

Знамо где провести лето, пријатно и повољно! Проверите!