Фељтон
![](/upload/images/2015/03/20n/f.jpg)
Текстови
![](/upload/images/2015/03/04n/SEMA-copy.jpg)
Надзвучни ловац из Жаркова
Све анализе су говориле да би производња овог авиона у домаћим погонима директно или индиректно запослила преко 100.000 радника
Драган Вујичић | 04. 03. 2015. у 18:20
![](/upload/images/2015/03/05n/feljton.jpg)
Куповина знања из целог света
Нови авион је требало да има изванредан маневар, ракете ваздух-ваздух и радар са електронским скенирањем и смањену уочљивост
Драган Вујичић | 05. 03. 2015. у 18:26
![](/upload/images/2015/03/06n/felj.jpg)
Крштење уз виски и ракију
У току израде идејног пројекта надзвучног авиона паралелно су вођени преговори са француском фирмом “Марсел Дасо” и британском “Бритиш аероспејс”
Драган Вујичић | 06. 03. 2015. у 18:23
![](/upload/images/2015/03/07/felj.jpg)
Врховец и Доланц ломе крила
Чланови Председништва СФРЈ из Хрватске и Словеније су 1990. године донели одлуку да их надзвучни ваздухоплов више не интересује. Жарково је имало боље рачунаре него универзитет у Принстону
Драган Вујичић | 07. 03. 2015. у 22:32
![](/upload/images/2015/03/08/9le.jpg)
Жарково у центру света
Бурну расправу наших и француских стручњака око конструкције кабине прекинуо је њихов шеф Тисије речима: - Југословени су у праву! Институт у Жаркову примао најбоље студенте технике
Драган Вујичић | 08. 03. 2015. у 20:29
![](/upload/images/2015/03/09n/feljton-Poseta.jpg)
Нова визија борбеног ловца
У Институту у Жаркову направљен је компромис између истраживачких слобода инжењера, и строгости ваздухопловне технологије. СФРЈ је пета земља на свету која је произвела електричне команде
Драган Вујичић | 09. 03. 2015. у 18:37
![](/upload/images/2015/03/10n/feljton-kabina.jpg)
База у пустињи Мохаве
Наши стручњаци направили су дигиталну мапу Југославије, која је била саставни део софтвера авиона. У новом авиону пилот је цео лет водио преко екрана
Драган Вујичић | 10. 03. 2015. у 18:25
![](/upload/images/2015/03/11n/feljton-komande.jpg)
Глас пилота управља ловцем
Модул наших стручњака, за управљање гласом, тек је последњих година постао доступан тржишту преко мобилних телефона. Модел кабине у Жаркову испитивали су одабрани пилоти
Драган Вујичић | 11. 03. 2015. у 18:15
![](/upload/images/2015/03/12n/feljton-radar.jpg)
Радар за двадесет први век
Продаја радара произвођачима ратних авиона из целог света доносила би приход од милијарду долара. Пројекат новог авиона рушен је заједно са Југославијом
Драган Вујичић | 12. 03. 2015. у 19:33
![](/upload/images/2015/03/13n/feljton-avion.jpg)
Ловац који се брани сам
По партијској директиви реализација модела за самосталну одбрану авиона из Ниша пребачена у Крањ. Институт у Жаркову био је корак испред света
Драган Вујичић | 13. 03. 2015. у 17:39
![](/upload/images/2015/03/14/felj-Engine-(1).jpg)
Наш ловац бољи од Ф 16
Када је у Београду и Паризу комплетиран идејни пројекат југословенског надзвучног авиона, његове перформансе су убачене у лабораторијски борбени симулатор фабрике Marcel Dassault да би се провериле борбене карактеристике у односу на друге ваздухоплове из
Драган Вујичић | 14. 03. 2015. у 18:35
![](/upload/images/2015/03/15/f.jpg)
Авиони као камиони
Програм надзвучног вишенаменског југословенског авиона званично се преселио у историју пред налетом словеначког и хрватског сепаратизма
Драган Вујичић | 15. 03. 2015. у 19:52
![](/upload/images/2015/03/16n/feljton.jpg)
”Жарковац” бољи од МиГ 29
“Вечерње новости” имале су увид у документ поређења нашег надзвучног авиона и МиГ 29 који је настао 1988. године
Драган Вујичић | 16. 03. 2015. у 19:06
![](/upload/images/2015/03/17n/feljton-Milan-Milojevic.jpg)
"Галеб" осваја Америку
Стручњаци из Пентагона хтели су да купе 900 наших авиона Г-4 за основну обуку борбених пилота
Драган Вујичић | 17. 03. 2015. у 18:12
![](/upload/images/2015/03/18n/feljton.jpg)
Американци над Београдом
Сан свих конструктора је да пројектују, за различите брзине, два авиона у једном. Са “галебом” се то успело
Драган Вујичић | 18. 03. 2015. у 18:27
![](/upload/images/2015/03/19n/feljton-robert-ouks.jpg)
Уместо долара изабрали рат
Авион Г-4 последњи пут се појавио 1991. на Лабуржеу. Тада смо Французима саопштили да одустајемо од новог ловца
Драган Вујичић | 19. 03. 2015. у 19:14
![](/upload/images/2015/03/20n/f.jpg)
Ловац, локомотива развоја
Дошли смо у ситуацију да купујемо авионе у које су уложени рад и памет наших људи, у чије школовање смо ми улагали
Драган Вујичић | 20. 03. 2015. у 18:46