ПОГЛЕД ИСКОСА - Салватореово акционо сликарство
БЕОГРАДСКИ сликар Саша Кликовац (1962) који делује под псеудонимом Салваторе, брзо је овладао претпоставкама апстрактног сликарства и формирао се као изразити колориста, како се види и на његовој изложби у Галерији 73.

Саша Кликовац
Он је типично модерни сликар, али је у време дигиталних медија свака добро остварена слика атипична, апстракције су сада новина у свету свеопштег техничења, сирове и сурове hi-tech појавности. Уместо технофетишизма Кликовац заговара модерно сликарство а модерна уметност је од почетка водила ка осамостаљивању ликовних елемената и укидању нарације као вишка у односу на чисту ликовност, слободи од религије, књижевности, симболике и езотерије. Код Саше Кликовца, изразитог сликара који се не бави цртежом или графиком, потез је снажан и осамостаљен у односу на друге елементе слике, поставши сам по себи нека врста ликовног знака, али му се не може дати потпуна предност. Као што Салваторе ударцима киста изводи потезе, на исти начин ослобађа други, још важнији ликовни елемент - боју. Његов колорит је раскошан и разбарушен, креће се од ваздушастих, баршунастих атмосфера до упечатљивог експресионизма, а тип слике који он негује легитиман је у модерној уметности. Цурење боје, тзв. dripping, боје као јединог носиоца слике, познати су и пре Њујоршке школе апстрактног експресионизма, пре Полока, Горког, Ротка, Готлиба, заправо још од оца апстрактне уметности Василија Кандинског. Он је сматрао да у модерној уметности постоје само парадигме “великог реализма и велике апстракције”. За Кликовца је још важније да је генијални Рус први апстракцију ослободио од будуће превласти геометрије.
Салваторе стаје у тај поредак, као апстрактни сликар он је интуитиван и без трага утицаја естетике лењира и шестара, који су толико обележили апстракцију. Ближи источњацима, он је неко ко ствара у духу слободе, па је одсутна било каква назнака свакодневице, политике и баналних тема. На другој страни од реализма и фигурације у делу опуса посвећеном апстракцији долази до израза сродност са “акционим сликарством”. Ма колико да он композиционо некад полази од предлошка из стварности, стиже до чисте апстракције, лишене приче. За некога је то што ради само игра боја, међутим, он је смртно озбиљан у тој “игри”, у коју до исцрпљења улаже свој енергетски максимум. Сликарство за њега није забава. Не може се рећи ни да је тзв. сликар једне слике, вешто нађеног решења које експлоатише, комерцијално искоришћава, јер је репертоар његових сликарских изненађења толики да ово сликарство делује и као духовна авантура или пут у сликареве снове. Реч је о уметнику који је брзо, снажно, широким потезима и живим колоритом освојио слику, упућујући своје слутње и осећања као вида кључних и данас заборављених вредности у правцу знатижеље публике.

СКАНДАЛ У БРИТАНИЈИ, ПОРОДИЦЕ У ШОКУ: Директорка мртвачнице гледала цртани филм са мртвим бебама у својој кући
ЕЈМИ Аптон (38), оснивачица удружења Florrie’s Army у Лидсу у Енглеској, нашла се у центру велике афере након што су родитељи преминуле деце открили да су тела њихових беба држана у њеној кући уместо у мртвачници.
27. 08. 2025. у 17:50

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

НЕОБЈАШЊЕН ФЕНОМЕН: Мноштво змија долази у цркву сваке године на Велику госпојину - "поштују" стари календар (ФОТО/ВИДЕО)
ПРАВОСЛАВНИ верници 28. августа славе Велику госпојину, а занимљив феномен, који наука још није објаснила, везује се за овај празник на грчком острву Кефалонија. Додуше - не за 28. август, већ за 15. када се Велика госпојина славила по старом календару. У то време, сваке године, у једну цркву долази велики број змија, што је навело маштовите локалце да исконструишу бројне легенде.
28. 08. 2025. у 11:02
Коментари (0)