ЏАБЕ ЗАБРАНА: Руска нафта свакако проналази свој пут
ФИРМЕ Гатик Схип Манагемент из Мумбаија и Фрацтал Схиппинг, које поседују танкере у вредности од две милијарде долара, део су широке мреже поморских оператера који су се истакли убрзо након сукоба Русије и Украјине, помажући да се руски извоз нафте неометано настави, упркос санкцијама са запада, преноси Блумберг.
- Управо ова нова врста играча на тржишту танкера је помогла руској нафти да настави да се продаје широм света, тако да су санкције имале врло мали утицај на укупан ниво руског извоза - рекла је Ребека Галанопулос Џонс, виши аналитичар ВесселсВалуе, компаније која прати цене трговачких бродова.
Европа је забранила скоро сав увоз нафте из Русије од 5. децембра и истовремено се придружила Групи седам најразвијенијих земаља у наметању ограничења цена на продају сирове нафте у земљи. Забрана је од 5. фебруара проширена на нафтне деривате, подсећа америчка агенција.
Свако ко је желео да приступи кључним западним услугама, посебно осигурању, морао је да обезбеди потврду да терет који превози кошта 60 долара по барелу или мање.
Европа је забранила скоро сав увоз нафте из Русије од 5. децембра и истовремено се придружила Групи седам најразвијенијих земаља у наметању ограничења цена на продају сирове нафте у земљи. То се проширило на рафинисана горива 5. фебруара.
Око три четвртине Гатикове флоте покривено је у оквиру Међународне групе клубова за заштиту и обештећење у Лондону.
Обе компаније имају бројне бродове у својим флотама које покрива једна од 13 организација чланица Међународне групе, Амерички клуб, чије је седиште у Њујорку, према подацима које је прикупио Блумберг.
И пре почетка санкција, огроман број цистерни је почео да се продаје новој групи купаца, чији идентитет и припадност често нису били јасни. Главни оперативни директор Америчког клуба, Данијел Тадрос, потврдио је да његова организација покрива бродове у флотама обе компаније, додајући да су обе дале такозване потврде - документоване изјаве које потврђују да је куповина нафте у складу са ограничењем цена Г7.
Потреба за фирмама као што су Гатик и Фрацтал порасла је зато што су многе конвенционалне западне бродарске компаније престале да превозе руску нафту, због претњи санкцијама.
На веб страници Министарства корпоративних послова Индије нема резултата при претраживању компаније Гатик Схип Манагемент, а на веб сајту компаније приказује се да је страница у изради. Из компаније су одбили да одговоре на питање о својим активностима. Фрацтал-ова веб локација има само адресу е-поште за регрутацију, а из ове фирме такође нису били доступни за кометар.
Компанија Фрацтал Схиппинг се недавно преселила из заједничког радног простора у Женеви, а као локација за комерцијалног менаџера већине танкера наведена је адреса у Дубаију.
Гатикова флота може да превезе око 30 милиона барела нафте и горива, према подацима које је прикупио Блумберг. Фрацтал има транспортни капацитет близу 15 милиона барела.
Скоро сви танкери обе компаније упловили су у руске луке ове године или су преузели руски терет трансфером са брода на брод. Индија и Уједињени Арапски Емирати нису потписали ограничење цена, нити имају друге санкције на руску нафту.
Они могу легално да користе и западне услуге, под условом да дају потврду да је терет купљен на или испод границе.
Гатик-ова најранија забележена аквизиција танкера била је у јуну 2022. године, а последња у фебруару ове године, према ВесселсВалуе, фирми која прати продају и куповину трговачких бродова. Један такав пример је танкер Гатик Јумбо, који је примећен како пристаје у луци Уст-Луга у руском Балтичком мору 11. фебруара. Сада се налази у близини Каламате у Грчкој, популарне локације за транспорт нафте са брода на брод.
Гатик је преузео управљање бродом 3. фебруара, наводи Еqуасис, онлајн база података у области бродарске индустрије. Две фирме су део нове мреже ланца снабдевања.
Русија је извозила око 3,2 милиона барела сирове нафте дневно из својих лука у два месеца након што је ограничење и забрана увоза у Европу уведена 5. децембра.
Ни Гатик ни Фрацтал нису наведени као стварни власници танкера у својим флотама, што значи да вероватно управљају бродовима за друге, чији идентитет се често не објављује. Они су описани као "регистровани власници" својих пловила на веб страници Америчког клуба. Ово је уобичајен облик власништва пловила у бродарској индустрији, али не означава правог власника брода.
Стварно власништво је важнији детаљ за разумевање ко заиста поседује имовину и, према информацијама из ИХС-а, који одржава базу података о отпреми за Међународну поморску организацију, извештава Блумберг.
БОНУС ВИДЕО: ЕКОЛОШКА КАТАСТРОФА У ТУНИСУ - Цури уље из мотора танкера који превози 750 тона нафте
Препоручујемо
"ПРЕДУЗЕЛИ СМО СОПСТВЕНЕ МЕРЕ": Песков - Москва не признаје ограничења цене нафте
07. 03. 2023. у 12:03
"НИЈЕ МОГЛА ТО ДА МИ ОПРОСТИ": Зашто је захладнео однос између Јоване и Жељкове мајке?
18. 03. 2023. у 08:30
РУСИ ОСВОЈИЛИ КУРАХОВ? Рогов: Наше трупе подигле заставу над зградом градске управе
РУСКЕ трупе заузеле су зграду градског већа у западном делу града Куракова у ДНР и подигле на њу тробојку.
14. 12. 2024. у 13:48
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи
БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.
14. 12. 2024. у 20:04
Коментари (0)