ВЕЛИКИ ИНФРАСТРУКТУРНИ РАДОВИ У ШАПЦУ: Нови мост на Сави олакшаће свакодневицу Мачванима
РАЗВОЈ града Шапца, кроз новију историју, пратила је изградња мостова, а овај најновији у потпуности ће променити његово лице и заувек ставити Шабац у први план – каже др Бобан Бирманчевић, републички посланик и повереник ГО СНС у Шапцу.
Бирманчевић подсећа да је први шабачки мост на Сави, пуштен је у друмски саобраћај 15. јула далеке 1932. године, а 1934. омогућен је железнички саобраћај. Дана 3. јуна, те исте 1934. прешао је први шетни воз, да би одмах потом свечано и симболично наишао и дворски воз краља Александра, који је отворио редовни саобраћај на прузи Шабац – Рума.
- Распон старог моста, који је постао и остао један од симбола Шапца, а који се и данас користи за железнички саобраћај је 680 метара, док је тежина гвоздене конструкције 6100 тона, што је и данас импресивно – каже Бирманчевић и додаје да је мост коштао преко 80 тадашњих милиона динара, док је за железнички крак издвојено 10 милиона динара.
- Подизање првог друмског моста на Сави, имало је огроман значај за економски развитак Шапца, Поцерине, Мачве, Срема и Подриња. Са индустријализацијом Југославије и Шапца показала се потреба и за другим мостом 1976. године. Познато је да је у то време цветао шабачки и југословенски гигант Хемијска индустрија „Зорка“, која је, практично, саградила бар половину Шапца какав данас познајемо.
Бирманчевић наводи да најновији мост на Сави, сада ниче као из воде захваљујући напорима председника Србије Александра Вучића и Владе Србије, а са завршетком градње Шабац ће коначно постати индустријко-привредно-културни центар. Многи Шапчани одлазе у близину градилишта, са радошћу ишчекују нове фазе радова и посматрају колоне камиона које свакодневно пролазе. А градилиште се види и са старог моста, одакле га и туристи посматрају и фотографишу.
- Слободно могу рећу да је овај мост, на који се чека пола века, једна велика и до сада незабележена прекретница у историји града на Сави. Спојиће Срем и Мачву, али и Војводину са Републиком Српском, а то су две огромне густо насељене и развијене регије. Након његовог пуштања у саобраћај Шабац ће постати не „прва варош Србије“, како су га називали представници претходне власти на челу са ЗЗС, већ први град Србије, одмах после Београда. Изградњом тог моста и четворотрачне саобраћајнице, од Новог Сада преко Руме до Шапца, Лознице и Павловића моста, више ништа и никоме неће бити далеко и са краја на крај стизаће се за 30-так минута, као у најразвијенијим европским земљама.
Препоручујемо
ДА РАТА ВИШЕ НЕ БУДЕ: Обележено 80 година како је српски народ рекао историјско НЕ
01. 07. 2021. у 20:10
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (0)