НАЈНОВИЈА ИСТРАЖИВАЊА: Да ли колаген помаже у борби против бора
НОВА научна истраживања показала су да узимање колагенских суплемената може да побољша еластичност и хидратацију коже, али не може да спречи појаву бора.
Фото: Pixabay.com
Анализа 113 клиничких студија, у којима је учествовало готово 8.000 људи, указује да редовна употреба колагенских пилула или праха побољшава еластичност коже током времена, али не помаже у борби против старења.
Према налазима објављеним у часопису "Aesthetic Surgery Journal Open Forum", суплементи колагена могу да допринесу бољој еластичности и хидратацији коже, и истовремено да ублаже бол, укоченост и хабање зглобова код особа са остеоартритисом.
Колаген је протеин који тело природно производи и који је кључан за структуру коже, костију, тетива и хрскавице. Међутим, његова производња опада са годинама, док се постојећи колаген брже разграђује.
У периоду менопаузе жене могу да изгубе и до трећине колагена у кожи. Пушење и оштећење које може да проузрокује сунце на кожи додатно убрзавају овај процес.
Истраживачи са Универзитета Англија Раскин навели су да су многе раније студије финансирале индустрије суплемената и да су оне често садржале претеране тврдње о ефектима против старења.
Нове студије, како истичу, нису имале индустријско финансирање.
-Колаген није лек за све, али има веродостојне користи када се користи доследно током времена, посебно за здравље коже и остеоартритис, рекао је један од аутора истраживања, професор Ли Смит.
Он је додао да колаген пре може да се посматра као део ширег приступа здравом старењу него као третман против бора.
Нутриционисти такође истичу значај исхране за здравље коже.
Витамин Ц, присутан у цитрусима, бобичастом воћу и зеленом поврћу, као и цинк из меса, орашастих плодова и интегралних житарица, доприносе природној производњи колагена у организму, преноси “Би-Би-Си”.
Представници дерматолошке струке поздравили су резултате, али су нагласили потребу за додатним, циљанијим клиничким студијама како би се прецизније проценили ефекти колагена на кожу.
(sputnikportal.rs)
БОНУС ВИДЕО - ПАТРОЛА СА ПУТНИЦИМА, НА БРЗОЈ ПРУЗИ, ОД БЕОГРАДА ДО СУБОТИЦЕ: "Вожња делује готово неприметно"
Препоручујемо
МЕСЕЧАРЕЊЕ КОД ДЕЦЕ: Када је пролазна фаза, а када разлог за бригу
24. 02. 2026. у 23:45
НАУЧНИЦИ ТВРДЕ: Ево колико вам добра концентрација може повећати продуктивност
27. 02. 2026. у 23:00
Klikni na zvezdicu u gornjem desnom uglu i zaprati Novosti na Google News platformi
САРАЈЕВСКИ МЕДИЈИ БРУЈЕ - ВУЧИЋ НАС ЈЕ СПАСИО У ЗАДЊИ ЧАС: Омогућио нам да гледамо Светско првенство, док Конаковић "бљује ватру"
САРАЈЕВСКИ Дневни аваз објавио је текст у којем су признали да је председник Србије Александар Вучић, преко сагласности за подршку Телекома Србија, практично омогућио да грађани Босне и Херцеговине гледају утакмицу своје репрезентације против Канаде на Светском првенству.
12. 06. 2026. у 17:33
ШЕФ НЕМАЧКЕ ВОЈСКЕ ИЗДАО ДРАМАТИЧНО УПОЗОРЕЊЕ: Ево када ће нас Русија напасти, морамо бити спремни за борбу
НЕМАЧКА мора да се припреми за руски напад до 2029. године, или чак и раније, изјавио је шеф немачке војске за Политико.
11. 06. 2026. у 16:23
МАЦА НАПУСТИО ПОРОДИЧНИ ДОМ: "Не могу више! Рекао сам да је волим и изашао из стана"
ДРАГАН Маринковић Маца је недавно говорио о тешким животним тренуцима током рата у Сарајеву када је требало да напусти породични дом.
12. 06. 2026. у 13:09
Коментари (0)