ПОГЛЕД ИСКОСА: Слика као магични објект
НЕДАВНО завршена самостална изложба објеката, слика и цртежа Снежане Петровић (Нови Сад, 1977) под називом "С друге стране" у Малој галерији Дома Војске Србије у односу на своју изузетност могла је да буде медијски боље представљена, па јој се вреди и накнадно обратити.

Снежана Петровић/"Fly baby fly" 2022.Фото Д. Куруцић и М. Станојев
Реч је о једној од најважнијих млађих српских уметница, која је веома цењена те се за њена дела непрекидно занимају колекционари и страни и домаћи галеристи. Њој је тешко да приреди своју самосталну изложбу и одговори на позиве галериста јер све што уради заинтересовани односе. Њена посебност је и у томе што се једина изражава сликом, објектом, цртежом и графиком, коју предаје на Академији уметности у Новом Саду.
У каталогу је одличан текст књижевника и ликовног критичара Драгана Јовановића Данилова под насловом "Чаробне кутије Снежане Петровић". На жару своје имагинације Данилов одговара на узорност и загонетност опуса Снежане Петровић. Добро је уочио повезаност њених остварења са асамблажима Џозефа Корнела који у XX веку претходе свим приступима естетици кутије, тј. слике као објекта, надреалног предмета који излази у трећу димензију. Прва таква настојања пре више година ове уметнице била су донекле и наивна, међутим, ова упорна сликарка, која ствара систематски, надограђује и шири свој ликовни простор, пронашла је само свој кључ за улазак у кутијасту сликовну појавност, у слику као магични објект. Изложба би можда могла да се назове и "С друге стране слике". О малим кутијама су размишљали Васко Попа и Леонид Шејка, цртао их је Владимир Величковић, њима се бави Марина Накићеновић, а пре њих чаробне кутије стварали су оријентални уметници. У том смислу на отварању изложбе Данилов уочава да је мала кутија изузетна пре свега због свог садржаја, тајне коју скрива, или се слути.
Реч је о својеврсној визуелној интелигенцији, о синтези ликовних елемената а не само о уметности као езотерији. Снежана нас води лавиринтима свог ликовног мишљења, упућује у тајне ликовног језика који постепено разоткрива, који тражи време и увид. Њена дела не припадају главном току (пост)модерне јер су слојевита и загонетна, не дају се лако и одмах сагледати а још мање прочитати, подразумевају време и живот са њима да би се отварала у пуној мери. У том смислу Љуба Поповић је уочио да поседовање апстрактних дела подразумева њихово визуелно трошење, она после неког времена досаде. Слике и друга остварења Снежане Петровић су машине смисла, мали генератори идеја и визија, кумулативни предмети неке нове ликовне зачарности. Зато Михаило Ђоковић Тикало говори о слици која претпоставља "сеансе чуђења" а из чуђења је по Платону и Аристотелу настала и филозофија. Ако на слици нема тајне, чуда и мистерије она не треба ни да постоји, такво је ликовно вјерују свих фантаста, којима отворено и ова култивисана Новосађанка припада.

НИЈЕ НИ КУПИЛА КАРТУ, НА ПЛАЖИ ЈОЈ ПОНУДИЛИ БЕСПЛАТНУ ВОЖЊУ: Нови детаљи трагичне смрти Новосађанке у Будви
ТИНЕЈЏЕРКА је, како каже њен близак пријатељ, била девојка пуна живота, имала је много планова за будућност, а тек је имала 19 година, и цео живот је био пред њом, а сада је читава њена породица завијена у црно.
30. 05. 2025. у 14:42

УКРАЈИНА ИЗВЕЛА ЈЕДАН ОД НАЈВЕЋИХ НАПАДА НА РУСИЈУ: Аеродроми у Москви затворени, уништена важна фабрика (ВИДЕО)
УКРАЈИНА је током ноћи извела један од највећих напада дроновима од почетка рата, гађајући више циљева на територији Русије. Због напада су московски аеродроми били приморани да привремено обуставе рад, што је изазвало хаос у ваздушном саобраћају.
28. 05. 2025. у 09:45

ПОСТОЈИ ДРУГИ СНИМАК Који је узрок понашања девојке страдале у Будви? Психолог објашњава: "Екстремни страх и фокус да се побегне"
"ЗА ТЕЗУ да је бег из ситуације опасне са суженом свешћу више гооври о томе да се ради о екстремногм страху који може да се протумачи као паника. Ако није долазила у такве ситуације не можемо знати да ли је склона томе ако не зна да ли има напад панике."
30. 05. 2025. у 13:33 >> 13:33
Коментари (0)