ODRŽIVI RAZVOJ

УНАПРЕЂУЈУ ПОСЛОВАЊЕ: Предузетнице из Крагујевца се окрећу зеленој економији и одрживом развоју

УНАПРЕЂУЈУ ПОСЛОВАЊЕ: Предузетнице из Крагујевца се окрећу зеленој економији и одрживом развоју

„Зелена транзиција женских бизниса“ окупила је на Економском факултету у Крагујевцу жене предузетнице које желе да унапреде своје пословање и усмере га ка одрживом развоју.

05. 10. 2024. у 14:41УН циљ 5

ПРВА ДОМАЋА ФАБРИКА КОЈА ПРОИЗВОДИ ПЕЛЕТ ИЗ СОЛАРНЕ ЕНЕРГИЈЕ: „Чуваркућа“ из Петровца на Млави греје као Сунце

ПРВА ДОМАЋА ФАБРИКА КОЈА ПРОИЗВОДИ ПЕЛЕТ ИЗ СОЛАРНЕ ЕНЕРГИЈЕ: „Чуваркућа“ из Петровца на Млави греје као Сунце

Прва српска фабрика еколошког пелета производеног из обновљивих извора енергије „Eko Step pellet“ из Петровца на Млави, јединствен је пример компаније у источној Србији, која купљена из стечаја пре седам година, данас постиже врхунске пословне резултате поштујући високе еколошке стандарде производње, ширећи мрежу својих пословних партнера и потрошача у земљи и свету.

01. 10. 2024. у 15:40УН циљ 7, 13

СВЕТСКИ ДАН СРЦА: Активан приступ може спасити животе

СВЕТСКИ ДАН СРЦА: Активан приступ може спасити животе

СВЕТСКИ дан срца обележава се сваке године треће недеље у септембру и представља глобалну иницијативу усмерену на подизање свести о важности превенције и борбе против кардиоваскуларних болести.

30. 09. 2024. у 11:57УН циљ 3

РАСИПАЊЕ ХРАНЕ: Глобални проблем који има дубоке еколошке, економске и социјалне последице

РАСИПАЊЕ ХРАНЕ: Глобални проблем који има дубоке еколошке, економске и социјалне последице

РАСИПАЊЕ хране је глобални проблем који не утиче само на доступност хране и глад, већ има и дубоке еколошке, економске и социјалне последице.

29. 09. 2024. у 11:05 >> 11:13УН циљ 1, 2, 12

ТУРИЗАМ КАО ФАКТОР МИРА: Образовно и духовно искуство које шири ум

ТУРИЗАМ КАО ФАКТОР МИРА: Образовно и духовно искуство које шири ум

НА глобалном нивоу, где су нације међусобно повезане и међузависне, туризам, индустрија коју стварају људи и за људе, појављује се као убедљива и динамична сила која пркоси стереотипима и предрасудама.

27. 09. 2024. у 10:03УН циљ 8, 12, 16

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Svetski dan mahunarki – 10. februar

Mahunarke postoje vekovima! Rastu skoro svugde širom sveta, daju toliko, a traže tako malo. Crvene, zelene, bele, crne, braon semenke i zrna... Ovaj dan predstavlja jedinstvenu priliku za podizanje svesti javnosti o mahunarkama i fundamentalnoj ulozi koju zrna mahunarki imaju u transformaciji ka efikasnijim, inkluzivnijim, otpornijim i održivim sistemima za poljoprivredu. Mahunarke su neophodne za povećanje raznovrsnosti poljoprivredno-prehrambenih sistema i posledično za poboljšanje njihove otpornosti. Nadovezujući se na uspeh Međunarodne godine mahunarki 2016, koju je sprovela FAO, Generalna skupština Ujedinjenih nacija je 10. februar odredila za Svetski dan mahunarki.

  • Prve uzgajane mahunarke bile su gorka grahorica, leblebija, sočivo i grašak

  • Svetska godišnja potrošnja mahunarki je u proseku 7,77 kg po glavi stanovnika, sa najvećom potrošnjom u Africi (11,46 kg po glavi stanovnika) i najmanjom potrošnjom u Evropi (2,97 kg po glavi stanovnika)

  • Grašak je najviše proizvedena mahunarka u Evropskoj uniji (1,8 miliona tona)

  • Indija je najveći proizvođač i potrošač mahunarki širom sveta

  • Kanada samo za proizvodnju sočiva posvećuje 1,7 miliona ha

  • Brazil je najveći proizvođač mahunarki u Južnoj Americi (2,8 miliona tona)

  • Nigerija je najveći proizvođač mahunarki u Africi

Info tabla

01

Šta označava pojam
"Localvore"?

02

Šta znači pojam Apciklaža?

03

Investiranje
sa uticajem/društveno odgovorno investiranje

04

Šta se podrazumeva pod Zelenim obveznicama?

05

Šta je piroliza?

06

Šta podrazumeva vodeni otisak?