ЗАРАДА ОД ПРОЈЕКЦИЈА "КОШАРА" ПОРОДИЦАМА БОРАЦА: Филм и ТВ серија биће такви да величају патриотски чин јунака са наше карауле

В.Н.

23. 08. 2020. у 22:43 >> 22:46

САВ профит од биоскопских пројекција филма "Кошаре", продуцентска кућа "Омега" донираће породицама бораца и преживелим борцима са Кошара.

ЗАРАДА ОД ПРОЈЕКЦИЈА КОШАРА ПОРОДИЦАМА БОРАЦА: Филм и ТВ серија биће такви да величају патриотски чин јунака са наше карауле

Фото архива

Овим гестом Владан Анђелковић и Немања Мићић, водећи људи из Omega Production, који су осмислили пројекат о једном од најхрабријих догађаја у српској модерној историји, одговарају на спекулације које је на друштвеним мрежама покренуо редитељ Балша Ђого.

Истовремено, продуценти одговорно тврде да ће филм и серија о српским јунацима бити такви да величају патриотски чин наших бораца, оснажују њихово херојство, и да ће веродостојно пренети све што се дешавало у караули 1999. године.

- Нови сценарио ће одобрити одбор састављен од бораца са Кошара, јер они знају шта се десило и како је борба изгледала и само они могу да кажу да ли је нешто добро или не - напомиње на почетку разговора Владан Анђелковић, који је пре оснивања Omega Production био генерални директор четири телевизије у Србији, Црној Гори и Словенији.

- Ми овај пројекат не радимо због новца и зараде, он је за све нас нешто свето, нешто што нема цену. Сви смо ми у служби догађаја на Кошарама, који је изнад нас. Зато је потребно да направимо нешто вредно и квалитетно што ће бити споменик у форми видео-записа, посвећен нашим борцима из ове битке, а гарантујемо да ће крајњи резултат бити управо такав, без обзира на то ко је редитељ, или ко су други чланови тима. Доказ наше посвећености овом пројекту је и одлука да донирамо наш комплетан профит од биоскопских пројекција породицама бораца са Кошара и преживелим борцима, о чему нисмо желели јавно да говоримо, али су нас на то навеле оптужбе Балше Ђога, који је желео да нас приватно и професионално дискредитује, након што смо отворено изразили незадовољство његовим радом. Због оптужби изнетих на наш рачун, покренут је поступак којим ће се надаље бавити адвокати - рекао је Владан Анђелковић.

СТАВ Продуценти Владан Анђелковић и Немања Мићић, Фото архива

- "Кошаре" су осмишљене 2015. године у канцеларији Omega Production. Немања Мићић је тада разговарао са групом познаника, међу којима је био глумац Јаков Јефтовић, учесници битке на Кошарама, и потпуковник Драгутин Димчевски који је одликован за херојство и вешто командовање 53. граничним батаљоном током битке, и дошао на идеју да сними филм о Кошарама. Још тада су почели да разрађују ту тему. Дакле, од тада је Немања почео да тражи начин како да се прикупе финансије да се сними један овакав пројекат, и идејни творац филма и серије је Omega Production, и срећом успели смо заједно да све припремимо и организујемо на прави начин - објашњава Анђелковић.

ЗАМЕНЕ РЕДИТЕЉА СУ НОРМАЛНЕ

РЕДИТЕЉ на филму је један од аутора. Као што је то директор фотографије, сценограф, костимограф, писац... Нормално је да у одређеном моменту, ако се деси неко неслагање, и редитељ не жели да испуни налоге продукције, дође до разлаза. Такви су и уговори, где стоји да је неопходно да редитељ испуњава налоге продукције, чији је филм или серија пројекат и која је нашла новац. Што се замене редитеља тиче, то није никаква непознаница. Могу да наведем неколико примера. Гордан Кичић је заменио Мићу Момчиловића у "Реалној причи", Слободан Иветић заменио Страхињу Савића у "Креки", Петар Ристовски заменио Ивана Стефановића у "Златном добу", Наташа Јанковић је заменила Милоша Павловића... То је нормална процедура пред Филмским центром који покушава да измири људе, али када се погледа шта се дешавало са Ђогом на друштвеним мрежама, схватите да професионално и људски та опција није сасвим извесна - закључују Анђелковић и Мићић.

Са друге стране, продуцент Немања Мићић, који се последњих 20 година бави продукцијом након што је завршио Факултет драмских уметности, објашњава да су први проблеми са редитељем настали око његовог пробијања рокова.

- Балшу смо одабрали јер познаје ратну тематику, био је учесник ратова и сматрали смо да може да уради овај велики пројекат, иако је ово био први пут да га неко самостално ангажује као редитеља филма, углавном је био помоћник. Ми нисмо у томе видели препреку, већ напротив, разумели смо да ће он желети овим пројектом да се докаже у свим сегментима рада и да покаже колико зна. Упознали смо се, врло брзо договорили и придружио нам се у тиму - каже Мићић.

Када су и како настали проблеми у тој сарадњи?

- Први проблеми су настали јер нисмо на време добили сценарио. Ђого је прилагођавао сценарио Ђорђа Милосављевића, слао је стално нове верзије. Нисмо добијали финалну верзију како бисмо могли благовремено да организујемо снимање. То се одразило и направило нови проблем - а то је прављење плана снимања. Наш буџет није неограничен и да бисмо пројекат завршили и урадили максимално професионално, морамо исто тако планирати и трошкове. Они, наравно, расту када се пуно импровизује, када се ради у задњи час, и то једноставно читав пројекат доводи у проблем. Ђого је и тај план пролонгирао.

Иако се сагласио да имамо 14 снимајућих недеља, непосредно пред само снимање добили смо коначну верзију сценарија, који је био преобиман, и проценили смо да за тако прилагођен материјал треба много више времена. Сугерисали смо то Ђогу, али нас је уверавао да све стиже. Потом смо у немогућим условима за пет дана морали да организујемо почетак снимања на врху Суве планине са 200 људи, што смо успели. Ђого је давао радна наређења за снимање, по плану, али смо схватили да из дана у дан успева да сними само 50 одсто оног што је сам себи задао. У том тренутку нам је било јасно да смо у проблему и да ће снимање трајати минимум дупло више него што је договорено и да је упитно какав ће бити квалитет свега тога.

Мићић објашњава и да се редитељ посвађао са сценографима, који су отишли усред сета.

- Исто је урадио и са директором фотографије који нас је напустио после прве недеље снимања, као и два искусна помоћника режије. Одабир и договори са глумцима су толико каснили, да смо ми десет дана пред снимање имали потписан уговор са једним глумцем, и ниједну пробу ни са једним глумцем, што је невероватно за ратни филм. Глумци нису имали времена да прочитају сценарио, да се припреме за улогу, нико од њих није био обучен како да барата са толиком количином оружја, како да правилно држи пушку... Осим тога, другог дана снимања смо уговарали глумце за трећи дан... Потпуна импровизација. И због свега тога одлучили смо да станемо, да преиспитамо договор са редитељем.

Зауставили смо снимање и послали имејл како би кориговао пропусте, тај налог истиче данас. Међутим, он је уместо тога одлучио да изађе на "Фејсбук".

Да ли скраћивање сценарија негативно утиче на причу о борцима са Кошара и да ли на било који начин умањује њихову жртву, патриотизам и истинитост догађаја?

- Не само да нећемо да дозволимо да се наруши снага догађаја на Кошарама, већ је наша жеља да се истакне и појача патриотска нота. Укључићемо учеснике битке у одбор задужен за одобравање новог сценарија. То ће бити гаранција квалитета приче. Са друге стране, садашњи прилагођени сценарио редитеља има фикције са измишљеним ликовима и догађајима, уз историјске моменте који су датумски. Утисак је да смо њиме потпуно одлутали од приче људи који су преживели Кошаре и који су нама у "Омега продукцији" још те 2015. давали своје изјаве, што је много интересантније од тога што може да се измисли и напише. Имамо заиста велику жељу да овај догађај прикажемо величанствено, јер тај филм јесте један омаж борцима који су тамо учествовали. Истовремено, верујемо да нема разлога да се толико улази у фикцију, и да треба вратити све у реалност, саслушати њихове приче и из тога извући нови сценарио, да сви знамо шта се тамо догодило и у којим условима.

Анђелковић и Мићић на крају истичу да ће свакако сачекати медијацију у Филмском центру и исход тих разговора, за све даље кораке и планове у вези са овим пројектом.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)

ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)

МИНИСТАРСТВО културе је, припремајући се за обележавање 150 година од рођења српске научнице Милеве Ајнштајн, на аукцији аукцијске куће Кристи у Лондону купило вредну документарну грађу коју чини серија од 43 потписана аутограмска писма Алберта Ајнштајна упућена Милеви Марић, са 10 аутограмских писама које је потписала Милева, упућених Ајнштајну.

12. 12. 2024. у 13:43

Коментари (6)

СИТУАЦИЈА ЈЕ ДРАМАТИЧНА, НАЈВАЖНИЈЕ ДА СЕ НЕ ПРЕТВОРИ У ПОТПУНО ТРАГИЧНУ Застрашујуће упозорење Марије Захарове