VLADA SPUSTILA RAMPU NA MONOPOLISTIČKI POSAO BRAĆE BAN: Plaćali državi 200 hiljada, a u private džepove slivali milione
NAKON 19 godina aktuelna Vlada Crne Gore spustila je rampu na posao preduzeća" Pomorski saobraćaj" koje drži trajektnu liniju Kamenari –Lepetani. Preduzeće je u većinskom vlasništvu biznismena, braće Dejana i Dušana Ban.
Nekada državna firma "Pomorski saobraćaj" privatizovana je 2004. godine, bez tendera, prodajom državnih akcija na berzi. Ugovor na osnovu kojeg je "Pomorski saobraćaj" imao pravo na održavanje trajektnog prevoza između dva mesta u Boki Kotorskoj istekao je 31. decembra 2018. godine. To znači da petu godinu taj saobraćaj nije regulisan po slovu zakona, odnosno da preduzeće "Pomorski saobraćaj" bez koncesije drži trajektnu liniju Kamenari –Lepetani.
Za profitabilan posao imali su monopol, a državi, kako je rečeno na današnjoj sednici Vlade na godišnjem nivou plaćali 200.000 evra. Preduzeće "Pomorski saobraćaj" godinama je koristilo dobro države, bez koncesije.
Vlada će na narednoj sednici staviti van snage zaključak kojim je preduzeću Pomorski saobraćaj bez koncesija dato da upravlja trajektom Kamenari -Lepetani. A dok Vlada ne raspiše novi tender, linijom će upravljati država, poručio je premijer u tehničkom mandatu Dritan Abazović i istakao da bez koncesije ne može da se upravlja crnogorskim najvećim dobrima.
- Raspišite tender za koncesiju, neka se javi svako, sretno mu bilo ko pobedi, zaključite ugovor i kraj priče. Dok toga nema, sa svim dobrima će upravljati Crna Gora, na način na koji država misli da je najbolje. Proslediću Ministarstvu kapitalnih investicija zaključak kojim je Vlada bez koncesije dala upravljanje Pomorskim saobraćajem. Taj zaključak će se na narednoj sednici staviti van snage - kazao je Abazović.
On je dodao da “Ako neko misli da su mu povređena prava neka predaju državu na sud i idemo narednih pet godina da teramo pravdu po crnogorskim sudovima”.
- Ne želim da vidim da se javna administracija povlači pred ljudima koji stiču enormnu dobit i vrlo su nezahvalni državi u odnosu na to. E sad ima da se malo promeni ploča. Idemo mi ofanzivno, a oni neka koriste pravne lekove. Pomorski saobraćaj od 2019.godine radi bez koncesije. Ja ih ne optužujem, nego naše institucije što nisu raspisale tender - poručio je premijer.
Ugovor između JP Morsko dobro i "Pomorskog saobraćaja" zaključen je u februaru 2004. godine na rok od 15 godina koji je istekao 31. decembra 2018. godine. Konktretno samo u 2018. godini “Pomorski saobraćaj” ostvario je neto dobit u iznosu od 1,95 miliona
Ugovor je Pomorskom saobraćaju produžen samo na osnovu Zaključka Vlade iz juna 2019. godine.
Godišnji profit “Pomorskog saobraćaja” od trajektne linije Kamenari – Lepetani meri se milionima evra, a državi su, prema podatku koji je obelodanio Abazović, na godišnjem nivou plaćali 200.000.
Preporučujemo
MINISTARSTVO ZDRAVLjA I OPŠTINA BAR USAGLAŠENI: Izgradnja nove bolnice u lučkom gradu
01. 02. 2023. u 22:25
TAČNO NA OVOM MESTU BI MOGAO POČETI TREĆI SVETSKI RAT: Putin ga smatra svojom teritorijom, NATO trupe već raspoređene
OVAJ snegom prekriveni granični most između dve srednjovekovne tvrđave u delu Estonije gde se govori ruski, mogao bi biti mesto gde će započeti treći svetski rat, piše Politiko.
26. 12. 2024. u 08:55
POJAVILA SE ŠOK TVRDNjA: "Rusi su oborili avion u Kazahstanu, pogledajte tragove eksplozije na repu letelice"
AVION Azerbejdžan erlajnsa, koji se 25. decembra srušio na putu za Rusiju, možda je oboren ruskom raketom zemlja-vazduh, prema izveštajima ruskih medija koji nisu naklonjeni Kremlju i ruskom predsedniku Vladimiru Putinu.
26. 12. 2024. u 07:44
A POSLEDICE? Kina gradi najveću hidroelektranu na svetu - iseliće milione ljudi, "keširaće" neverovatne 35 milijarde dolara
PROIZVODIĆE trostruko više od 88.2 milijarde kWh, koliki je projektovani kapacitet trenutno najveće hidroelektrane na svetu - "Tri klanca" u centralnoj Kini.
26. 12. 2024. u 14:37
Komentari (0)