ZATAJILI RADAR I NADLEŽNE SLUŽBE: Nakon havarije u Luci Bar Tužilaštvo utvrđuje uzroke, čeka se nalaz veštaka

B. DABIĆ

04. 07. 2024. u 06:45

POSLE nezapamćene havarije u Luci Bar gde je orkanski vetar oborio tri krana, Osnovno državno tužilaštvo je pokrenulo istragu tokom koje će se ispitati uzrok pada kranova usled čega je jedan radnik zadobio lake telesne povrde, a počinjena je velika materijalna šteta.

ЗАТАЈИЛИ РАДАР И НАДЛЕЖНЕ СЛУЖБЕ: Након хаварије у Луци Бар Тужилаштво утврђује узроке, чека се налаз вештака

B. Dabić

Olujno nevreme praćeno jakim vetrom do 200 kilometara na sat, srušilo je i polomilo tri krana (pretovarna mosta), preko 30 metara visine, težina jednog je 400 tona.

Samo nekoliko minuta pre nego što se dogodila nezapamćena havarija u Luci Bar, radnici su se udaljili sa radnog mesta, što je srećom spaslo njihove živote. Od radnika u Luci Bar saznajemo da radar nije upozorio radnike na nadolazeće nevreme, niti su obavešteni od nadležnih službi o vremenskoj nepogodi toga dana.

- Nakon pada kranova u Luci Bar je na lice mesta izašao dežurni tužilac. Takođe, na licu mesta su bili veštaci zaštite na radu i veštak mašinske struke. Nakon njihovih nalaza biće jasnije šta je uzrok pada kranova. Ono što se zasad zna je da je materijalna šteta velika - kazao je rukovodilac Osnovnog državnog tužilaštva tužilac Radovan Đurišić.

U policiji "Novosti" saznaju da se prikupljaju potrebni papiri kako bi se utvrdile sve okolnosti pod kojima se dogodila havarija.

- Nakon što prikupimo traženu dokumentaciju, sledi prikupljanje izjava i na okolnosti povrede jednog radnika - naveli su iz policije.

Radulović obećao pomoć Vlade

MINISTAR saobraćaja i pomorstva Filip Radulović kazao je da će "Vlada stati iza Luke Bar".

- Postoji mogućnost u Zakonu o kontroli državne pomoći da se zbog elementarnih nepogoda daje neki iznos za ovakve stvari. Vlada će pomoći čim dobiju konkretnu cifru o materijalnoj šteti - kazao je ministar.

Iskusni lučki radnici kazali su da su usled vremenskih okolnosti koje su zadesile Bar, svi kranovi morali biti fiksirani, te da se dizalice ne koriste kad je jak vetar i nevreme. Da li je i gde zakazao ljudski faktor, pa je izostala i informacija da se očekuje nevreme takve razorne moći, tek će se utvrditi. Podsetimo, privatizovani deo Luke Bar, Port of Adrija, takođe je bio na udaru orkanskog vetra. Na njihovim operativnim obalama kranovi nisu pali.

Iz Luke Bar saopštili su javnosti da tri pretovarna mosta, koje je uništilo nevreme, datiraju još iz 1977. godine. Međutim, izostala je informacija kada je rađen atest tih kranova i dizalica, na šta ih obavezuje zakon.

U Luci Bar u toku je izrada akta o proceni rizika koji se, inače, dugo nije radio u ovom preduzeću, koji će propisati bolju zaštitu radnika i osavremeniti neke procedure. Inače, lučko-transportni poslovi pripadaju zoni opasnosti 1. Raditi na kranovima u nepovoljnim vremenskim uslovima povećava rizike po živote radnika.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ZAVRŠENA ERA DOMINACIJE: Orban saopštio užasne vesti za Zapad