Tajna kremanskih proroka

26. 11. 2005. u 00:00

Šta se krije u re?enici "Kremansko proro?anstvo je kruna našeg narodnog proricanja" u knjizi dr Radovana Kazimirovi?a. Gotovo sva proro?anstva Tarabi?a registrovana i kod proroka koji su živeli pre njih. Kako su i koliko proricali Miloš i Mitar Tarabi?? Za o

Piše:Radoje Andrić
KAKO su i koliko proricali Miloš i Mitar Tarabić? Za ovim pitanjem uporno se traga u lavirintu sazdanom tumačenjem, dopisivanjem, prepisivanjem i brisanjem kremanskog proročanstva, od čijeg je prvog pojavljivanja u štampi prošlo više od sto godina.
Kako izaći iz tog lavirinta?
I dalje tražeći “izlazna vrata” ili se, istim putem, vratiti natrag, do onih vrata kroz koja se ušlo u kremansko proročanstvo, odnosno lavirint?
U dešifrovanju “Tarabića koda” - možda je, zaista, najuputnije vratiti se knjizi “Tajanstvene pojave u našem narodu - Kremansko proročanstvo”, koju je 1940. godine objavio dr Radovan Kazimirović. Ne samo iz razloga što potomci Tarabića i Zaharića ovu knjigu smatraju “jedinim izvornim proročanstvom”, već što ta knjiga sadrži i mogući “ključ” za dešifrovanje.
Ova Kazimirovićeva knjiga ima 528 strana. Do 484. strane - odnosi se na “Tajanstvene pojave u našem narodu”, a ostatak od 44 strane posvećen je kremanskom proročanstvu.
Šta sadrži taj prvi, ubedljivo veći deo knjige?
Između ostalog - i proročanstva koja su izrekli srpski proroci (i ne samo srpski) - pre pojave Miloša i Mitra Tarabića. U delu knjige koji se odnosi na kremansko proročanstvo, ta prethodno, od drugih proroka izrečena proročanstva, nalazimo sublimirana u jedno - “Kremansko proročanstvo”.
Slučajnosti ili…?
Ili je, po onoj prvoj Kazimirovićevoj rečenici, “Kremansko proročanstvo kruna našeg narodnog proricanja”?
“Kruna” ili kompilacija?
Kazimirović ne stavlja znak jednakosti između “krune” i “kompilacije”, ali - već u drugoj rečenici kaže: “To je naša narodna vizionarska epopeja”.
TRAGAJUĆI za korenima proricanja kod Srba, on u “Tajanstvenim pojavama u našem narodu”, na strani 435. kaže:
"Turci su nejasno slutili da su naši sveštenici i kaluđeri opasni činioci po njih. Oni, doduše, nisu potpuno razumevali prirodu te opasnosti. Štaviše, ni sami naši duhovnici nisu znali kako su opasni Turcima.
Proviđenje ih je izabralo kao oruđe za izvestan cilj. I nije bilo nužno da znaju potpuno šta će učiniti.
Njihovo je bilo da rade. I radeći da spasu ljudima duše, spasli su narod, otadžbinu.
Stopama kaluđera koji putovahu po pisanijima, vezivan je kao nekom čarobnom nevidljivom mrežom narod pravoslavni u jedno; vezivan za spomene na svoje kraljeve, careve, na svoju nekadašnju samostalnost i slatkom nadom u lepšu budućnost...
Otuda potiču, verovatno i proricanja naših starih kaluđera u 16. i 17. veku."
U istoj knjizi, dr Kazimirović, na strani 440. citira i vladiku Nikolaja Velimirovića (koji je napisao predgovor Kazimirovićevoj knjizi), i kaže:
"Otuda je i naš veliki narodni mislilac episkop Nikolaj Velimirović, u pobedi našoj nad Turcima 1912. video ne čudo, već ispunjenje tog starog narodnog proročanstva.
Verujući u neumitni hod istorije i pravde, on je verovao ne samo u propast Turske na Balkanu, već je, štaviše, putem svoje lucidnosti, 1913. prorekao propast Austrije. On je rekao: `Jedna je carevina srušena, još jedna će se morati srušiti. Da bi se proročanstvo potpuno ispunilo!`
Tako je i bilo!”, piše Kazimirović.
Ali - ima mesta upitanosti: ko je to naše kaluđere “izabrao kao oruđe za izvestan cilj” i - zašto “nije bilo nužno da znaju potpuno šta će učiniti”? Stoji li “proviđenje” iza “zadatka” koji su imali kaluđeri proroci: “Njihovo je bilo da rade i radeći da spasu ljudima duše, spasavajući tako narod i otadžbinu..."
I VALjA podsetiti: dr Radovan Kazimirović bio je teolog, kao i vladika Nikolaj Velimirović; sveštena su lica bili i prota Zaharije Zaharić, prota Milan Đurić, mitropolit Mihailo, njihov savremenik na čelu tadašnje Srpske crkve. Ondašnja štampa je u direktnu vezu sa kremanskim proročanstvom dovodila Đurića, Zaharića (“protinska ujdurma”) i motroplita Mihaila.
Za protu Đurića smo ustanovili da je imao “bliskog srodnika Matiju” (kao mogućeg “Matiju sa užičke pijace: - Ubiše knjaza…”) iz protinog plemena Drobnjaka u Crnoj Gori, odakle je poreklom... Zašto su Drobnjaci bitni?
Zato što dr Kazimirović u “Tajanstvenim pojavama” piše o “brojnim čuvenim prorocima iz Drobnjaka”. Šta su oni prorekli, pre Tarabića? Šta ostali proroci koje Kazimirović citira?
Po redosledu u “Tajanstvenim pojavama”, Kazimirović piše:
“Gospođa R. je 28. maja 1903. godine u 10.30 uveče u hipnotičkom stanju videla iz Pariza ubistvo kraljice Drage i kralja Aleksandra...” (video i Tarabić). Na strani 43. je “prorokovanje telefona i lađa na nebu”, zatim - “rusaljka Kela Begić je prorekla da će Bugari otići iz naše zemlje, da će Srbi ponovo zavladati ovim krajevima...”
“Marija, kći Traila Rankovića iz Dubnice, 1910. prorekla je da će se pojaviti zvezda sa repom (Halajeva kometa) i da će nastati krvavi ratovi i da će mnoge države stupiti u rat. Prorekla 1939. da ćemo našeg kralja Aleksandra izgubiti u kratkom vremenu...”
Marko Gatar sa Glasnica - pogodio od suždrebne kobile izgled ždrebeta. Godine 1910. u Londonu, piše Čedomilj Mijatović, duh kralja Aleksandra Obrenovića - prorekao opšti rat za četiri godine... Dr L. Buli u Zagrebu 1914. prorekao da “našu sestru Srbiju čekaju teški dani, mloga će se krv proliti, ali će iz te krvi nići bogat plod... lakši i bolji dani nastaće tek posle te krvi...”
Na strani 211. Kazmirović piše o “starostavnoj knjizi u Semegnjevu", na Zlatiboru (iz 12-14. veka):
"Narod ide u Semegnjevo kao na hadžiluk. Priča se da je po semegnjevskoj knjizi pogoćena sudbina Serdaru Mićiću da će od gladi umreti" (knjiga je dospela u Šljivovicu, prvo selo do Kremana i Tarabića).
PROROK Lešo Samouk je (nalazimo kod Kazimirovića na 221. strani) “pasao ovce na planini i kući nije dolazio” - isto kao i Tarabić... I Leši Samouku “kazato je” da se “ne ženi”. Kao i Tarabiću. Prorekao je i: da će se svi kršteni kraljevi udružiti protiv Turaka, da će se Turci prestraviti te će ih i žene s preslicama tući… Biće rata zbog Carigrada i Aja Sofije… Krvi će pasti do kolena i plivaće toliko da će sedlo i kabanicu nositi… Muškaraca će ostati tako malo da će žene naskakati na panjeve govoreći: “Ovo je moj muž".
Mitar Mrkajić, kalućer sa Svete gore, prorekao evropski rat. Vukelja Stefanović gatao po tri “knjige starostavne iz Drobnjaka”. Prorekao ustanak protiv Austrije. Stojan Vrljić rođen 1850. - prorekao Austriju u Bosni.
Pop Vule Gligović, rođen 1845, iz Klenka, prorekao da će Turci nastradati, a Austrija propasti. Pavle Kosanović zvani Pako, prorekao (objavljeno u “Srpskim novinama na Krfu”) - da Austrija kuva čorbu u Bosni i Hercegovini, sama će je pokusati i sa Balkana će nestati...
Na 235. strani Kazimirović piše o “gašenju slavske sveće” (što je Tarabić rekao u proročanstvu za kralja Aleksandra), potom na sledećoj strani piše “kao da ga je grom udario”, što kod Tarabića piše za dinastiju Obrenovića (“nestaće, kao grom da je udario”), na 271. strani piše o “sanjanju zmije iz šikare” (kasnije tako piše i za protu Zaharića).
I pop Stevan Martinović - prorekao je svoju smrt (1795-1874): "Upalite mi sveću jer ću sada da umrem!" I odista, čim je sveća bila upaljena, on je, čitajući molitve naglas, izdahnuo.
“Za knjaza Mihaila kazuju, da je pričao na mesec dana pred svoju tragičnu pogibiju, kako je snio da se šetao po Košutnjaku i Topčideru; da je s jedne grane skočila jedna prikrivena zmija, obvila mu se oko vrata i toliko ga je stegla, da je onesvešćen pao...”
"Vidovnjak Mato Glušac pred crnogorskim knjazom Danilom prorekao za jednu kravu (na kojoj se nije dalo primetiti da je steona) da je u njoj `baljast vo`; za jednu bedeviju (na kojoj se nije videlo nikakvih tragova suždrebnosti) rekao, da je suždrebna i u njoj `putonogast ždrebac`..."
Istu moć je pokazao i Milovan Muco iz Rovaca koji je pogodio kakvo je ždrebe u jedne kobile.
O CARIGRADU i “dolasku Mihaila sa neba” - Kazimirović u “Tajanstvenim pojavama” piše kao o proročanstvima koja su se pojavila i zabeležena mnogo pre Tarabića…
Pavle - Pako Kosanović proriče: “Zavladaće nesloga i pravda će umaći pred nepravdom i sjajnim oružjem - svi će i od svačega praviti oružje, đavo će naučiti ljude da izmisle mnoga čuda s kojima će se bolje i lakše uništavati, a najposle će pozvati u pomoć kugu, koleru i druge razne bolesti... Ljudi će živeti i roniti kao ribe u vodi i za oči hvatati, leteće kao ptice, iz oblaka će padati kočići od gvožđa i kamena te biti ljude... Ljudi će roviti kao krtice i pod zemljom se klati, a oblacima trovati. Zemlja će biti ispresecana gvozdenim gujama... U narod će udariti nesloga, a osobito zbog zemlje zbog koje će se voditi mnoge parnice i brat će brata u jamu bacati, a kum kuma na sud voditi... Svet će vikati protiv rata, a niko neće biti bez njega... Srbi će prvi početi rat u Bosni 1914. i završiti 1918... I srpsko će se carstvo ujediniti i svaki će se Srbin začuditi koliko je veliko... Srbi će prolazeći pored groblja govoriti: `Ustanite mrtvi da vidite srećan život...` Po ratu žene će i devojke po planini trčati ogorelome panju i govoriti: `Ovo je moj muž, ovo je moj brat`..."
Veoma je zanimljivo Kazimirovićevo opažanje na str. 451:
“Među prorocima bilo je ljudi iz svih slojeva našeg naroda. Tu nam je i vladar, tu vladika, tu vojvoda, tu pastir, tu i običan `čovek iz naroda` - seljak, koji jeste naša stvarna konstrukcija...”
I - naredne Kazimirovićeve reči, na str. 440, ostavljaju naročito dubok utisak:
"... Ismailćani su gospodarili zemaljskom pravdom, nasiljem i tiranijom, zato je majka i sina u kolevci uspavljivala pesmom o proročanstvu, o svanuću novih dana..."
Čedo srpsko, proročanstvom uspavano, izgleda - još spava.

SVET OPASAN ŽICOM
VUJADIN Lužić (1686-1798) iz Grahova prorekao sopstvenu smrt - tačno 14. marta, u 112. godini... Stana Lazova (umrla oko 1860) prorekla “ognjena kola”. Ceo svet će žicom biti opasan...
I Mićo Martinov Popović Drekalović (1760-1820) prorekao tačan datum svoje smrti.
Baba Jana (1820), o njoj pisao Pera Todorović, “saslušana o nekom proročanstvu, akta postoje u Državnoj arhivi, ali ih neko otuda uzeo” (kao i akta o saslušanju Matije iz Užica). Prorekla je “kako će Srbin Srbina mučiti...” Kazimirović navodi još jedno proročanstvo o ubistvu knjaza Mihaila, na 460. strani.
Mato Glušac (1774-1870) prorekao evropski rat, svoju smrt, Mileta Živadinović (1874) prvi je među prorocima koji je govorio “tako mi je kazato”, a predvideo kola bez konja, ljude koji lete, Ilija Jovanović da će “Carigrad biti svačiji i ničiji”…
I njemu se “tako kaže”!
I - još mnogo proroka i proročanstava pominje Kazimirović u svojoj knjizi, a sva ta proročanstva “objedinjuje” - kremansko proročanstvo.
(KRAJ)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije