Osuda slobodoumne Vestove krunisana upadom policije na pozorišnu predstavu i njenim hapšenjem. Dosledna sebi, i u zatvorskoj ?eliji u svilenom rublju
SVOJU prvu glumačku rolu na Brodveju zabeležiće 1927. godine, upravo u jednom takvom komadu. Predstava pod eksplicitnim nazivom "Seks", koju Me potpisuje kao pisac, reditelj i producent. Predstava je izazvala bujicu kontroverzi i javnih osuda, kako zbog tematike, tako i zbog lascivnosti kojima obiluje. Iako je predstava imala svoju publiku, kritika je bila nemilosrdna. Ozloglašenost koja ju je pratila, krunisana je policijskom racijom, koja je žustrim upadom u pozorište, uhapsila Vestovu, kao i ostatak ekipe.
Me je osuđena na deset dana zatvora zbog kršenja moralnih normi. Ipak, dosledna sebi, ni tamo nije bila mirna. Smelo je insistirala da joj dozvole da nosi svoje svilene gaćice, umesto grubih zatvorskih, što joj je ubrzo i dozvoljeno. Za njen slučaj se zauzeo i upravnik zatvora, pa tako navodno, postoji i priča da je Me svako veče zapravo provodila sa njim na večeri. Posle odležanih osam dana, Me je puštena na slobodu, zbog dobrog vladanja.
Nastavljajući putem kojim je naumila, Me postavlja novi autorski komad The Drag, koji otvoreno govori o homoseksualizmu. Novi šok i novi skandal! Dok je za većinu čak i razgovor na tu temu bio skoro nezamisliv, Me otvoreno podržava homoseksualno opredeljenje, boreći se za prava seksualnih sloboda, što se smatralo ekstremnim, sramnim, ali i beskrajno hrabrim! Upravo takav njen stav doprinosi da predstava postigne zapažen uspeh.
Ipak, predstava koja je postigla izvanredan uspeh i direktno joj omogućila odlazak u Holivud, bio je brodvejski hit iz 1928. "Dajmond Lil". Priča o oštroj i slobodoumnoj ženi s' kraja DžIDž veka, omogućila joj je da bude primećena.
Uživajući u svojoj popularnosti, 1932. Me Vest potpisuje svoj prvi holivudski ugovor, sa studijem "Paramount", za film "Najt after najt"(Noć posle noći). Bila je to relativno mala uloga, kojom Vestova u početku nije bila naročito zadovoljna. Međutim, kada je uspela da se izbori da u svom stilu koriguje neke od svojih replika, praveći ih bombastičnijim, promenila je mišljenje.
Ubrzo, 1933. godine, Me snima film "Ši don him vrong", gde na veliko platno "dovodi" i čuvenu Dajmond Lil, ovoga puta nazvanu Ledi Lou, lik sa kojim se proslavila na Brodveju. Čuvena replika koju izgovara u ovom ostvarenju, "Da li je to pištolj u tvom džepu ili si samo srećan što me vidiš?", prevazišla je popularnost i samog filma, ali i zgražavala lažne moraliste. Glavnu mušku ulogu u filmu, koja ga je kasnije i napravila zvezdom, dobio je Keri Grant, upravo na insistiranje same Me Vest. Film je postigao neverovatan uspeh i bio nominovan za prestižnu nagradu "Oskar", u kategoriji najboljih filmskih ostvarenja!
Sledeći njen film "Aj em nou ejndžel" (Nisam anđeo), u kome joj je ponovo partner bio Keri Grant, takođe je postigao izvanredan uspeh. Bile su to godine kada je ime Me Vest na špici nekog filma garantovalo fantastičnu gledanost, a samim tim i zaradu. Ipak, cenzori preuzimaju uređivanje njenih scenarija, kako bi ublažili svaki nagoveštaj seksualnih ili drugih amoralnih naznaka.
Posle osam snimljenih filmova za "Paramount" i jednog za "Univerzal", 1943. godine, Me Vest snima svoj poslednji film za Kolumbiju.
KORISTEĆI svoj pevački talenat, Me Vest započinje i svoj šou kao izvođač na prestižnim scenama Las Vegasa. Dosledna svom provokativnom imidžu seks simbola, nastupa okružena bodi bilderima, pevajući gomili oduševljene publike.
Mladolikog izgleda, ali još više duha, Vestova odlazi i korak dalje, pa šezdesetih snima i dva rokenrol albuma.
Tek 1970, posle čak 26 godina od njenog poslednjeg pojavljivanja na velikom platnu, Me prihvata malu ulogu u filmu Gore Vidala "Majra Brekenridž". Iako se u filmu pojavljuju zvezde poput Džona Hjustona, Rakel Velč, Fare Foset i Toma Seleka, pojava Vestove izaziva neverovatan publicitet. Na premijeri su kordoni policije morali da obuzdaju horde obožavalaca, koji su želeli da joj se približe.
Godine koje slede, Me tek povremeno koristi za gostovanja na televiziji ili u nekim manjim projektima. Više je posvećena sebi i svom hedonističkom duhu. Večito okružena muškarcima, najčešće drastično mlađim od sebe, uživala je u zabavama i raznim telesnim zadovoljstvima. Uglavnom je održavala veze sa svojim zaposlenima, telohraniteljima ili šoferima.
U leto 1980. Vestovu odvoze u bolnicu, u kritičnom stanju. Šlog koji je preživela vezuje je za krevet u narednim mesecima. Posle delimičnog oporavka, usledio je novi, koji je ujedno bio i fatalan. Umrla je u svom holivudskom apartmanu, u 87. godini.
(Nastaviće se)