Prvi ?ovek MGM Luis Majer bio je op?injen glumom, izgledom i harizmom Grete Garbo. Ondašnji holivudski srcelomac Klerk Gebl bio je nezanimljiv novoj holivudskoj princezi
Rođena je u Stokholmu, u Švedskoj, 18. septembra 1905. kao Greta Lovisa Gustafson. Bila je treće, najmlađe, dete Karla Alfreda i Ane Lovise. Odrasla je u siromašnoj porodici i njeno detinjstvo nije bilo najbezbrižnije. Već u 14. godini ostaje bez oca, za koga je bila izuzetno vezana. Suočena sa nedostatkom novca, njena majka insistira da Greta napusti školu, kako bi doprinela kućnom budžetu. To dodatno loše utiče na njihov ionako zategnut odnos, ali ne videći drugo rešenje, Greta pristaje. Prvo se zaposlila kao pomoćnik u berberskoj radnji, da bi ubrzo počela da radi kao prodavac. Kada je slučajno dobila priliku da učestvuju u snimanju promotivnih spotova za prodavnicu u kojoj je radila, otkriva svoje interesovanje, ali i talenat za glumu. Tu je primećuje reditelj Erik Pezčer, zahvaljujući kome 1922. godine snima svoj prvi film. Bila je to mala uloga, ali dovoljna da je defintivno opredeli za njeno buduće zanimanje.
Od 1922. do 1924. godine Greta studira glumu na prestižnoj Kraljevskoj akademiji dramskih umetnosti u Stokholmu. Tamo upoznaje reditelja Maurica Stilera, koji postaje njen mentor. Stiler je uči tehnikama filmske glume, kreira njen imidž, ali joj daje i novo, zvučno ime Greta Garbo. Zadovoljan napretkom, ali i svestan njene harizme i dara, 1924. godine joj poverava glavnu ulogu u nemom filmu »The story of Gosta Berling« ("Priča o Kosti Berlingu"), koji on potpisuje kao reditelj. Posle uspeha koji je film postigao, Greta Garbo snima još dva filma u Švedskoj i jedan u Nemačkoj.
U međuvremenu, film "The story of Gosta Berling" izaziva pažnju i Luisa Majera, glavnog čoveka MGM-a, na čiji poziv Greta Garbo i Stiler odlaze u Holivud. Majer je bio oduševljen Stilerovom režijom, ali još više Gretinom glumom i magičnom harizmom, koja mu je jasno govorila da se nova zvezda rađa. Ne gubeći vreme, MGM preuzima kontrolu nad njenom karijerom, pripremajući je za mesto jedne od vodećih diva. Majer angažuje najbolje stiliste i fotografe koji su do perfekcije iskoristili vizuelni potenicijal koji Greta Garbo poseduje, transormišući njen izgled izazovno mistične Šveđanke u izgled perfektne švedske Sfinge, kako su je nazivali. Njena karijera u usponu, negativno se odrazila na njen odnos sa bivšim mentorom Stilerom, koji ne uspevši da se uklopi u holivudski sistem, odlučuje da se vrati u Švedsku, gde ubrzo i umire.
Ubrzo, Greta Garbo snima svoje najznačajnije neme filmove za MGM, poput "Flesh and the devil" i "Love" (ljubav), u kojima joj je partner bio već proslavljeni Džon Gilbert. Već ovenčana statusom jedne od najvećih zvezda nemog filma, 1929. snima "The kiss« ("Poljubac"), kojim MGM-u ujedno i završava eru nemog filma.
Prvi zvučni film u kojem se čuo njen senzualno dubok glas, obojen karakterističnim švedskim akcentom, bio je "Anna Christie", snimljen 1930. Promovisan pod glamuroznim sloganom - "Garbo talks" ("Garbo govori"), film postiže neverovatan uspeh. Iako je lično bila nezadovoljna načinom na koji je donela ulogu, ovo ostvarenje učvršćuje Garbo na tronu najdarovitijih, ali i najglamuroznijih diva.
Vešto se infilitrirajući u eru zvučnog filma, hladna i misteriozna, Greta Garbo, nastavlja da briljira na filmskom platnu, zasenjujući mnoge do tada neprikosnovene filmske veličine. Neverovatna harizma, jačina i moć, koji su zračili iz nje u svakom snimljenom kadru, činili su mnoge od njenih muških partnera inferiornim. Jedan od malobrojnih glumaca, spremnih da pariraju njenoj harizmi, bio je Klerk Gebl, ali zbog međusobne netrpeljivosti, njih dvoje su snimili samo jedan zajednički film. Greta je smatrala da je Gebl suviše drven i neinspirativan, na šta ni on nije ostao dužan, tvrdeći za nju da je prepotentni snob.
(Nastaviće se)